Pumpkins

Gravid - smalltalk 2

1,230 indlæg i dette emne

Har en lillepige som bare møffer rundt idag i en mave der er blevet lettere overanstrengt igår i svømmehallen med storebror så det er ikke det mest behagelige springgymnastik hun har gang i. Synes jeg er godt øm :(

 

Håber det er bedre imorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MorAnja said:

Pis, det er lige gået op for mig at vi skal flytte lige om lidt og der skal males! John kan på ingen måde male det hele selv, for så bliver vi ikke færdige til at kunne flytte ind. Fårk, det havde jeg ikke lige overvejet. 

 

Og jeg kan mærke at jeg er lidt uafklaret mht maling og graviditet og hvad jeg synes :chin: 

 

Kan i ikke få venner og familie til at hjælpe ? 

 

Ville personligt ikke selv male som gravid 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Helle 81 said:

 

Kan i ikke få venner og familie til at hjælpe ? 

 

Ville personligt ikke selv male som gravid 

Det er virkelig begrænset hvor mange vi kan trække på, for vores overtagelse falder også sammen med at min bror selv skal flytte og mine forældre er ude at rejse. Og det er de eneste vi kan trække på generelt <_< 

 

Men vi snakkede om det i går, og har vist fået lagt en plan :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige spist VERDENS bedste æble!! Elsker bare at ting man craver smager 100x bedre når man er gravid..... mmmmmm æble!!! :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, TroldeMor said:

Jeg har lige spist VERDENS bedste æble!! Elsker bare at ting man craver smager 100x bedre når man er gravid..... mmmmmm æble!!! :loveshower 

 

Ja, det er virkelig vildt så meget bedre nogle ting smager! :sandie 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er 2. jordemoder besøg overstået :) Har åbenbart en 1600-1700 grams baby med fiiin hjertelyd :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet overfaldet af en fuldstændig lammende døgnkvalme, og kan slet ikke overskue hvordan jeg skal komme i gennem næste uge på arbejde. Jeg har ligget syg med feber og snot i denne uge og i løbet af ugen er kvalmen blevet tiltagende værre. I dag er det så slemt at jeg har tudet flere gange allerede. Jeg kaster dog ikke op. Har købt seabands, men de gør absolut ingen forskel :boo shit, jeg husker bare slet ikke at jeg var så dårlig med Adam :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, MorAnja said:

Jeg er blevet overfaldet af en fuldstændig lammende døgnkvalme, og kan slet ikke overskue hvordan jeg skal komme i gennem næste uge på arbejde. Jeg har ligget syg med feber og snot i denne uge og i løbet af ugen er kvalmen blevet tiltagende værre. I dag er det så slemt at jeg har tudet flere gange allerede. Jeg kaster dog ikke op. Har købt seabands, men de gør absolut ingen forskel :boo shit, jeg husker bare slet ikke at jeg var så dårlig med Adam :( 

Prøv B6 også. Og ellers kan du få kvalmepiller hos læge, hvis det bliver ved med at være slemt. 

Der er desværre ingen garantier. Jeg er stadig hårdt ramt her i uge 15 trods diverse piller og akupunktur. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, LulleS said:

:kram 

:kiss

5 hours ago, louisevibe said:

Prøv B6 også. Og ellers kan du få kvalmepiller hos læge, hvis det bliver ved med at være slemt. 

Der er desværre ingen garantier. Jeg er stadig hårdt ramt her i uge 15 trods diverse piller og akupunktur. 

Jeg tænkte faktisk godt på dig, søde og håbede du havde gode råd. Du kaster også op, ikke? B6 havde jeg godt tænkt at jeg skulle ringe til lægen omkring på mandag (bare fordi jeg gerne har en læge ind over hvad jeg fylder i mig), men jeg overvejer virkelig OM jeg kan passe mit arbejde i den her tilstand. :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, MorAnja said:

:kiss

Jeg tænkte faktisk godt på dig, søde og håbede du havde gode råd. Du kaster også op, ikke? B6 havde jeg godt tænkt at jeg skulle ringe til lægen omkring på mandag (bare fordi jeg gerne har en læge ind over hvad jeg fylder i mig), men jeg overvejer virkelig OM jeg kan passe mit arbejde i den her tilstand. :( 

Jeg kaster (7-9-13) heldigvis ikke op, jeg har 'kun' kvalme. Men den er virkelig også dræbende i sig selv, når man taber sig og ikke har energi til noget som helst. Jeg får B6 og højeste dosis ordansatron samt akupunktur 2 gange i ugen. Jeg har ikke kunnet fjerne kvalme med de gængse råd, da jeg også samtidig har døjet med massiv halsbrand (den er der så næsten styr på nu). Jeg ser en lille smule bedring, men det er svært at sige, hvad der helt gør forskellen. Jeg har været sygemeldt siden uge 7-8 stykker fordi andet simpelthen ikke var muligt. Jeg kan ikke passe mit arbejde; jeg kan ingengang passe min familie. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, MorAnja said:

:kiss

Jeg tænkte faktisk godt på dig, søde og håbede du havde gode råd. Du kaster også op, ikke? B6 havde jeg godt tænkt at jeg skulle ringe til lægen omkring på mandag (bare fordi jeg gerne har en læge ind over hvad jeg fylder i mig), men jeg overvejer virkelig OM jeg kan passe mit arbejde i den her tilstand. :( 

Jeg kaster (7-9-13) heldigvis ikke op, jeg har 'kun' kvalme. Men den er virkelig også dræbende i sig selv, når man taber sig og ikke har energi til noget som helst. Jeg får B6 og højeste dosis ordansatron samt akupunktur 2 gange i ugen. Jeg har ikke kunnet fjerne kvalme med de gængse råd, da jeg også samtidig har døjet med massiv halsbrand (den er der så næsten styr på nu). Jeg ser en lille smule bedring, men det er svært at sige, hvad der helt gør forskellen. Jeg har været sygemeldt siden uge 7-8 stykker fordi andet simpelthen ikke var muligt. Jeg kan ikke passe mit arbejde; jeg kan ingengang passe min familie. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

35 minutes ago, louisevibe said:

Jeg kaster (7-9-13) heldigvis ikke op, jeg har 'kun' kvalme. Men den er virkelig også dræbende i sig selv, når man taber sig og ikke har energi til noget som helst. Jeg får B6 og højeste dosis ordansatron samt akupunktur 2 gange i ugen. Jeg har ikke kunnet fjerne kvalme med de gængse råd, da jeg også samtidig har døjet med massiv halsbrand (den er der så næsten styr på nu). Jeg ser en lille smule bedring, men det er svært at sige, hvad der helt gør forskellen. Jeg har været sygemeldt siden uge 7-8 stykker fordi andet simpelthen ikke var muligt. Jeg kan ikke passe mit arbejde; jeg kan ingengang passe min familie. 

Det 'trøster mig' at høre at du heller ikke kaster op. Jeg har taget mig selv i at tænke, at hvis jeg gjorde det, SÅ kunne jeg godt være bekendt at blive sygemeldt, men jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg skal kunne passe min arbejde som det er nu. Så på den måde er det rart at høre om nogle der er blevet sygemeldte uden opkast. Jeg tænker at ringe til lægen i morgen og spørge hvad jeg kan gøre og om sygemelding er en mulighed, evt. en uge ad gangen, til jeg aner bedring :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, LulleS said:

Du får lige lidt fra mig også - spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med. Jeg er på min anden Hyperemesisgraviditet, og her slipper kvalme og opkast ikke før jeg har født - krydser alt for at det er hurtigt overstået hos dig :kiss 

 

Der findes flere forskellige godkendte præparater.  Marzine er køresygepiller som fås i håndkøb og det virker for nogen. Hvis ikke de virker, så kan lægen udskrive Primperan eller Zofran/Ondansetron. Vitaminerne Tiamin og Pyridoxin bruger min fødselslæge. Og så får jeg Også mavesyreregulerende, både fordi at man får kvalme af for meget mavesyre, men også for ikke at ætse spiserøret for meget når jeg kaster op.

 Jeg får det hele i en stor cocktail sammen med væsketerapi og akupunktur, så det er svært for mig at sige præcis hvad der gør en forskel - her er det cocktaileffekten der hjælper, med IV-væske som det vigtigste fordi jeg stadig kaster op på trods af behandlingen, men trods alt meget mindre og i mere svingende grad end med behandling, så jeg kan nu da jeg er over halvvejs, have gode dage hvor jeg stortset ikke kaster op og kan holde mad nede.

 

Seabands, ingefær, kiks og alle de andre gamle råd har absolut ingen effekt her - mandler hjælper nogen ad dem jeg følges med i denne omgang.

 

:kram 

 

Tak for alle dine fifs og kram. :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, MorAnja said:

Det 'trøster mig' at høre at du heller ikke kaster op. Jeg har taget mig selv i at tænke, at hvis jeg gjorde det, SÅ kunne jeg godt være bekendt at blive sygemeldt, men jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg skal kunne passe min arbejde som det er nu. Så på den måde er det rart at høre om nogle der er blevet sygemeldte uden opkast. Jeg tænker at ringe til lægen i morgen og spørge hvad jeg kan gøre og om sygemelding er en mulighed, evt. en uge ad gangen, til jeg aner bedring :( 

Sådan har jeg også tænkt. Jeg tog til lægen, som sygemeldte mig med det samme. Der var ingen diskussion. Først 14 dage, derefter var det hen over julen 4 uger og nu kører den ubegrænset mens jeg går på Klinik for graviditetskvalme. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

On 22/1/2017 at 10:31 AM, louisevibe said:

Sådan har jeg også tænkt. Jeg tog til lægen, som sygemeldte mig med det samme. Der var ingen diskussion. Først 14 dage, derefter var det hen over julen 4 uger og nu kører den ubegrænset mens jeg går på Klinik for graviditetskvalme. 

Jeg endte med at gå hjem fra arbejde i dag, efter halvanden time, og millimeter fra at ørle i en skraldespand i en klasse :o 

 

Jeg havde det ellers nogenlunde i morges, i sammenligning med den sidste uge, men alle de lugte der er i sådan en klasse med 24 14-årige :puke: overvejer lige situationen, om jeg skal have lægen ind over. Min chef var meget forstående og mente at hvis jeg ikke kunne arbejde, så skulle jeg selvfølgelig være derhjemme, uanset hvad årsagen til dårligdommene var. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg ved godt at murren og træk i siderne er positivt, fordi det hele vokser og sådan, men det ændrer bare ikke ved at min umiddelbare følelse er dårlig når jeg mærker det. Og det har murret virkelig meget i går og i dag :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, MorAnja said:

Jeg endte med at gå hjem fra arbejde i dag, efter halvanden time, og millimeter fra at ørle i en skraldespand i en klasse :o 

 

Jeg havde det ellers nogenlunde i morges, i sammenligning med den sidste uge, men alle de lugte der er i sådan en klasse med 24 14-årige :puke: overvejer lige situationen, om jeg skal have lægen ind over. Min chef var meget forstående og mente at hvis jeg ikke kunne arbejde, så skulle jeg selvfølgelig være derhjemme, uanset hvad årsagen til dårligdommene var. 

Jeg er stadig meget påvirket af lufte. Det får min kvalme til at gå helt amok. Ligeledes påvirkes den er træthed samt stress (fx over at skulle nå noget, tanker, dårlig håndboldkamp (:rolleyes) osv). 

 

Jeg synes det gav ro at få en længere sygemelding, fordi så skulle jeg ikke hver morgen tage stilling til, om jeg kunne tage afsted - for det kunne jeg ikke. Men først var jeg sygemeldt tirsdag-torsdag, var kort på arbejde fredag og 2 timer mandag, sygemeldt tirsdag og så onsdag gik jeg til lægen og fik de 14 dage til at starte med. 

Husk at passe på dig selv :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39 minutes ago, louisevibe said:

Jeg er stadig meget påvirket af lufte. Det får min kvalme til at gå helt amok. Ligeledes påvirkes den er træthed samt stress (fx over at skulle nå noget, tanker, dårlig håndboldkamp (:rolleyes) osv). 

 

Jeg synes det gav ro at få en længere sygemelding, fordi så skulle jeg ikke hver morgen tage stilling til, om jeg kunne tage afsted - for det kunne jeg ikke. Men først var jeg sygemeldt tirsdag-torsdag, var kort på arbejde fredag og 2 timer mandag, sygemeldt tirsdag og så onsdag gik jeg til lægen og fik de 14 dage til at starte med. 

Husk at passe på dig selv :kiss 

Ja, træthed er helt sikkert også en udløsende faktor for mig. 

Jeg har en lægetid til at få skrevet vandrejournal om en uge, så med mindre jeg får det bedre dér, tænker jeg at snakke med dem om det, når jeg alligevel er der. Min chef ved jo i hvert fald hvorfor jeg er syg. 

 

Tak søde :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender også alt til det i siger med lugte.... kan afsløre at det ikke var nogen fornøjelse at køre tog i 3 timer til KBH og retur.... puh der var meget mad/sved/krops/parfume/skyllemiddel osv lugt i sådan en vogn :blink

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, TroldeMor said:

Kender også alt til det i siger med lugte.... kan afsløre at det ikke var nogen fornøjelse at køre tog i 3 timer til KBH og retur.... puh der var meget mad/sved/krops/parfume/skyllemiddel osv lugt i sådan en vogn :blink

 

 

 

Det tror jeg gerne. Sygeplejersken på Klinik for Graviditskvamle anbefalede mig at have en limefrugt i lommen, for så kan jeg altid lugte til den i stedet :D 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, louisevibe said:

 

Det tror jeg gerne. Sygeplejersken på Klinik for Graviditskvamle anbefalede mig at have en limefrugt i lommen, for så kan jeg altid lugte til den i stedet :D 

 

 

Hehe, har fået samme råd, bare med et æble i stedet.... synes faktisk også det virker helt godt, lige at sniffe lidt til et æble når kvalmen er værst.

 

Men ville nu hellere den bare forsvandt snart!! :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha altså hvor er jeg bare den allerværste version af mig selv for tiden :( 

Jeg har bare ikke det mindste der ligner overskud, hverken til skole (hvilket er virkelig skidt med eksamen på onsdag) huset (som seriøst ligner lort efterhånden) manden (som ellers virkelig knokler for at holde familien kørende alene) børnene (som slet ikke har bedt om sådan en slatten mor) mig selv (som jeg virkelig er hård ved, den dårlige samvittighed er ved at tage livet af mig) eller nogen som helst anden i mit liv i øvrigt..... :boo 

Synes bare jeg er helt følelsestom, og har lyst til at sove hele tiden :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bare hormonel sur og gnaven lige nu. Har været en røv dag og MD scanning er imorgen.....:numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 hours ago, TroldeMor said:

Puha altså hvor er jeg bare den allerværste version af mig selv for tiden :( 

Jeg har bare ikke det mindste der ligner overskud, hverken til skole (hvilket er virkelig skidt med eksamen på onsdag) huset (som seriøst ligner lort efterhånden) manden (som ellers virkelig knokler for at holde familien kørende alene) børnene (som slet ikke har bedt om sådan en slatten mor) mig selv (som jeg virkelig er hård ved, den dårlige samvittighed er ved at tage livet af mig) eller nogen som helst anden i mit liv i øvrigt..... :boo 

Synes bare jeg er helt følelsestom, og har lyst til at sove hele tiden :( 

Det er monster hårdt. Jeg kan lige mærke, hvordan I har det. For det er nemlig ikke kun en selv, men hele familien, der bliver påvirket :kram2

Har I nogle der kan hjælpe jer? Her gav det så meget luft at min mor kom med mad til fryseren og vi fik gjort rent. Jeg kunne også mærke hvor stor en byrde, der samtidig blev løftet fra Jespers skuldre. 

Hvordan ser dit studie ud indtil barsel/termin? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER