03wami

barn nr. 2 - og træls job situation

14 indlæg i dette emne

hvordan vist i at i var klar til barn nr. to ??  hvis jeg sidder for mig selv og tænker det hele sådan igennem kunne jeg rigtig godt tænke et barn mere, men når jeg så er sammen med vores søn er det eneste jeg kan tænke på at jeg slet ikke kunne forestille mig at elske nogen lige så højt som ham og det ville være "synd" både for ham og barn nr. 2...

 

vi har så småt taget baby to op til overvejelse men tror mest af alt det kommer af at min arbejdsplads flyttes og jeg fritstilles til oktober og har derefter 6 mdr. med fuld løn så på den måde vil jeg kunne gå nærmest lige på barsen (hvis vi da er så heldige at det går nemt og hurtigt med at blive gravid) og ikke "spilde" arbejdsløshedsdagpenge.. for mulighederne for et nyt jo inden for min branche er lige pt = 0 og føler lidt jeg har alder, køn og det at jeg kun har et barn imod mig.. en kommende arbejdsgiver vil jo nok selv kunne regne ud at der nok kommer en til inden alt for længe..  

 

så rent praktisk ville det bare passe rigtig godt at få gjort noget ved nu så når min barsel nærmer sig sin ende kan jeg søge på livet løs uden at have opbrugt dagpengeperioden - for er ikke i tvivl om at det bliver svært og jeg nok kommer til at hænge i systemet et stykke tid..

 

men er nok også helt på det rene med at hvis ikke det her på mit job var sket var der nok gået 1 år mere inden vi ville gå i gang...

 

så ja aner ikke rigtig hvad jeg vil med det her - nok bare ud med mine tanker(manden er virkelig fjollet at snakke med om det og vil bare gerne det jeg vil - ja tak, aner jo ikke hvad jeg vil )

 

men hvad ville i gøre og hvad havde i af tanker omkring barn nr 2.. vores søn var jo ren og skær ønske baby så føler jo det er lidt unfair hvis baby to bare bliver "praktisk" baby :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor gammel er din søn? 

 

Hvis i er afklaret med at i vil have to børn, så synes jeg nok det praktiske aspekt i det ville tælle højt. Helt ærligt - det gjorde det her. Nogle andre praktiske ting end i har at bøvle med, men alligevel så var det bare på alle måder mest praktisk hvis nr 2 kom nu. Jeg har det slet ikke dårlig med at nr 1 er rent ønskebarn mens nr 2 bliver lidt mere praktisk. Jeg er sikker på at jeg kommer til at elske dem begge to lige højt når først de er her. 

 

Men når det er sagt så fik jeg nyt job med et barn og som 32 årig gift kvinde... Jeg troede det ville være meget sværere med de vilkår der, men det gik overraskende nemt. Så et alternativ var jo også at søge jobs nu, og se om du kunne få et nyt job mens du stadig er i dit gamle job. Og hvis du så får et job, har du nok i nyt job og et barn et stykke tid, og så kan i skubbe beslutningen om barn nr. 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er din søn? 

 

Hvis i er afklaret med at i vil have to børn, så synes jeg nok det praktiske aspekt i det ville tælle højt. Helt ærligt - det gjorde det her. Nogle andre praktiske ting end i har at bøvle med, men alligevel så var det bare på alle måder mest praktisk hvis nr 2 kom nu. Jeg har det slet ikke dårlig med at nr 1 er rent ønskebarn mens nr 2 bliver lidt mere praktisk. Jeg er sikker på at jeg kommer til at elske dem begge to lige højt når først de er her. 

 

Men når det er sagt så fik jeg nyt job med et barn og som 32 årig gift kvinde... Jeg troede det ville være meget sværere med de vilkår der, men det gik overraskende nemt. Så et alternativ var jo også at søge jobs nu, og se om du kunne få et nyt job mens du stadig er i dit gamle job. Og hvis du så får et job, har du nok i nyt job og et barn et stykke tid, og så kan i skubbe beslutningen om barn nr. 2.

han bliver 2 i starten af juli... problemet er lidt at der gennem de sidste 6 mdr nok har været en enkelt stilling at søge og vi er efterhånden ualmindelig mange om buddet da der efterhånden kun er et par arbejdspladser tilbage i området der bruger sådanne folk som mig.. :/  har været til en enkelt samtale hvor jobbet gik til en anden, men de ville meget gerne gemme min ansøgning da hun vidste de ville søge igen - hun nævnte bare ikke hvornår.. selvfølgelig kan jeg også håbe på at kunne finde noget ufaglært indtil jeg føler mig mere klar men det hænger jo heller ikke på træerne og der er jo også mange om buddet.. syntes det er noget rod når der sådan bliver pillet ved mine planer :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i ved i vil have nr to, så synes jeg bare i skal sætte igang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i ved i vil have nr to, så synes jeg bare i skal sætte igang Især hvis det praktisk er smart nu

Vi gik igang da det for alvor gik op for mig at arbejdet ikke på nogen måde takkede mig for at vente til det "passede" ind....

 

altså alt fornuft siger også vi bare burde komme i gang - men kan simpelthen ikke vurdere mavefornemmelsen :/ syntes næsten det er synd for Elliot at få en mere men det er jo nok den alm dårlige samvittighed over for barn nr. 1 - for så skal han jo pludselig dele mor og far..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså alt fornuft siger også vi bare burde komme i gang - men kan simpelthen ikke vurdere mavefornemmelsen :/ syntes næsten det er synd for Elliot at få en mere men det er jo nok den alm dårlige samvittighed over for barn nr. 1 - for så skal han jo pludselig dele mor og far..

Den dårlige samvittighed er der også hvis i venter:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er så svært at få arbejde indenfor din branche, overvejer du så at skifte branche, altså tage en ny uddannelse? For så ville det jo også være rart at have fuld løn i stedet for SU - i hvert fald noget af tiden.

Hvis ikke, så vil jeg også sige at der intet er af vejen med at tænke praktisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså alt fornuft siger også vi bare burde komme i gang - men kan simpelthen ikke vurdere mavefornemmelsen :/ syntes næsten det er synd for Elliot at få en mere men det er jo nok den alm dårlige samvittighed over for barn nr. 1 - for så skal han jo pludselig dele mor og far..

 

Søskende er den største gave man kan give sine børn. Det er både legekammerater mens de er små, forbundsfæller i alt det som livet kommer til at byde jeres familie, og al den tætte familie man får som voksen, når I bliver gamle, udspringer fra søskende.

 

Samtidigt mener jeg, at det er sundt for et barn af en vis alder at lære, at verden ikke kun drejer sig om dem - og derfor lære at dele og tage ansvar.

 

Jeg synes bare I skal gå igang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

han bliver 2 i starten af juli... problemet er lidt at der gennem de sidste 6 mdr nok har været en enkelt stilling at søge og vi er efterhånden ualmindelig mange om buddet da der efterhånden kun er et par arbejdspladser tilbage i området der bruger sådanne folk som mig.. :/  har været til en enkelt samtale hvor jobbet gik til en anden, men de ville meget gerne gemme min ansøgning da hun vidste de ville søge igen - hun nævnte bare ikke hvornår.. selvfølgelig kan jeg også håbe på at kunne finde noget ufaglært indtil jeg føler mig mere klar men det hænger jo heller ikke på træerne og der er jo også mange om buddet.. syntes det er noget rod når der sådan bliver pillet ved mine planer :)  

 

Vi er mange herinde der er blevet gravide liiige omkring storebrors 2 års fødselsdag ;) 

 

Jeg ville fortsætte med at søge de få jobs der kom, samtidig med at gå i gang med at lave nr 2. Min mavefornemmelse nåede aldrig at blive helt klar inden vi gik i gang (blev presset lidt af at Skejby fertilitetsklinik skulle lukke, og vi helst ville have behandlingen der), men fornemmelsen nu her 3 måneder før termin er bare heeelt rigtig! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare I skal gå i gang ;) Samvittigheden kan jeg fortælle, bliver meget mindre, når man ser hvor stor glæde de får af hinanden.. Og kender vi to ikke hinanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare I skal gå i gang ;) Samvittigheden kan jeg fortælle, bliver meget mindre, når man ser hvor stor glæde de får af hinanden.. Og kender vi to ikke hinanden ;)

jo det gør vi nok ;) så håber lige du er meget tys tys :) hehe - håber du har det godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er mange herinde der er blevet gravide liiige omkring storebrors 2 års fødselsdag ;)

 

Jeg ville fortsætte med at søge de få jobs der kom, samtidig med at gå i gang med at lave nr 2. Min mavefornemmelse nåede aldrig at blive helt klar inden vi gik i gang (blev presset lidt af at Skejby fertilitetsklinik skulle lukke, og vi helst ville have behandlingen der), men fornemmelsen nu her 3 måneder før termin er bare heeelt rigtig! 

dejligt at høre du glæder dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er så svært at få arbejde indenfor din branche, overvejer du så at skifte branche, altså tage en ny uddannelse? For så ville det jo også være rart at have fuld løn i stedet for SU - i hvert fald noget af tiden.

Hvis ikke, så vil jeg også sige at der intet er af vejen med at tænke praktisk.

ja overvejer ny uddannelse - men prøver at få passet skole delen ind i min fritstillings periode så jeg får fuld løn i stedet for at skulle på SU og derefter er der praktik hvor jeg går som voksen og heldigvis vil kunne få noget mere i løn.. så der er nemlig tænkt meget økonomi med ind i det så jeg forhåbentlig som minimum kun kommer på dagpengesats og helt undgår SU..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jo det gør vi nok ;) så håber lige du er meget tys tys :) hehe - håber du har det godt :)

Jeg siger ingenting, hvad der bliver skrevet herinde bliver herinde :) Synes det er så træls du bliver fritstillet! Og kan så godt forstå dine tanker!

Vi har det godt :) Nyder min barsel, men gruer noget for at komme tilbage og se hvad der kommer til at ske med min stilling..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER