Cand.mor

Nogen, der har fået to børn under uddannelse?

17 indlæg i dette emne

Er der nogen herinde, der har fået to børn under uddannelse, som kan fortælle mig, hvad reglerne er for fødselsklip? 

 

Jeg fik en søn, mens jeg læste på bachelor. Det passede perfekt med termin mellem semestrene, så jeg tog 12 måneders barsel på SU-fødselsklip. Nu er jeg i gang med min kandidat og hvis alt går, som vi håber, kommer der en baby lige før eller under mit speciale, men nu er jeg blevet i tvivl -udløser det ikke SU-fødselsklip igen, idet bachelor og kandidat anses for at være to separate uddannelser?

 

Jeg har søgt både på mit universitet og på SU's hjemmeside, men med alle ændringerne i fremdriftsreformen oveni kan jeg ikke gennemskue, om jeg har ret til SU under barsel igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

To børn må give fødselsklip to gange. Men ved det faktisk ikke 100%. Hvorfor skulle man ikke kunne få flere børn under studie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener ikk at der er noget loft over hvor mange børn man kan få under uddannelse. Jeg er selv gravid nu, og er i gang med en bachelor uddannelse.

Men mener forsat du er berettige til de 12 barselsklip igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved, kan man kun få de 12 måneders ekstra fødselsklip én gang pr. uddannelse, men bliver da i tvivl, når I skriver sådan :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeg ihvertfald aldrig hørt nogen begrænsning om. Har selv fået min datter under min kandidat, men har jo ikke prøvet to børn. 

Men prøv da at ring til dit uddannelsessteds su-kontor :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mailet dem, men der er op til 14 dages svartid. Det haster ikke, men jeg tænkte, at andre måske havde stået i samme situation :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er da ret spændt på at høre hvad du får af svar..... Har heller aldrig hørt om der er "begrænsning" på hvor mange børn man må få under en uddannelse :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en begrænsning på fødselsklip pr. uddannelse, som jeg ikke kan finde længere, men det betyder jo ikke, at man ikke MÅ få mere en ét :)  Måske er reglen fjernet eller måske har jeg misforstået det. Uanset tror jeg ikke, at det rammer mig, når kandidaten er adskilt fra bacheloren, men det er nu meget rart at være helt sikker :)

 

Jeg skal nok give besked, når mysteriet er løst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender en der har fået 2 børn under videregående uddannelse..det var ik noget problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender en der har fået 2 børn under videregående uddannelse..det var ik noget problem.. Hun fik bare 12 fødselsklip pr barn.. Altså SU begge gange.:-)

 

Fedt! Det satser jeg også på så :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige præcist ikke fået 2 børn under uddannelse, men havde jeg født 14 dage før, havde jeg. Så jeg har haft snakket med SU-kontoret om SU-klip. Jeg fik nr 1, mens jeg tog min bachelor, og kunne have fået nr 2 på kandidaten. Og det var intet problem i forhold til SU-klip :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige præcist ikke fået 2 børn under uddannelse, men havde jeg født 14 dage før, havde jeg. Så jeg har haft snakket med SU-kontoret om SU-klip. Jeg fik nr 1, mens jeg tog min bachelor, og kunne have fået nr 2 på kandidaten. Og det var intet problem i forhold til SU-klip :)

 

Fedt fedt! Tak  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter fjorten dages ventetid: Svaret fra mit SU-kontor var et link til SU's hjemmeside :D Jeg elsker, når sådan nogle hjælpeinstanser bare henviser til nettet, for der har man jo ikke allerede været :rolleyes

 

Nå, men jeg konkluderer, at jeg selvfølgelig får fødselsklip igen, hvis lykken tilsmiler os :P  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har fået mit 1. barn under uddannelse og er nu gravid med mit 2. under samme uddannelse.

Du søger bare om fødselsklip igen, der er ikke begrænsning på :)

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har fået mit 1. barn under uddannelse og er nu gravid med mit 2. under samme uddannelse.

Du søger bare om fødselsklip igen, der er ikke begrænsning på :)

Held og lykke!

 

 Tillykke med det :biglove 

 

Jeg ved heller, hvor jeg har set det henne, eller om det bare er noget, jeg har drømt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også på udkig efter et svar på dette spørgsmål - for kan virkelig ikke finde noget omkring det nogen steder! Det var vanskeligt bare at finde frem til jer herinde  :) Jeg er gravid nu og har termin den 24. juli og bliver færdig med min bachelor til juni. Jeg har søgt ind på en kandidat med opstart i september 2016 - men regner så med at tage et år med de 12 enkelt fødselsklip, hvilket vil sige at jeg først starter på kandidaten september 2017, men er optaget fra i år af (forhåbenligt!).

Jeg er netop også begyndt at spekulere på, om det ville kunne lade sig gøre at få nr. to under kandidaten evt. i forbindelse med speciale eller der omkring, men kan ikke finde nogle oplysninger omkring reglerne. Jeg tænker - det kan da ikke passe at de har en "grænse" for hvor mange børn man må få? Men på den anden side, så ved jeg at der fra sep. 2016 kommer nye regler ift. aktivitetskontrolreglen - hvilket vil sige at hvor man nu må blive et år forsinket med sin kandidat ift. den SU man får udbetalt, så må man, efter at den nye regel træder i kraft, kun blive 1/2 år forsinket.. Så det kan jo godt være, at det kommer til at spille en rolle ift. at kunne få to børn? Men kan ikke lige gennemskue det hvis jeg skal være helt ærlig!! :huh 

Sig endelig til, når i har fået svar på jeres mail derude :rolleyes   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også på udkig efter et svar på dette spørgsmål - for kan virkelig ikke finde noget omkring det nogen steder! Det var vanskeligt bare at finde frem til jer herinde  :) Jeg er gravid nu og har termin den 24. juli og bliver færdig med min bachelor til juni. Jeg har søgt ind på en kandidat med opstart i september 2016 - men regner så med at tage et år med de 12 enkelt fødselsklip, hvilket vil sige at jeg først starter på kandidaten september 2017, men er optaget fra i år af (forhåbenligt!).

Jeg er netop også begyndt at spekulere på, om det ville kunne lade sig gøre at få nr. to under kandidaten evt. i forbindelse med speciale eller der omkring, men kan ikke finde nogle oplysninger omkring reglerne. Jeg tænker - det kan da ikke passe at de har en "grænse" for hvor mange børn man må få? Men på den anden side, så ved jeg at der fra sep. 2016 kommer nye regler ift. aktivitetskontrolreglen - hvilket vil sige at hvor man nu må blive et år forsinket med sin kandidat ift. den SU man får udbetalt, så må man, efter at den nye regel træder i kraft, kun blive 1/2 år forsinket.. Så det kan jo godt være, at det kommer til at spille en rolle ift. at kunne få to børn? Men kan ikke lige gennemskue det hvis jeg skal være helt ærlig!! :huh 

Sig endelig til, når i har fået svar på jeres mail derude :rolleyes   

 

Tillykke med graviditeten og velkommen herind  :hurra

Jeg fik ikke så meget ud af den mail, jeg fik retur. I forhold til fremdriftsreformen findes der undtagelser for forsinkelse. Jeg mener, at de gælder sygdom og graviditet, så der skulle vist ikke være nogen fare.

 

Nu skriver du, at du skal afholde barsel mellem bachelor og kandidat. Har du snakket med dit uddannelsessted om, hvad det betyder ift. fødselsklip? Jeg er lidt i tvivl, om man kan udskyde starten på kandidaten og modtage fødselsklip i mellemtiden. Det kræver jo, at man er indskrevet på en uddannelse. Man skal også søge om SU igen, men i dit tilfælde ville du jo skulle søge fødselsklip uden for uddannelse. Jeg ved ikke, om det har en betydning, men hvis du ikke er klar over det, er det værd at få undersøgt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER