Girl Next Door

Valg af DP

16 indlæg i dette emne

Først og fremmest er det ikke et spørgsmål om at vælge mellem DP eller VS, så gider ikke høre om VS valg ;)

Hvad lagde i vægt på da i valgte DP? Vi har fået 3 tilbudt her i byen og vil gerne være lidt forberedt hvis/når vi skal besøge dem. Jeg ved at den ene starter op med helt ny gruppe her til august = jævnaldrende børn. En fra babysalmesang skal i den DP så vidt jeg ved, og hende og hendes søn kan jeg godt lide, så det ville være et plus at følges. Også eftersom de skal gå i BH og skole sammen. Men kun jævnaldrende børn? Alle 3 har dyr (har vi også så det er ikke et problem) og ingen ryger. Alle 3 er i gå afstand så vidt jeg kan se.

Så hvad lagde/ligger i vægt på? Udover kemi selvfølgelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hsr i brug for bestemte åbningstider?? Det var det vigtigt for os udover selvfølgelig kemi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nah ikke lige nu. Jeg søger efter arbejde/elevplads og manden arbejder nat. Så tider er ikke så vigtige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI lagde vægt på hvad DP lavede i købet af dagen - fx var den ene af dem vi kiggede på til Ida den gang, en dp der altid var hjemme i deres egen have, aldrig kom ud når det regnede/var skyet, aldrig kom i legestue og brugte hver formiddag indenfor. 

Vi valgte den anden vi fik tilbudt, som var ude uanset vejr, kom i legestue, havde børnene med på ture og sådan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med mad? Skal hun selv have madpakke med til samtlige måltider, eller er der en madpolitik, der kunne være relevant at kende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i gode! :super Kom gerne med flere input :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, følger lige med her :)

Vi er endnu ikke blevet tilbudt noget, men håber det kommer snart! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i gode. Keep 'em komming :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os er tiderne absolut vigtigste for os og afstanden. Dernæst kemien og så hvordan modtagelsen er af vores barn....

Mit barn skal vise han synes om dp moren ellers er det ikke noget for os....

Men det hele skal passe sammen for at vi er tilfredse ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DPs børnesyn ville betyde enormt meget for mig!

Og at hun har lyst til at bruge sit hjem, eller om de kun må være i et bestemt værelse.

Om de kommer ud!

Om hun vil tage hensyn til at nogle af børnene har brug for en tidlig formiddags lur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i gode! :glad Jeg noterer alt ned. Fortsæt endelig hvis i synes der er andre ting jeg skal tænke over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt er jeg mest til at der er lidt spredning i alder, da de små lærer meget af de store. Samtidig kræver 3-4 små mere af dagplejemor, så måske vil man ikke lige vælge at tage ud hvis det fx regner.

I min den mindstes dp er de fx 3 på 8-10måneder og så en på 2 år og det synes jeg egentlig er synd, men det er også kun en midlertidig plads for os.

Ellers vil jeg undersøge om der er nogle af dem der er grønne spire eller idrætsdagpleje, det er plus i min bog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med mad? Skal hun selv have madpakke med til samtlige måltider, eller er der en madpolitik, der kunne være relevant at kende?

Er der nogle dp, hvor man skal det?

Har aldrig hørt om at de selv skulle have mad med, medmindre de skal have special kost, fx ren økologi eller stadig får mme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kemi, kemi, kemi- ikke med jer og DP, men mellem Astrid og DP :)

Hendes holdning til lure, som andre også er inde på.

Hendes aktiviteter i løbet af ugen- eks. Er vores DP ude hver eneste dag om formiddagen og også gerne om eftermiddagen om sommeren. Fredag er der legestue.

En lille kæphest jeg har er, at jeg ikke ville have mine børn hos en DP der har egne børn hjemme. Jeg tror simpelthen ikke på, at man kan skelne privatliv og arbejde på den front. Det er trods alt ens guldklump. Men det virker ikke til at være aktuelt for dig :)

Jeg var

talt i krise, da vores DP sidste år, kort før Milans opstart fortalte, at hun skulle køre med 5 børn i de første 5 mdr. Fordelingen på børnene var nemlig ret tæt på de 3 mindste som var startet over et par måneder. 2 piger fra juli og august 2014- altså mellem 12-13 mdr. På det tidspunkt, Milan fra november 2014 på 9 1/2-10 mdr., en dreng der var 1 1/2 år og en dreng på 2 1/2 år. Jeg kunne slet ikke se hvordan det skulle gå med så små børn og tæt alder, det har uden tvivl været hårdt, men man kan se, at de har stor glæde af hinanden nu og har haft det siden kort før jul :) Så nu ser jeg det som en fordel, men indrømmet var jeg ikke begejstret dengang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er sku gode :glad Jeg noterer alt :bk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle dp, hvor man skal det?

Har aldrig hørt om at de selv skulle have mad med, medmindre de skal have special kost, fx ren økologi eller stadig får mme.

Det mener jeg da at have hørt om flere steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER