MariaPiesen

Dumt spørgsmål

18 indlæg i dette emne

Jeg havde idag på vej hjem fra børnehave et større skænderi med en ældre dame i bil.

Vi går hjem fra børnehave hver dag, vi bor på landet = derfor hverken cykelsti eller fortorv at gå på. Vi skal altså gå i vejkanten de 2 kilometer hjem.

Ida har de sidste to dage så fået lov til at kører på hendes løbecykel.

Og nu kommer skænderiet så. Vi går/cykler så i venstre side af vejen, så vi går altså imod bilerne, som jeg har lært man skal.

Den ældre dame idag, mener så at vi skal gå i højre side af vejen, fordi Ida er på (løbe) cykel og hun jo så derved skal "kører" i højre side af vejen.

Men hvad er mest korrekt ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville helt sikkert holde mig i venstre side, så du kan se de biler der kommer i 'Jeres side'.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klart i venstre side!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venstre side. Helt sikkert. Det er jo på ingen måde en rigtig cykel og hun er da, så vidt jeg ved, så lille endnu at hun kan være svær at få øje på for bilister på en landevej, så hun og du skal da helt klart kunne se hvornår der kommer biler, så I kan tilpasse jer det.

Og det er nu ikke et dumt spørgsmål ;) selvfølgelig kan man blive i tvivl, når andre mener noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Agreed: venstre side!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart venstre. Desuden er en løbecykel vist strengt taget et stykke legetøj og ikke en cykel, så tag den, dametype! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gåcykel = fødder på jorden (= fortove) = venstre side

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi i mener det samme som mig - men ifølge damen så var det helt forkert det vi havde gang i. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi i mener det samme som mig - men ifølge damen så var det helt forkert det vi havde gang i.

Så er det hende der ikke har styr på 'reglerne' for fodgængere! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det hende der ikke har styr på 'reglerne' for fodgængere! :prik

Jamen hun mente nemlig at Ida ikke var fodgænger, men cyklist grundet løbecyklen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hun mente nemlig at Ida ikke var fodgænger, men cyklist grundet løbecyklen

Sig fra mig at hun skal knytte sylten... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hurra, sikke en cyklist. Det er da flueknepperi i en liga.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hurra, sikke en cyklist. Det er da flueknepperi i en liga.

Jamen bor jo også på landet, hvor der aldrig sker ret meget. Så det her var jo vilde sager :p :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ret... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...men derudover, hvis hun så rent faktisk VAR en cyklist, måtte hun så ikke stadig gerne cykle på fortorvet? Er der ikke en eller anden regel om at små børn må cykle på fortorvet indtil en vis alder (som jeg mener er noget senere end børnehave alderen). 

 

(Om man så kan sætte lighedstegn mellem fortorv og venstre side af en landevej ved jeg ikke helt, men i min verden ville det være et glimrende argument i et landsbyskænderi)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På sikkertrafik.dk står der faktisk at løbecykler hører til på fortovet.

Men 'rigtige' cyklister må ikke uanset størrelse. Til gengæld må børn under 6 ikke cykle uledsagede i trafikken.

Så dumme dame tager helt fejl ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER