blomst27

6.5 måneder -vil pludselig ikke have grød og mos?!

7 indlæg i dette emne

Har lige brug for nogle tips, beroligelse etc.

Vi startede på fast føde da Carl Phillip var 5 mdr og 2/3 uger, med en blid opstart af grøntsager og så efter 10 dage med forskellige gluten frit grød med frugt. Han har altid spist hvad jeg har serveret og han nød det! Jeg har aldrig presset ham men stoppet når han blev lidt ufokuseret feks.

Nå så siden weekenden vil han ikke mades mere? Jeg synes blw er fint og har også bogen, men jeg er stadig i tvivl om han virkelig får hvad han skal have? Jeg ammer jo, og det går super, men nu har han i 3-4 uger været vant til mad/kalorier som han jo ikke får Mere? Igår fik han en brødskorpe at sidde med og nogle grøntsager og avocado, men der tror ikke han sluger meget :(

Vi skal ud og rejse imorgen, i en måned, og feks hvad Søren skal han få på flyet der mætter udover min mælk?

Og hvorfor mon pludselig det skift-? Bare sidste uge puttede han aldrig det i munden jeg gav ham som fingerfood men legede bare med det?!

Han er en stor dreng på næsten 10 kilo så han mangler Intet men vil jo heller ikke have han kommer til at mangle :(

Help Anybody??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du prøvet det der grøntsagsmos / frugtmos i madposer fx Ellas kitchen? Dem kan han måske selv holde og suge mad ud af. Det gør Astrid i hvert fald med stor glæde.

Vi skal ud og rejse om en måned og har tænkt os at tage dem med til flyet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme skete for mig. men var fordi han selv ville spise. Han vil ikke acceptere at jeg hjælper med skeen mere. Fra en dag til en anden. Hvad med de der smoothie man kan få? du ved på "tube" kan være det er til at ha med. Ellers tror jeg flyturen nok skal gå med kun mælk og lidt han selv kan gumle på. Hvor mange timer skal i da flyve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt ellas kitchen - men tror ikke han kan suge det ud selv?

Er bare så bange for han ikk får nok :(

Skal flyve 10 timer;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid fangede ret hurtigt det med at suge, men ellers hav en stofble under hvis han spilder lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde "problemer" da Oskar var omkring 7 måneder. Ikke lang tid efter kom der et par tænder til syne. Det tænker jeg var spillet ind.

Og efter at have talt med sp (ringede inden vi opdagede tænderne), sagde hun at det jo kan være han bare ikke er så sulten mere som han har været. Vi kunne faktisk skære et helt måltid væk uden at han sagde noget til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem i poser kan man bare trykke på hvis de ikke suger :)

Laura havde også en periode hvor hun ikke ville spise, så tog vi en pause på en uges tid, og så var det pludselig fint igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER