Hoptimisten

forkølet baby snotsuger eller ej?

8 indlæg i dette emne

Hej
jeg har en meget forkølet lille mand. Har læst en del på det  med at fjerne snottet med sådan en snotsuger. Han bliver vildt sur og er ikke vild med. Nogen skriver det bare gør der kommer mere snot og derfor gør det værre. Andre siger det er et must. Hvad er jeres erfaring? Jeg bruger saltvandsdråber til at ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig haft en. Jeg tørrer deres næser efter bedste evne - og beklager de charmerende detaljer, men i sigrids lille næse er snottet typisk lidt sejt, så man lidt gelinde kan trække det ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da F var indlagt i sommers fik vi af børneafdeling at vide, at snotsugeren øgede mængden af snot. Men derimod kunne man bruge en saltvandsspray.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldrig brugt suger! Jeg bruger en lille vatpind hvis der lige sidder en dum busser, ellers tørrer jeg med en fugtet klud. Og så bruger jeg flittigt saltvandsdråber (min mand har kontaktlinser og har derfor sådan nogle ampuller med saltvand, men de kan vidst også købes på apotek), det løsner rigtig godt. Det er ikke skadeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig haft en. Jeg tørrer deres næser efter bedste evne - og beklager de charmerende detaljer, men i sigrids lille næse er snottet typisk lidt sejt, så man lidt gelinde kan trække det ud...

Det er det samme med Elisabeth - jeg bruger en sikkerhedsvatpind.

Vi havde en suger til Valdemar og han havde faktisk ikke noget imod den, men vi kunne ikke rigtig finde ud af at bruge den (altså få snottet ud) så vi opgav og gav saltvand istedet.

Så den er ikke et must her, men omvendt ser jeg ingen problemer i at bruge den, hvis det fungerer for en.

Det der med, at der bare kommer mere snot, det har jeg også hørt i forhold til voksne med at pudse næse, og jeg er ligeglad: Hvis jeg har snot i næsen, skal det UD!

Og min logik siger mig, at jo mere snot der er og fjernes, desto flere bakterier bliver der gennet ud af kroppen. Om det er rigtigt, ved jeg dog ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var glade for sugeren til Karla. Det et ikke voldsomt meget vi brugte den, men til de gange den var aktuel, var den virkelig også rar at have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var indlagt med RS sugede de kun når det var rigtig grælt fordi det øger mængden af snot.. Fordi slimhinderne bliver endnu mere irriteret eller noget i den stil... Saltvandsdråberne er vejen frem og de fås på apoteket:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger en suger med god succes. Jeg føler snotten til tider generer drengene og når jeg suger det ud er det som om det hjælper dem...bruger så også saltvands dråber ved siden af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER