Aeye

Siddepladser børn

10 indlæg i dette emne

Det er blevet vores tur til at holde den årlige familie tamtam for hele min fars familie.

Det bliver rigtig hyggeligt, og vi bliver omkring 17 voksne og 10 børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min dreng på de der 3 år han vil KUN sidde ved os når vi har gæster eller er gæster... Men jeg husker da at vi ofte som børn har været placeret ved et "børnebord" altid når vi havde kom sammen. Så når mine og vores venner og families børn bliver større vil jeg klart også gøre det i børneborde... De løber ofte hurtigt fra bordet, for at lege og de voksne kan bedre samtale hvis de sidder samlet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min familie sidder børnene stadig sammen med deres forældre, men vi har nogle gange sat børnefamilier sammen med "forældrene inderst", så børnene på den måde sad sammen.

Altså fx:

ForælderA-BarnA-BarnB-ForælderB-ForælderB-BarnB-BarnC-ForælderC-ForælderC. Hvis det giver mening :)

Men det er jo et spørgsmål om at få det til at gå op :)

I min mands familie sidder vi som regel også sammen alle sammen, men der har en enkelt gang været et børnebord til børn i alderen 2 (næsten 3), 3, 5, 7, og jeg husker egentlig at det var fint nok.

Måske kan du lige sende en SMS til forældrene og spørge, om deres kan sidde ved børnebord. Det afhænger måske også af, hvem der ellers sidder ved bordet og hvad der serveres :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fan af børnebord/ender. Jeg sørger i hvert fald altid for, at når børnene er færdige med at spise og er løbet fra bordet, så sidder de voksne samlet. Så enten sidder børnene ved deres eget bord, eller så sidder de ved bordenden/erne så bordet ikke på samme måde virker tomt mens børnene ikke sidder ved bordet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fan af børnebord/ende. Men ville nok sige fra 3/4år. Min datter på 3,5år kan i hvert fald ikke lokkes til at sidde uden os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min familie dur sådan noget KUN hvis der udelukkende er meget kendte familiemedlemmer tilstede. Og kun for dem over 3 (altså fra 4 og op).

Er der ukendte ansigter, er de store ikke trygge ved at sidde uden mor og far.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har mulighed for at lave et langt langbord, hvor alle kan sidde omkring. Så jeg kunne evt. placere de børn over 3 i en bordende, med forælderne tæt på eller ved siden af. Også dem under, imellem deres forældre.?

Kan de sagtens placeres på alm stole når de er over 3?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har mulighed for at lave et langt langbord, hvor alle kan sidde omkring. Så jeg kunne evt. placere de børn over 3 i en bordende, med forælderne tæt på eller ved siden af. Også dem under, imellem deres forældre.?

Kan de sagtens placeres på alm stole når de er over 3?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på 2,5 vil bedst fungere hvis han har en af os forældre ved siden af. Han kan til gengæld sagtens sidde på almindelig voksenstol. Jeg ved ærligt talt ikke om han ville foretrække at have et barn på den ene side af sig, eller om det blot ville blive en distraktion under spisningen. Sidst vi var til familiehalløj var der frit valg med siddepladser, og der placerede vi ham mellem os, og der var nok at holde styr på med vandglas der væltede, påfyld af det mad der var interessant, knive der lige pludselig skulle leges med osv. 

 

Han er ikke så genert, så om et års tid kunne jeg sagtens forestille mig han kunne sidde ved et børnebord. Jeg tænker også yngre søskende kan sidde der lidt tidligere, da de har en tryg person. 

 

Langbord med børne-ende lyder som en god løsning synes jeg - med de yngste børn mellem børne-enden og forældrene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har mulighed for at lave et langt langbord, hvor alle kan sidde omkring. Så jeg kunne evt. placere de børn over 3 i en bordende, med forælderne tæt på eller ved siden af. Også dem under, imellem deres forældre.?

Kan de sagtens placeres på alm stole når de er over 3?

Børnene lyder super. Og alm stole er fint når de er tre.

Vi var til familie tamtam i lørdags, og der sad Noah (2,7 år) ved børnebord og det gik fint. Vi sad dog lige bag ved ham, så ham hurtigt kunne få hjælp hvis der var noget der manglede.

Han sidder faktisk tit ved børnebord nu hvor jeg tænker over det, men så er det også som oftest ved siden af storesøster på 17, så der er en der hjælper ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER