csf1982

Nakkefoldsscanning, kan kønnet mon ses? :)

12 indlæg i dette emne

Hej, jeg er lidt nysgerrig for at høre om nogle mon kan tyde kønnet ud fra mit NF scanningsbillede? Hvis det overhovedet kan ses derpå, har desværre kun det ene billede :)

post-12911-0-61438900-1460451796_thumb.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kønnet kan ikke ses med sikkerhed så tidlig, da begge køn har tap der. Det er vinkler af trappen der viser hvilket køn det er og det er stadig usikkert. Der skal dog et billede meget tættere på for at se det.

Men tillykke med vellykket nf :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min scanningsjordemoder kom til at sige "hun" om vores baby. Jeg var 13+5, hun undskyldte med, at vores store pige var en "hun" og vi lige havde talt om hende.,

Men en uges tid efter var vi til selvbetalt kønsscanning, som viste, at vi venter en pige. Så er ret sikker på, at hun talte over sig sidst ;)

Men ud fra dette billede, kan man vist ikke se det :) du skal gerne have et nedefra og op, altså "kopimaskine-billede" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min scanningsjordemoder kom til at sige "hun" om vores baby. Jeg var 13+5, hun undskyldte med, at vores store pige var en "hun" og vi lige havde talt om hende.,

Men en uges tid efter var vi til selvbetalt kønsscanning, som viste, at vi venter en pige. Så er ret sikker på, at hun talte over sig sidst ;)

Men ud fra dette billede, kan man vist ikke se det :) du skal gerne have et nedefra og op, altså "kopimaskine-billede" :)

Man kan se det nogle gange, men usikkerheden er stadigvæk ret stor så tidligt som NF. Men altså, jo senere nf jo større sandsynlighed for at se rigtigt. :D

Dette billede er dog slet ikke rigtige vinkel,selv hvis kønnet er tydeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan se det nogle gange, men usikkerheden er stadigvæk ret stor så tidligt som NF. Men altså, jo senere nf jo større sandsynlighed for at se rigtigt. :D

Dette billede er dog slet ikke rigtige vinkel,selv hvis kønnet er tydeligt

Ja præcis. Og var jo 13+5, og to dage efter (14+0) kan man jo købe sig fra det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til NF og ekstra skanning pga smerter blev baby konstant omtalt som en han -lægen undskyldte og spurgte om vi ville vide kønnet. Her var jeg vidst 13+ et eller andet. Vi svarede så at vi havde bestilt kønsskanning ugen efter så vi ville vide det der.

Vi var 99,99999% overbeviste om at vi skulle have en lille dreng, og snakkede endda om at aflyse vores kønsskanning.

Godt at vi ikke gjorde det! For vi venter faktisk en pige :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) jeg ved godt billedet ikke er af bedste kvalitet og var også i tvivl om man kunne se "nubben" som der er blevet populært at kigge efter nu på de NF scannings billeder :) NSEllekilde: godt I alligevel tog til kønsscanning når det viste sig at være det modsatte køn af hvad I troede ;-) vi skal til en 3D/4D scanning om 3 uger så der burde svaret jo være meget sikkert. Har en dreng på 3 et halvt år i forvejen, har en fornemmelse af en pige denne gang, både da min graviditet har været anerledes end da jeg ventede min søn (selv om ikke 2 graviditeter er ens) og ringen i en snor over maven/håndleddet svinger også modsat af hvad den gjorde ved ham, samt den kinesiske kalender siger pige også. Alt dette er jo 50/50, og vi bliver selvfølgelig lige så glade for en dreng mere som en pige, det vigtigste er jo at barnet er sundt og rask :-D kan jo lige give en update efter scanningen evt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med ringen/pendulet er ens egne ønsker der bliver projekteret igennem svingninger.

Hvis du holder et pendul og tænker frem og tilbage, frem og tilbage, så er det sådan den vil svinge og det samme med rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg nu ikke oplevet det kawon, før jeg fik børn (flere år tilbage) prøvede jeg over håndleddet for at se hvad ringen ville "fortælle" i forhold til hvilke børn jeg på et tidspunkt fik, altså hvilke køn det var. Har aldrig tænkt at den enten skulle svinge frem og tilbage eller sidelæns. Den starter altid med at svinge i cirkler og dernæst vil den svinge frem og tilbage hvis dreng (dette viste den også over håndleddet til at starte med dengang) og så svinger den rundt igen for dernæst efter lidt tid igen enten af svinge på langs eller på tværs. Der svingede den så på tværs dengang over håndleddet. Så først en dreng som jeg fik som mit første barn og dernæst viste den så en pige, som den også viser nu hvor jeg er gravid. Jeg stoler dog aldrig blindt på alle de forskellige metoder, ser bare frem til endnu et sundt og rask barn som kommer ud til os til sommer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) jeg ved godt billedet ikke er af bedste kvalitet og var også i tvivl om man kunne se "nubben" som der er blevet populært at kigge efter nu på de NF scannings billeder :) NSEllekilde: godt I alligevel tog til kønsscanning når det viste sig at være det modsatte køn af hvad I troede ;-) vi skal til en 3D/4D scanning om 3 uger så der burde svaret jo være meget sikkert. Har en dreng på 3 et halvt år i forvejen, har en fornemmelse af en pige denne gang, både da min graviditet har været anerledes end da jeg ventede min søn (selv om ikke 2 graviditeter er ens) og ringen i en snor over maven/håndleddet svinger også modsat af hvad den gjorde ved ham, samt den kinesiske kalender siger pige også. Alt dette er jo 50/50, og vi bliver selvfølgelig lige så glade for en dreng mere som en pige, det vigtigste er jo at barnet er sundt og rask :-D kan jo lige give en update efter scanningen evt. :)

Sorry, men lige præcis sådan var det også med min anden graviditet. Jeg var også overbevist om at det måtte være en pige, fordi det hele var så anderledes, men jeg sidder så lige nu med den dejligste lille babydreng i mine arme :biglove

Kommer du ikke med en update på køn, når du ved det? Det kunne være lidt sjovt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer med en update efter scanningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en opdatering herfra :) har idag været til scanning og fået bekræftet at vi venter endnu en lille dreng, troede faktisk selv det var en pige, men dejligt vi nu ved det med sikkerhed og han er sund og rask, det er jo det vigtigste <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER