Susse

Skal slettes

38 indlæg i dette emne

Vi har jo en Silje og en Olivia i forvejen og de navne kom vi ret let frem til. Begge gange var vi dog meget udfordrede på Drengenavne.

Denne gang har vi begge flere pigenavne, men Drengenavne er igen et problem. der tror jeg slet ikke vi har nogen vi er enige om.

Min mand snakker meget om navet Luna,så det håber han mest på hvis det bliver en pige.

Jeg er mest til Alma, Ellie, Kaja, Vera. Generelt tiltaler de lidt kortere navne mig denne gang.

Af Drengenavne er jeg helt vild med Laurids og Willum. Dem er min mand dog ikke til.

Har som sådan ikke nogle krav andet end at det skal passe til Pigernes navne uden at matche for meget. Ja det er svært :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu venter vi jo en pige... Vi havde ellers et drengenavn på plads - grr...

Men til pigenavne er jeg rigtig glad for et mix af "a" og "i"... Vi er bestemt ikke til de gammeldags navne!

Vi har egentlig i flere år været hooked på navnet Lila (udtalt med "i" lyd)... Men i en periode blev vi så i tvivl om man kan hedde Lila som voksen... Hehe... Nu er vi så gået i stå over hvordan det skal staves...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo en Silje og en Olivia i forvejen og de navne kom vi ret let frem til. Begge gange var vi dog meget udfordrede på Drengenavne.

Denne gang har vi begge flere pigenavne, men Drengenavne er igen et problem. der tror jeg slet ikke vi har nogen vi er enige om.

Min mand snakker meget om navet Luna,så det håber han mest på hvis det bliver en pige.

Jeg er mest til Alma, Ellie, Kaja, Vera. Generelt tiltaler de lidt kortere navne mig denne gang.

Af Drengenavne er jeg helt vild med Laurids og Willum. Dem er min mand dog ikke til.

Har som sådan ikke nogle krav andet end at det skal passe til Pigernes navne uden at matche for meget. Ja det er svært :)

Jeg synes Ellie passer fint sammen med Silje og Olivia... Min mands søster hedder Luna, så det kan jeg ikke li rumme til en lille bebs... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu venter vi jo en pige... Vi havde ellers et drengenavn på plads - grr...

Men til pigenavne er jeg rigtig glad for et mix af "a" og "i"... Vi er bestemt ikke til de gammeldags navne!

Vi har egentlig i flere år været hooked på navnet Lila (udtalt med "i" lyd)... Men i en periode blev vi så i tvivl om man kan hedde Lila som voksen... Hehe... Nu er vi så gået i stå over hvordan det skal staves...

Stavemåden er da også det mindste og der er jo masser af tid, men det er da hyggeligt at snakke om.

Med den måde du staver det på ville jeg udtale det Li-la

Synes Lila lyder sødt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Ellie passer fint sammen med Silje og Olivia... Min mands søster hedder Luna, så det kan jeg ikke li rumme til en lille bebs... :D

Synes også det er ret fint.

Overvejer dog tre stavemåder

Elly

Ellie

Elli

Er mest til i lyden ved endelsen men ved ikke hvordan folk vil udtale det hvis det staves med -y.

Men havde en fantastisk farmor der hed Elly.

Jeg går nok lidt navnepanik hvis vi venter en dreng :D

Ih hvor er jeg spændt på at finde ud af kønnet. Nu er der under 3 uger til :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det er ret fint.

Overvejer dog tre stavemåder

Elly

Ellie

Elli

Er mest til i lyden ved endelsen men ved ikke hvordan folk vil udtale det hvis det staves med -y.

Men havde en fantastisk farmor der hed Elly.

Jeg går nok lidt navnepanik hvis vi venter en dreng :D

Ih hvor er jeg spændt på at finde ud af kønnet. Nu er der under 3 uger til :D

Jeg er mest til Ellie... Jeg har virkelig noget OCD, så tingene skal altid se ud på en bestemt måde... :D

Jeg tror mange vil udtale y-lyden, hvis I bruger Elly... Men ligesom med Lila, så må man jo bare forklare folk hvordan det skal udtales... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stavemåden er da også det mindste og der er jo masser af tid, men det er da hyggeligt at snakke om.

Med den måde du staver det på ville jeg udtale det Li-la

Synes Lila lyder sødt.

Min mand vil gerne stave det Liila... Men her kommer min OCD ind igen... :D Jeg kan ikke holde det dobbelt "i" ud...

Men han er begyndt at kalde hende Lila/Liila nu... :) Så mon ikke det er dér vi ender... Synes det vil være rigtig rart hvis vi snart bliver enige, så jeg også kan begynde at kalde hende ved navn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo en Vega, og jeg har tilføjet bl.a Ellinor, Lily, Ella, Anna til listen.

Kom gerne med forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo en Silje og en Olivia i forvejen og de navne kom vi ret let frem til. Begge gange var vi dog meget udfordrede på Drengenavne.

Denne gang har vi begge flere pigenavne, men Drengenavne er igen et problem. der tror jeg slet ikke vi har nogen vi er enige om.

Min mand snakker meget om navet Luna,så det håber han mest på hvis det bliver en pige.

Jeg er mest til Alma, Ellie, Kaja, Vera. Generelt tiltaler de lidt kortere navne mig denne gang.

Af Drengenavne er jeg helt vild med Laurids og Willum. Dem er min mand dog ikke til.

Har som sådan ikke nogle krav andet end at det skal passe til Pigernes navne uden at matche for meget. Ja det er svært :)

Nogle fine drengenavne, er især vild med Willum!

Og Alma, det passer godt til de to andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu venter vi jo en pige... Vi havde ellers et drengenavn på plads - grr...

Men til pigenavne er jeg rigtig glad for et mix af "a" og "i"... Vi er bestemt ikke til de gammeldags navne!

Vi har egentlig i flere år været hooked på navnet Lila (udtalt med "i" lyd)... Men i en periode blev vi så i tvivl om man kan hedde Lila som voksen... Hehe... Nu er vi så gået i stå over hvordan det skal staves...

Jeg synes det er et fint navn, men tror du har ret i, at det skal staves anderledes, så folk ikke siger lila (farven)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vil gerne stave det Liila... Men her kommer min OCD ind igen... :D Jeg kan ikke holde det dobbelt "i" ud...

Men han er begyndt at kalde hende Lila/Liila nu... :) Så mon ikke det er dér vi ender... Synes det vil være rigtig rart hvis vi snart bliver enige, så jeg også kan begynde at kalde hende ved navn...

Synes også de to i'er gør lidt ondt på mit Cdo ;)

Men ja lige meget hvordan i staver det vil i nok alligevel skulle rette og forklare. Det kan nok ikke undgå når det er et anderledes navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo en Vega, og jeg har tilføjet bl.a Ellinor, Lily, Ella, Anna til listen.

Kom gerne med forslag :)

Jeg synes at Lily passer godt til Vega ellers kunne det være Asta eller Nora

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle fine drengenavne, er især vild med Willum!

Og Alma, det passer godt til de to andre :)

Alma har jeg virkelig været lun på længe... Det dalende dog lidt da jeg så hvor populært det var på den sidste top 50... Men hvis det er navnet skal det selvfølgelig ikke afgøre det :)

Et andet navn jeg synes er vildt sødt er Sørine, synes bare ikke at det passer til de andre navne.

... Tror dog slet ikke vi seriøst snakker navne før vi kender kønnet. Men derfor skriver jeg da på mine lister hver gang jeg hører et nyt interessant navn. Så kan jeg lige gå og smage på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alma har jeg virkelig været lun på længe... Det dalende dog lidt da jeg så hvor populært det var på den sidste top 50... Men hvis det er navnet skal det selvfølgelig ikke afgøre det :)

Et andet navn jeg synes er vildt sødt er Sørine, synes bare ikke at det passer til de andre navne.

... Tror dog slet ikke vi seriøst snakker navne før vi kender kønnet. Men derfor skriver jeg da på mine lister hver gang jeg hører et nyt interessant navn. Så kan jeg lige gå og smage på det :)

Ja, det kender jeg godt. Både Ella og Anna er ret populære og på top10 endda, men hvis det er navnet!!

Tak for dine bud. Faktisk har min mand foreslået Asta og Nora er også på listen :) havde faktisk pakket det lidt væk, men nu hvor du skriver det, så :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er et fint navn, men tror du har ret i, at det skal staves anderledes, så folk ikke siger lila (farven)

Vores aller første bekymring var netop at nogle ville sige lilla... Men det vil jeg alligevel ikke kunne forstå, når der kun er ét "L" i midten... Det går imod sprogreglerne, men det er selvfølgelig ikke sikkert det stopper folk... :D

Og ja, uanset hvordan vi staver det, så er vi forberedt på at det ofte skal forklares... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo en Vega, og jeg har tilføjet bl.a Ellinor, Lily, Ella, Anna til listen.

Kom gerne med forslag :)

Nu kender jeg til en pige der hedder Lily Vega... :D Så synes Lily er ret sødt sammen med... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores aller første bekymring var netop at nogle ville sige lilla... Men det vil jeg alligevel ikke kunne forstå, når der kun er ét "L" i midten... Det går imod sprogreglerne, men det er selvfølgelig ikke sikkert det stopper folk... :D

Og ja, uanset hvordan vi staver det, så er vi forberedt på at det ofte skal forklares... :)

Ja, det er egentlig sjovt at farven lila udtales som den gør :)

Hold du bare fast i det kønne navn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kender jeg til en pige der hedder Lily Vega... :D Så synes Lily er ret sødt sammen med... :)

Hihi, hvor fint! :)

Ja, det er også sødt. Lige nu er de to mest populære hos mig nok Nora og Lily. Dejligt at I byder ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, hvor fint! :)

Ja, det er også sødt. Lige nu er de to mest populære hos mig nok Nora og Lily. Dejligt at I byder ind :)

Jeg synes egentlig også at Ella er ret sødt, men jeg prøver altid at "kalde" på navnene inde i hovedet... :D

Vega og Ella er måske for meget e og a..?!

Ej, jeg stemmer på Lily... Hehe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig også at Ella er ret sødt, men jeg prøver altid at "kalde" på navnene inde i hovedet... :D

Vega og Ella er måske for meget e og a..?!

Ej, jeg stemmer på Lily... Hehe...

Haha, sådan har jeg aldrig tænkt over det før, men det har du ret i :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, hvor fint! :)

Ja, det er også sødt. Lige nu er de to mest populære hos mig nok Nora og Lily. Dejligt at I byder ind :)

Synes at Nora og Vega er vildt søde sammen...

På min egen liste har jeg også Nova og Saga men det bliver næsten for kitsch sammen med Vega. Navne kan næsten passe for godt sammen synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er svært at få min kæreste til at tage navnesnakken seriøst, det er ligesom om han synes det er alt for tidligt... Jeg er ikke enig. Synes det kunne være dejligt at have et navn at kalde hende når jeg snakker til maven : ) Selvfølgelig kan man komme ud for at navnet ikke passer når man først ser sin baby, men chancen er vel ikke så stor...

 

Lige nu har jeg disse navne på min liste: Frida, Elisa, Elena, Clara. 

 

Vi vil gerne have at hun får et navn der er til at udtale på engelsk, hun blir jo nok halvt amerikaner : )  Mit navn, Pernille, er der ikke mange der har hørt før, eller kan finde ud af at udtale ; ) 

 

Modtager gerne idéer : )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo en Vega, og jeg har tilføjet bl.a Ellinor, Lily, Ella, Anna til listen.

Kom gerne med forslag :)

Jeg er enig i at Lily er et rigtig sødt navn og passer godt til Vega. Hvis ikke mit efternavn startede med "Li" ville jeg have det med på min liste : )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo en Silje og en Olivia i forvejen og de navne kom vi ret let frem til. Begge gange var vi dog meget udfordrede på Drengenavne.

Denne gang har vi begge flere pigenavne, men Drengenavne er igen et problem. der tror jeg slet ikke vi har nogen vi er enige om.

Min mand snakker meget om navet Luna,så det håber han mest på hvis det bliver en pige.

Jeg er mest til Alma, Ellie, Kaja, Vera. Generelt tiltaler de lidt kortere navne mig denne gang.

Af Drengenavne er jeg helt vild med Laurids og Willum. Dem er min mand dog ikke til.

Har som sådan ikke nogle krav andet end at det skal passe til Pigernes navne uden at matche for meget. Ja det er svært :)

Jeg stemmer på Alma og Ellie, men kan godt forstå dine overvejelser ift Alma der er højt på listen over populære navne...

Begge drengenavne er super fine, er mest vild med Laurids : )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER