Fister

Knude efter vaccine

9 indlæg i dette emne

Arthur blev vaccineret i onsdags, det gik fint, men nu mærker jeg lige en MEGET hård knude på hans lår. Umiddelbart tænker jeg at det nok er helt normalt, men fik alligevel behov for lige at høre jer andre (fordi det ER jo selvfølgelig fredag og der er lang tid til lægehuset åbner igen).

Det ER normalt, ikk? Der er ikke det mindste rødt, det er "bare" en ret stor hård knude under huden, lige hvor han er blevet stukket. Ham virker ikke generet med mindre jeg trykker på det, så reagerer han med at blive sur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Valdemar fik også sådan en knude. Han havde den i laaaaaaaaaaang tid, a la flere måneder, men den gik væk og virkede aldrig til at genere ham. Jeg er 99% sikker på, at jeg fik spurgt lægen og at han sagde, at det var helt normalt :)

Edit: Nu skriver du ret stor. Altså Vs var måske 1-2 mm i diameter, vil jeg tro. Jeg tænkte den ikke som stor. Men tydelig at mærke, hård.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas har faktisk stadig sådan en knude efter en af de første vacciner han fik, for 3 år siden. Jeg nævnte det for lægen engang, som mente det var normalt nok, og ikk spor farligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sygeplejersken nævnte, at Sigrid godt kunne få en hård plet, som jeg bare skulle lade være med at trykke på, fordi det kunne være ømt :) Hos Sigrid er den væk igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt normalt med sådan en knude :) Benjamin fik ikke knuder ved første vaccine, men her efter 2. gang har han fået en i det ene lår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohrs er først nu gået væk fra 3mdrs vaccine, det er en måned siden. De var på hvert lår ca 1 cm bredde, og hårde.

Man kan nuldre det lidt, så kan det gå hurtigere væk. Jeg rørte dem ikke (for det kan jeg ikke lide) og det tog en måned. Det er helt uskadeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja det er normalt.. det er fordi at det er relativt store mængder væske, der sprøjtes ind, så det generer vævet. Massér gerne knuden dagligt. Det hjælper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER