Tinakp

Hvilke sandaler køber I og hvorfor?

36 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen i vildrede....igen igen.

Jeg må ærligt indrømme at jeg førhen syntes at det var hyggeligt at finde de gode tilbud og købe tøj og sko. Men nu hvor der er to unger og ingen tid, synes jeg virkelig at det er tilovers.

Jeg ville allerhelst bare købe primigi sandaler til Elin igen i år (sidste år fandt jeg nogen på tilbud) - men selvom de ikke engang ligger i toppen sammen med Angulus osv, prismæssigt, så synes jeg stadig at det er mange penge at give 5-600 kr for et par sandaler.... Specielt når de blir slidt sådan i børnehaven.

Så hvilke vil I anbefale - som er gode, solide i stil med primigi - men måske billigere... Eller bedre endnu, smid links ind med primigi på tilbud/udsalg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har købt dem her til Ida

 

http://www.skoringen.dk/skofus-pigesandal-pink.aspx

 

Vi var rigtigt glade for skofus sidste år, man kan næsten slet ikke se hun har brugt dem hun havde sidste år. Selvom hun havde sandaler på stort set hele tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske du skulle tjekke bobux.se ud?

De har ofte udsalg på deres sko/sandaler og jeg er SÅ glad for alle dem Vi har købt!

Har lige købt to par til Liff. 339kr med forsendelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Skofus sidste år med stor succes, og det bliver det også i år. Købt på børnenes dag, så vi gav 450 for sandaler og sneakers. Det er nok lidt sent fif til i år, men så til næste år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal måske skynde mig at sige at jeg ik er stor fan af skofus - som ellers ville være smart, fordi det er nærmest det eneste de har inde i Skjern. Men Elin havde nemlig kondisko fra skofus sidste år og de var så trælse at få på og klodsede. Og synes måske også at deres sandaler (ihvertfald dem de har i butikken virker så tunge og klodsede)

Men jeg ved mange er glade for dem, så det er bare mig der er Rasmus modsat...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har fået superfit, det er eneste sandal vi har prøvet, så vi skal igang med 4. År med superfit og er godt tilfredse. Jeg fandt dem på nettet med 30 % så jeg kunne slippe med 385 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.skolageret.dk/da/Varer/Primigi%20Ladybird%20sandal-20798

Nå, det var lidt sjovt men da jeg sku ind og kigge på bobux kom jeg ved et uheld ind på skolageret.dk, hvor de havde primigi sandaler på tilbud, så jeg endte med at finde nogle sandaler til 378 kr! Sådan!

Tak for jeres svar - det var sødt af jer at give jeres besyv med - i skal være velkomne til at ligge billeder ind af hvad i har købt/køber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Noah skal have to par i aar. Andre aar er de blevet slidt meget  paa, men vi har jo ogsaa sandaler paa stort set hver eneste dag i 4 hele maaneder hernede. Jeg forestiller mig udelukkende, at de simpelthen bliver slidt endnu mere paa i aar! Jeg koebte et par Camper Bicho som det ene par og de er i brug nu. Lette og bloede med god plads til Noahs brede tæer. Nu maa vi se, hvordan de staar distancen. De er taenkt som lette hedeboelgesandaler til leg, men de skal have aflastning. Til stranden og flod har vi et par Reima badesko, som var for store sidste ar - de maa slides op hurtigt, for de passer virkelig perfekt nu. 

 

Vi knuselsker Bundgaards skomodel Saag til overgangssko. Virkelig. De har faaet foretrukket plads for Noah selv, selvom der er et par hoejt-elsket Adidas med tre striber, der staar ved siden af. Bundgaard sandaler synes jeg maaske er knap saa koenne at se paa til gengaeld. Sidste aar var vi glade for RAP, men synes maaske, de virker lidt tunge, nu vi har saa lette sandaler som de her Camper. Saa jeg ved skisme ikke.... Arauto Rap eller et eller andet andet, der saa er let. 

 

Sarah, er Bobux egnet til brede andetæer? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du set RAP har lavet en 100% vegansk sko + sandal i kork? De er mega fede!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah skal have to par i aar. Andre aar er de blevet slidt meget paa, men vi har jo ogsaa sandaler paa stort set hver eneste dag i 4 hele maaneder hernede. Jeg forestiller mig udelukkende, at de simpelthen bliver slidt endnu mere paa i aar! Jeg koebte et par Camper Bicho som det ene par og de er i brug nu. Lette og bloede med god plads til Noahs brede tæer. Nu maa vi se, hvordan de staar distancen. De er taenkt som lette hedeboelgesandaler til leg, men de skal have aflastning. Til stranden og flod har vi et par Reima badesko, som var for store sidste ar - de maa slides op hurtigt, for de passer virkelig perfekt nu.

Vi knuselsker Bundgaards skomodel Saag til overgangssko. Virkelig. De har faaet foretrukket plads for Noah selv, selvom der er et par hoejt-elsket Adidas med tre striber, der staar ved siden af. Bundgaard sandaler synes jeg maaske er knap saa koenne at se paa til gengaeld. Sidste aar var vi glade for RAP, men synes maaske, de virker lidt tunge, nu vi har saa lette sandaler som de her Camper. Saa jeg ved skisme ikke.... Arauto Rap eller et eller andet andet, der saa er let.

Sarah, er Bobux egnet til brede andetæer?

Ja de er ikke smalle i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du set RAP har lavet en 100% vegansk sko + sandal i kork? De er mega fede!

 

Ja, har godt set dem.... jeg har stadig ikke bestemt mig for, om de er fede eller lidt for økonørdede for min smag... Men godt initiativ! 

 

Ja de er ikke smalle i hvert fald :)

 

Ok... Jeg taenker, vi ender med RAP eller maaske endda Angulus. Det er virkelig vigtigt med brede nok sko til ham fortil! Og bloede. Det er det sidste, der er tiltagende vigtigt for mig, isaer naar jeg selv er begyndt at gaa i virkelig flade og bloede sko....  Jeg skal lige have luret Bobux ud ogsaa. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, har godt set dem.... jeg har stadig ikke bestemt mig for, om de er fede eller lidt for økonørdede for min smag... Men godt initiativ!

Ok... Jeg taenker, vi ender med RAP eller maaske endda Angulus. Det er virkelig vigtigt med brede nok sko til ham fortil! Og bloede. Det er det sidste, der er tiltagende vigtigt for mig, isaer naar jeg selv er begyndt at gaa i virkelig flade og bloede sko.... Jeg skal lige have luret Bobux ud ogsaa.

Bobux er så lækre i bunden! Rågummi og meget bløde - kontra Angulus!

Og så er de lette.... :7himmel

Ved ikke hvad der er nemmest for dig, men jeg handler på bobux.se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith skulle have nogle, det var meget stive med fast hælkappe og smalle (hun er især smal ved hælen), da hun går for meget på tæerne, så det blev Angulus.

Vi prøvede alle mærker på Albert og det var enten superfit eller Angulus, men superfit havde hun ikke med voksetillæg, så det blev Angulus til ham også. De var lidt tungere, men der var ingen forskel på hvordan han gik i de to forskellige mærker. De sidder super, selvom han har en bred fod, men er smal ved hælen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bobux er så lækre i bunden! Rågummi og meget bløde - kontra Angulus!

Og så er de lette.... :7himmel

Ved ikke hvad der er nemmest for dig, men jeg handler på bobux.se

 

Vores Camper er SÅ bloede, brede ved forfoden og helt flade... Der er ikke en fast haelkappe og det, sammen med høj hæl paa sko(!), er noget, jeg er ved at vaere ked af at vi har haft for Noah. 

Laes her http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2010/aug/09/barefoot-best-for-children 

og 

https://www.happylittlesoles.co.uk

 

Jeg koeber nok bare Camper i en anden farve, ha ha! 

 

Edith skulle have nogle, det var meget stive med fast hælkappe og smalle (hun er især smal ved hælen), da hun går for meget på tæerne, så det blev Angulus.

Vi prøvede alle mærker på Albert og det var enten superfit eller Angulus, men superfit havde hun ikke med voksetillæg, så det blev Angulus til ham også. De var lidt tungere, men der var ingen forskel på hvordan han gik i de to forskellige mærker. De sidder super, selvom han har en bred fod, men er smal ved hælen..

 

Det er de faerreste der er brede nok til Noah tæer.... Han havde ogsaa en lillebitte fod bagtil, saa det var ikke nemt at finde, men RAP har vi nu vaeret glade for. Nu har jeg saa laest en nu "ide" om sko til boern (og til mig selv), saa nu prover jeg at finde sandaler med nogle meget bloede og tynde saaler, som er brede, lukkede fortil OG i (øko?)laeder. Det er ikke nemt, kan jeg sige :) 

 

Hvis det ikke bliver Angulus, saa bliver det et par Camper sandaler i en anden farve. De er god til Noah og lette. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen med erfaringer til lange smalle fødder.... Synes der er masser til brede fødder, men Leonora har arvet sin fars lange fødder med laaange tæer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen med erfaringer til lange smalle fødder.... Synes der er masser til brede fødder, men Leonora har arvet sin fars lange fødder med laaange tæer

Prøv at kigge på milkywalk.dk de viser om det er til smalle eller brede fødder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Camper er SÅ bloede, brede ved forfoden og helt flade... Der er ikke en fast haelkappe og det, sammen med høj hæl paa sko(!), er noget, jeg er ved at vaere ked af at vi har haft for Noah.

Laes her http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2010/aug/09/barefoot-best-for-children

og

https://www.happylittlesoles.co.uk

Jeg koeber nok bare Camper i en anden farve, ha ha!

Det er de faerreste der er brede nok til Noah tæer.... Han havde ogsaa en lillebitte fod bagtil, saa det var ikke nemt at finde, men RAP har vi nu vaeret glade for. Nu har jeg saa laest en nu "ide" om sko til boern (og til mig selv), saa nu prover jeg at finde sandaler med nogle meget bloede og tynde saaler, som er brede, lukkede fortil OG i (øko?)laeder. Det er ikke nemt, kan jeg sige :)

Hvis det ikke bliver Angulus, saa bliver det et par Camper sandaler i en anden farve. De er god til Noah og lette.

Jeg kender slet ikke camper. Men måske skulle jeg overveje det til A til en anden gang :chin:

Til Edith er vi jo bundet af, at hun går på tæer konstant og at hendes akillessene allerede er lidt stram, så det skal være noget "stift", der holder hende på flad fod.. Det gør angulus heldigvis..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen med erfaringer til lange smalle fødder.... Synes der er masser til brede fødder, men Leonora har arvet sin fars lange fødder med laaange tæer

 

Hvis Noah havde smalle foedder, saa ville jeg helt klart og 100 % sikkert koebe Kavat til ham  :loveshower

 

 

Jeg kender slet ikke camper. Men måske skulle jeg overveje det til A til en anden gang :chin:

Til Edith er vi jo bundet af, at hun går på tæer konstant og at hendes akillessene allerede er lidt stram, så det skal være noget "stift", der holder hende på flad fod.. Det gør angulus heldigvis..

 

Jeg har ogsaa kun koebt dem nu her, fordi de Bicho sandaler efter sigende var gode til brede foedder og lette i det. Det bliver jo saa taeskevarmt paa et tidspunkt, at tunge og stive sko bliver ulidelige at vaere i. De er bloede, lette og virkelig gode til Noahs foedder. Jeg ville ikke koebe sko fra Camper ellers.... men nu har jeg ogsaa fundet specifikke modeller fra forskellige maerker, vi bare er blevet glade for og jeg kan da lige dele:

 

- Vinterstoevler  RAP

- overgangssko Bundgaard model Saag 

- sneakers Nike Free

- Gummistoevler, alm plus vinter, Bundgaards

- sandaler Camper model Bicho

 

Saa vil jeg virkelig gerne give Angulus et forsoeg mere ved at koebe et par sandaler, maaske.... Jeg syntes lidt at Noahs RAP sandaler var tunge sidste aar. Ikke at vi ikke var glade for dem, blot tunge i det og jeg vil gerne have noget mere bloedt og let. Vi skal have et par ekstra, saa maaske et par luftige Angulus. 

 

Hvad goer I ellers for Ediths taa-gang? Jeg mener at have laest, at det er ret normalt til og med 3 aar... men ikke at jeg ellers ved det mindste om det  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis Noah havde smalle foedder, saa ville jeg helt klart og 100 % sikkert koebe Kavat til ham :loveshower

Jeg har ogsaa kun koebt dem nu her, fordi de Bicho sandaler efter sigende var gode til brede foedder og lette i det. Det bliver jo saa taeskevarmt paa et tidspunkt, at tunge og stive sko bliver ulidelige at vaere i. De er bloede, lette og virkelig gode til Noahs foedder. Jeg ville ikke koebe sko fra Camper ellers.... men nu har jeg ogsaa fundet specifikke modeller fra forskellige maerker, vi bare er blevet glade for og jeg kan da lige dele:

- Vinterstoevler RAP

- overgangssko Bundgaard model Saag

- sneakers Nike Free

- Gummistoevler, alm plus vinter, Bundgaards

- sandaler Camper model Bicho

Saa vil jeg virkelig gerne give Angulus et forsoeg mere ved at koebe et par sandaler, maaske.... Jeg syntes lidt at Noahs RAP sandaler var tunge sidste aar. Ikke at vi ikke var glade for dem, blot tunge i det og jeg vil gerne have noget mere bloedt og let. Vi skal have et par ekstra, saa maaske et par luftige Angulus.

Hvad goer I ellers for Ediths taa-gang? Jeg mener at have laest, at det er ret normalt til og med 3 aar... men ikke at jeg ellers ved det mindste om det :unsure

Det er også normalt, men hun går kun på tæerne og stort set aldrig på flad fod og det har hun gjort siden august/september og børnefyssen i børnehaven siger at hendes akillessene bliver mere og mere stram pga det. Så hun gør det mere end normalt :(

Jamen vi leger "bliv opmærksom på hele foden". Altså gå sjovt, på hæl, trampe, på siderne af fødderne, twister-danser meget og meget balance leg, for det er på hele foden man holder balancen. Massage og øvelser, hvor vi skal strække og bøje fødderne. Stive og hårde sko/sandaler osv og så egentligt også sutsko, for lige så snart hun ikke har sko på, går hun på tæerne <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også normalt, men hun går kun på tæerne og stort set aldrig på flad fod og det har hun gjort siden august/september og børnefyssen i børnehaven siger at hendes akillessene bliver mere og mere stram pga det. Så hun gør det mere end normalt :(

Jamen vi leger "bliv opmærksom på hele foden". Altså gå sjovt, på hæl, trampe, på siderne af fødderne, twister-danser meget og meget balance leg, for det er på hele foden man holder balancen. Massage og øvelser, hvor vi skal strække og bøje fødderne. Stive og hårde sko/sandaler osv og så egentligt også sutsko, for lige så snart hun ikke har sko på, går hun på tæerne <_<

 

Oev, jamen, det lyder jo til at I goer jeres.... :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at kigge på milkywalk.dk de viser om det er til smalle eller brede fødder :)

Jeg har godt set på deres side, men jeg tror jeg bliver nødt til at købe de første 2-3 par i fysisk butik hvor vi kan se hvordan de sidder på hendes lidt mærkelige fødder, min kusine har anbefalet mig en butik på Frederiksberg hvor de skulle være dygtige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt set på deres side, men jeg tror jeg bliver nødt til at købe de første 2-3 par i fysisk butik hvor vi kan se hvordan de sidder på hendes lidt mærkelige fødder, min kusine har anbefalet mig en butik på Frederiksberg hvor de skulle være dygtige

Tjubangsko?

Anna har også lange fødder, lange tæer og lav vrist. Damen i Tjubangsko fandt et par Rap til hende og det er ultimativt de bedste sandaler hun har haft!

Derudovet har vi været glade for Ecco da hun var mindre og Superfit i både sneakers og sandaler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjubangsko?

Anna har også lange fødder, lange tæer og lav vrist. Damen i Tjubangsko fandt et par Rap til hende og det er ultimativt de bedste sandaler hun har haft!

Derudovet har vi været glade for Ecco da hun var mindre og Superfit i både sneakers og sandaler.

Ja det kunne godt være den, de skulle have mange forskellige mærker så man kunne prøve lidt forskelligt uden at skulle i 20 butikker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER