Mistel

Hvornår er man utro?

25 indlæg i dette emne

Hej piger, jeg vil gerne høre jeres mening.

Hvornår er man utro eller har en affære? Er det ved sex, flirt på Facebook, (hemmelig) fortrolighed med en anden, at invitere på date?

Hvad er utroskab for jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Utroskab er adfærd som man ikke ville have med andre end sin mand / kæreste eller lignende romantisk interesse.

En anden indikator er, vil man synes det er helt ok at partneren udfører samme handling?

Jeg mener bestemt ikke at det kun er sex, og her tror jeg at jeg er meget mere snerpet end de fleste herinde. Men enhver sådan romantisk eller seksuel kontakt med andre er no-go i min bog

Fuldstændig :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man kysser eller mere med en anden. I min verden er en flirt ikke utroskab. Man kan ikke bestemme hvem man fascineres og tiltrækkes af, men man kan aktivt bestemme at agere på det eller lade være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forbinder utroskab med sex eller meget intim samkvem. Dermed ikke sagt at jeg synes de andre ting er okay - slet ikke - men jeg ville ikke bruge ordet utroskab om det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min grænse for hvad jeg synes er i orden er ikke høj, og jeg synes at alt romantisk kontakt er på bølgelængde med utroskab.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forbinder utroskab med sex eller meget intim samkvem. Dermed ikke sagt at jeg synes de andre ting er okay - slet ikke - men jeg ville ikke bruge ordet utroskab om det.

:ditto

Måske vil jeg dog kalde det utroskab allerede ved kys :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også sige kys/sex eller hvis man direkte lyver for sin partner om en anden person.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, utroskab er en dynamisk størrelse.. Jeg vil som JustMe sige, at hvis din adfærd overskrider den grænse, du selv mener din partner bør holde sig bag, så er det el utroskab.. For mig er selv det dynamisk, og afhænger af situationen osv.. Så det var et meget uklart svar fra mig til dig! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand skal sgu kun ha' interesse for mig. Nuvel, han må gerne flirte lidt på arbejdet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I det øjeblik, man opfører sig på en måde, som man ikke ville gøre, hvis ens partner stod lige ved siden af - så er man over grænsen. Hvornår man så giver det prædikatet "utroskab" er sådan set i min verden irrelevant.
 

Man kan jo mærke efter i maven - hvornår føler man, at man pludselig har lyst til at holde en sms korrespondance hemmelig, hvornår vil man ikke tagges på billeder fra en fest, hvilke samtaler har indhold som man ved at partneren ville synes var over stregen?

 

Jeg synes faktisk, det er den eneste måde at afgøre det på. For folks forhold og aftaler er forskellige. Nogle synes det er fint man flirter, man danser med andre mænd osv. Andre har helt andre grænser - det er individuelt.

 

Hos os går vi op i, at der er fuld indsigt og ingen hemmeligheder. Dvs. vores telefoner er altid fremme, vi har altid koderne til dem, til facebook, til e-mail konti osv. Det er faktisk helt naturligt for os at intet er låst - og det er helt ok, at vi kigger i hinandens, hvis vi føler behovet. Samtidigt har vi en aftale om, at vi snakker om tingene. Hvis jeg ved, at en gut på jobbet har et godt øje til mig, så får min mand det at vide. Hvis han opdager at en kollega mystisk begynder at dukke op i træningscentre han er i, så får jeg det at vide (eks. fra virkeligheden ;-))

 

Nogen vil måske mene, at det begrænser vores privatliv - men vi har indflettet vores liv totalt i hinanden, og er afhængige af hinanden på så mange punkter resten af vores liv. Vi ER faktisk hinandens privatliv ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I det øjeblik, man opfører sig på en måde, som man ikke ville gøre, hvis ens partner stod lige ved siden af - så er man over grænsen. Hvornår man så giver det prædikatet "utroskab" er sådan set i min verden irrelevant.

Man kan jo mærke efter i maven - hvornår føler man, at man pludselig har lyst til at holde en sms korrespondance hemmelig, hvornår vil man ikke tagges på billeder fra en fest, hvilke samtaler har indhold som man ved at partneren ville synes var over stregen?

Jeg synes faktisk, det er den eneste måde at afgøre det på. For folks forhold og aftaler er forskellige. Nogle synes det er fint man flirter, man danser med andre mænd osv. Andre har helt andre grænser - det er individuelt.

Hos os går vi op i, at der er fuld indsigt og ingen hemmeligheder. Dvs. vores telefoner er altid fremme, vi har altid koderne til dem, til facebook, til e-mail konti osv. Det er faktisk helt naturligt for os at intet er låst - og det er helt ok, at vi kigger i hinandens, hvis vi føler behovet. Samtidigt har vi en aftale om, at vi snakker om tingene. Hvis jeg ved, at en gut på jobbet har et godt øje til mig, så får min mand det at vide. Hvis han opdager at en kollega mystisk begynder at dukke op i træningscentre han er i, så får jeg det at vide (eks. fra virkeligheden ;-))

Nogen vil måske mene, at det begrænser vores privatliv - men vi har indflettet vores liv totalt i hinanden, og er afhængige af hinanden på så mange punkter resten af vores liv. Vi ER faktisk hinandens privatliv ;-)

:ditto til sammenfletningsdelen ;)

Jeg vil dog først kalde det utroskab hvis man kysser/kæler/har sex eller anden intim opførsel på linje med dette, eller ved langvarig samtale (irl/på tekst) om at gøre ovenstående.

Min grænse nåes inden, men jeg vil ikke kalde det utroskab...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med jer allesammen, tror jeg. Utroskab, eller det at gå over grænsen, er en dynamisk størrelse og grænsen er afhængig af virkelig mange ting.

 

Jeg står i en situation med en lidt heavy facebook flirt - ikke min, men min mands. Så det bliver vi jo nødt til at tale om. Ingen tvivl om at han er laaaaangt over grænsen. Også fordi jeg længe synes han har checket ud af vores ægteskab... Så. Nu må vi se om jeg stadig er gift. Jeg har aldrig snaget i hans telefon eller mails eller noget andet. Men lige pludselig havde han glemt at logge ud af facebook, og så fik jeg da syn for sagn... puh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, jeg får helt ondt i maven på dine vejne :( :kram Måske ikke utroskab men absolut ikke iorden! Har du konfronteret ham med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram crap... Mistel for pokker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, en situation at stå i Mistel. Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige, men et stort kram kan jeg da give :kram

 

For mig er det utroskab hvis man bryder det "indbyrdes kodeks" man har hinanden imellem. Hvis man ikke har en aftale på forhånd, så må man gå ud fra, at man ikke har snor til ret meget. For mig kan "man" sagtens gå i seng med andre uden at det er utroskab - hvis det er en del af den indbyrdes aftale et par har med hinanden. 

 

Jeg ved ikke om det giver mening det jeg får sagt, men jeg tænker at tillid er en ret afgørende faktor, og hvis man skriver noget, siger noget eller gør noget som man føler man er nødt til at skjule, så er man på dybt vand, uanset hvad det så indebærer.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med jer allesammen, tror jeg. Utroskab, eller det at gå over grænsen, er en dynamisk størrelse og grænsen er afhængig af virkelig mange ting.

Jeg står i en situation med en lidt heavy facebook flirt - ikke min, men min mands. Så det bliver vi jo nødt til at tale om. Ingen tvivl om at han er laaaaangt over grænsen. Også fordi jeg længe synes han har checket ud af vores ægteskab... Så. Nu må vi se om jeg stadig er gift. Jeg har aldrig snaget i hans telefon eller mails eller noget andet. Men lige pludselig havde han glemt at logge ud af facebook, og så fik jeg da syn for sagn... puh.

Jeg er enig med de andre om at det er en indbyrdes aftale eller instinkt imellem hinanden i et forhold hvor grænsen går..

Puha..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med jer allesammen, tror jeg. Utroskab, eller det at gå over grænsen, er en dynamisk størrelse og grænsen er afhængig af virkelig mange ting.

Jeg står i en situation med en lidt heavy facebook flirt - ikke min, men min mands. Så det bliver vi jo nødt til at tale om. Ingen tvivl om at han er laaaaangt over grænsen. Også fordi jeg længe synes han har checket ud af vores ægteskab... Så. Nu må vi se om jeg stadig er gift. Jeg har aldrig snaget i hans telefon eller mails eller noget andet. Men lige pludselig havde han glemt at logge ud af facebook, og så fik jeg da syn for sagn... puh.

:kram puha det må ikke være rart :kram

Jeg håber han bare har søgt lidt spænding, og I får redt trådene ud og gang i ægteskabet igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med jer allesammen, tror jeg. Utroskab, eller det at gå over grænsen, er en dynamisk størrelse og grænsen er afhængig af virkelig mange ting.

Jeg står i en situation med en lidt heavy facebook flirt - ikke min, men min mands. Så det bliver vi jo nødt til at tale om. Ingen tvivl om at han er laaaaangt over grænsen. Også fordi jeg længe synes han har checket ud af vores ægteskab... Så. Nu må vi se om jeg stadig er gift. Jeg har aldrig snaget i hans telefon eller mails eller noget andet. Men lige pludselig havde han glemt at logge ud af facebook, og så fik jeg da syn for sagn... puh.

:kram. Pas godt på dig, ikk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man gør noget, som man føler behov for at skjule for sin partner - kort og godt!

 

Mener ikke at der er nogen bestemt definition på dette, for det afhænger af personlighed og indbyrdes aftaler/forventninger i ens forhold. Men førstnævnte er altid en god rettesnor, synes jeg.

 

PS: og stort kram til dig Mistel, sikke en ubehagelig situation at stå i :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde svar! :kram

Vi har talt sammen. Jeg har gjort klart, at den opførsel ikke er foreneligt med at være gift med mig, og det må stoppe. At han skal til at overholde vores aftaler om tiltag det skal styrke vores ægteskab og at han investerer de romantiske følelser, eller hvad man nu skal kalde det for, i os, fremfor at få afløb for det på Facebook.

Så det var faktisk en fin snak og vi er da stadig gift!

Hvis jeg kigger ud over mine egne sårede følelser, tror jeg godt, jeg kan gennemskue reaktionsmønstret, og hvis han er villig til at arbejde på det, er jeg også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde svar! :kram

Vi har talt sammen. Jeg har gjort klart, at den opførsel ikke er foreneligt med at være gift med mig, og det må stoppe. At han skal til at overholde vores aftaler om tiltag det skal styrke vores ægteskab og at han investerer de romantiske følelser, eller hvad man nu skal kalde det for, i os, fremfor at få afløb for det på Facebook.

Så det var faktisk en fin snak og vi er da stadig gift!

Hvis jeg kigger ud over mine egne sårede følelser, tror jeg godt, jeg kan gennemskue reaktionsmønstret, og hvis han er villig til at arbejde på det, er jeg også.

Nå det var godt.. :)

Så håber jeg I får vendt det til jeres fordel og får arbejdet på jeres forhold og ægteskab... Man skal jo huske også at være kærester... :kiss

Held og Lykke..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde svar! :kram

Vi har talt sammen. Jeg har gjort klart, at den opførsel ikke er foreneligt med at være gift med mig, og det må stoppe. At han skal til at overholde vores aftaler om tiltag det skal styrke vores ægteskab og at han investerer de romantiske følelser, eller hvad man nu skal kalde det for, i os, fremfor at få afløb for det på Facebook.

Så det var faktisk en fin snak og vi er da stadig gift!

Hvis jeg kigger ud over mine egne sårede følelser, tror jeg godt, jeg kan gennemskue reaktionsmønstret, og hvis han er villig til at arbejde på det, er jeg også.

Det lyder eddermame som en moden og voksen tilgang, du har til det :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder eddermame som en moden og voksen tilgang, du har til det :respekt

Hehe, mja, måske. Jeg vil sige. Det er vigtigere for mig at få det som jeg vil have det, hvis man kan sige det på den måde, end at få afløb. Men jeg vil sige, at det her er ikke en "3 strike situation". Det håber jeg, for vores alles skyld, at han er helt klar over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, mja, måske. Jeg vil sige. Det er vigtigere for mig at få det som jeg vil have det, hvis man kan sige det på den måde, end at få afløb. Men jeg vil sige, at det her er ikke en "3 strike situation". Det håber jeg, for vores alles skyld, at han er helt klar over.

Det må også være rimeligt ;) Håber ikke, der bliver en 2. strike :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så sej, misty mrs. M :kiss og din mand er saftsuseme godt gift - det håber jeg, at han er klar over, for jer alle tres skyld :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER