Nea

Hvor meget spiser jeres på ca 1,5 år?

10 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg kan til tider blive lidt bekymret for mængden af mad min pige indtager... Hun er 1 år og 8 mdr og sådan ser hendes dag typisk ud:

Morgen : En temmelig stor portion havregrød lavet på vand med revet æble/pære. Hvis weekend også en bolle med ost/syltetøj sammen med os lidt senere.

Formiddag: hel banan og eks vindruer

Middag: 1,5-2 skiver rugbrød med pålæg og agurk/tomat/kogt gulerod.

Efter lur: bolle med smøreost, mandarin, pære og blåbær.

Hjem fra vuggestue ca kl 16 får hun gerne noget frugt igen.

Aften (eks fra i går) Tre frikardeller,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov den lagde de og før jeg blev færdig...

Aften (eks fra i går ) tre frikardeller, en god portion fuldkornspasta, to mellemstore buketter blomkål og en gulerod.

Inden hun gik i seng går hun igen og peger på køleskabet og klapper sig på maven... Hvis der kommer rosiner/figenstænger/ostehaps eller andet "slik" frem går hun helt bananas!!

Altså jeg læger bestemt ikke over min madglade pige - er mere bekymret for om hun får for meget??

Hvor meget spiser jeres på ca samme alder mon?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en dreng der altid har været rigtig glad for mad, og hans mad-indtag for en dag ligner din piges til forveksling. Han er lige en måned ældre, men har spist den mængde længe.

Vi holder øje med, i samarbejde med lægen, om han følger sine kurver. Det gør han indtil videre. Jeg spurgte faktisk en sp for nylig og hun sagde at så længe de følger kurverne, så er der ingen grund til at gøre noget ved det. Det er lidt et luksusproblem at have et barn der spiser godt, når langt de fleste har det modsatte problem, og det er vel også derfor man kommer i tvivl, for det gør jeg også - jævnligt. Men som sagt, se på din datter og hvordan hun udvikler sig, følger hun sine kurver nogenlunde og kan hun frit bevæge sig og er frisk og glad, så spiser hun lige præcis det hun skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar - rart det er andre med samme "problem"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den madglade af mine tvillinger spiser samme mængder.

Men han sidder stort set heller ikke stille mere end 5 minutter af gangen,så tror det er helt normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min madglade pige spiser også den mængde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha. Jeg troede først det handlede om at du var bange for hun ikke fik nok, og jo længere jeg læste i hvor meget hun spiste tænkte jeg bare "hun spiser da super godt" :D det var først til sidst det gik op for mig det var den anden vej rundt, du ville spørge til. ;)

Jeg kan ikke sige så meget klogt (min datter er yngre og spiser næsten ikke ), men vil bare sige at, jeg synes det de andre har sagt lyder fornuftigt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha MaleneB der kan man bare se hvor nemt man kan misforstås

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som Noah i den alder. I dag (han er 2,5) spiser han meget mindre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres svar. Hvor er det dejligt at høre hun ikke er den eneste! Men ja - hun æder os jo snart ud af huset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER