Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Så udelod vi den = træt og irriteret baby, med virkelig ulvetimer og tidligere natteputninger. Men i løbet af et par uger forstod hun det. Altså hvad andre gør vides ikke, men jeg er generelt ikke for at vække Mie når hun sover, så hellere se om den kunne trækkes. Og så mere slap af tid sammen, uden lur om morgen/formiddag hvor det ellers ville være lur, her må man gerne få sin sut og bamser når man lige når det trætte stadige hvor man lader lidt op.

Vi må prøve det af. Men nu bliver jeg sgu usikker på, om han alligevel er klar :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog så på arbejde i dag. Hun vågnede ellers og virkede til at nu var det hele ved at være slut. Hun havde 37.4 i temperatur så det var jo helt fint. Men nu her til eftergiver den så steget igen til 39.4! Suk.. forstår det altså ikke. Feber gå væk fra mit barn!

Sådan er det også med Leonora når hun har feber. Totalt utilregneligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi må prøve det af. Men nu bliver jeg sgu usikker på, om han alligevel er klar :unsure

Jeg tror mange børn går ned på 1 lur mellem de 9-14/15 måneder. Og tænker at det for de fleste vil tage 1-3 uger at få kørt igennem - uden overhovedet at have noget at ha det i ;)

Mor her var Heller ikke klar, men hele søvn cirkusset blev bare så meget lettere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror mange børn går ned på 1 lur mellem de 9-14/15 måneder. Og tænker at det for de fleste vil tage 1-3 uger at få kørt igennem - uden overhovedet at have noget at ha det i ;)

Mor her var Heller ikke klar, men hele søvn cirkusset blev bare så meget lettere

Jeg tror altså også, jeg holder fast i at prøve det af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har indtil videre brugt 1,5 time på at få Adam til at sove, stadig vågen :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit, det putning trækker tænder ud. Det er en lang stor kamp - både til middag og aften. Vi aner ikke hvad vi skal stille op længere. Han nægter at falde i søvn. Han kan ligge ned og slappe helt af, og lige som man tror at nu lykkes det, så begynder han at spjætte og sprælle og grine og snakke og slå på sengen og hvad han ellers kan finde på. Der må være noget motorisk uro i ham. Nogen gange tænker jeg om der er noget galt med ham. Om han skal have en diagnose :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit, det putning trækker tænder ud. Det er en lang stor kamp - både til middag og aften. Vi aner ikke hvad vi skal stille op længere. Han nægter at falde i søvn. Han kan ligge ned og slappe helt af, og lige som man tror at nu lykkes det, så begynder han at spjætte og sprælle og grine og snakke og slå på sengen og hvad han ellers kan finde på. Der må være noget motorisk uro i ham. Nogen gange tænker jeg om der er noget galt med ham. Om han skal have en diagnose :(

Det der gør vores datter også. Hun er 17 mdr og vi prøver af nu at hun sover mindre om dagen. Jeg har på fornemmelsen at hun ikke er træt nok om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snupper da lige lidt mere sygdom til Leonora - opkast igen :(

Magter ikke mere :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ser det ENDELIG ud til at Freya er i bedring. Hun har i hvert fald været feberfri næsten hele dagen. Hun er stadig lidt pylret og der skal ikke meget til at gøre hende ked, men hun har været oppe og gå og lege og grine. Hun har også kun haft feber siden tirsdag eftermiddag! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der gør vores datter også. Hun er 17 mdr og vi prøver af nu at hun sover mindre om dagen. Jeg har på fornemmelsen at hun ikke er træt nok om aftenen.

Aksel er 2,8. Efter at have tænkt over det idag, så tror jeg også han er klar til at skære ned på søvnen om dagen. Jeg tror vi skal væk fra luren - ihvertfald i weekenden. Min mand er dog ikke med på den, men så må han jo selv kæmpe med putningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksel er 2,8. Efter at have tænkt over det idag, så tror jeg også han er klar til at skære ned på søvnen om dagen. Jeg tror vi skal væk fra luren - ihvertfald i weekenden. Min mand er dog ikke med på den, men så må han jo selv kæmpe med putningen

Vores datter har sovet to lure efter vi har været på ferie og det er altså for meget. Det er som at hun er træt om aftenen, men ikke træt nok. Jeg tænker helt klart at det er en god ide at prøve uden lur i weekenden når han er 2,8. Jeg håber det hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksel er 2,8. Efter at have tænkt over det idag, så tror jeg også han er klar til at skære ned på søvnen om dagen. Jeg tror vi skal væk fra luren - ihvertfald i weekenden. Min mand er dog ikke med på den, men så må han jo selv kæmpe med putningen

Vi har opgivet lur i ferier og weekender. Vi kan simpelthen ikke få ham til at sove. Han er

2,7 nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snupper da lige lidt mere sygdom til Leonora - opkast igen :(

Magter ikke mere :boo

:kram håber det var en engangsforestilling :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en syg tumling med høj feber. Er lidt i tvivl om hvorfor han har feber og burde nok se om jeg kan fange en urinprøve...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver at droppe middagsluren idag. Min mand gik endelig med på den. Så må vi se hvordan det går. Forventer selvfølgelig ikke mirakler idag, men er nu stadig spændt på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliots sut er nu flyttet i sengen og bor kun der.. Så hvis man vil have sutten må man sidde i sengen med den lidt. Jeg er dælme spændt på hvordan det går! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliots sut er nu flyttet i sengen og bor kun der.. Så hvis man vil have sutten må man sidde i sengen med den lidt. Jeg er dælme spændt på hvordan det går! :goodluck

Åh, det bør vi også forsøge. Aksel render alt for meget rundt med sin.

Held og lykke med det. Håber det kommer til at gå glat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram håber det var en engangsforestilling :kram2

Tak for kram.

Der har ikke været mere men nu har hun fået skoldkopper :( Orker ikke mere - er så synd hun hele tiden er syg :( Så satser virkelig på opkast er overstået for magter VIRKELIG ikke begge dele!

Hun har feber og nogle kopper i hovedbund, på mave og i bleområdet. Er puttesøgende og har siddet længe hos en af os - noget hun normalt gider i max 2-3 min. Lige nu tuller hun dog lidt rundt og leger med køkkenet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver at droppe middagsluren idag. Min mand gik endelig med på den. Så må vi se hvordan det går. Forventer selvfølgelig ikke mirakler idag, men er nu stadig spændt på det

Pøj-pøj med det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliots sut er nu flyttet i sengen og bor kun der.. Så hvis man vil have sutten må man sidde i sengen med den lidt. Jeg er dælme spændt på hvordan det går! :goodluck

Pøjpøj med det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver at droppe middagsluren idag. Min mand gik endelig med på den. Så må vi se hvordan det går. Forventer selvfølgelig ikke mirakler idag, men er nu stadig spændt på det

Spændende. Håber det kommer til at gå godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! :) indtil videre er der lidt brok, men jeg holder fast og det går faktisk over alt forventning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ud og se på en halvdagsbørnehave til Amilia næste mandag. Det kunne jeg godt have en god mavefornemmelse omkring. Var ellers ikke helt sikker på, at jeg ville have hende i børnehave når hun bliver 3 år. Lidt spændt er jeg da i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tumling bliver bare en stor dreng! Nu har han droppet sutten helt! Og middagsluren blev droppet før påske - også i vuggestuen (siden nytår herhjemme). Helt vildt så stærkt det går. 

Fredag lavede R og jeg en fin tegning sammen med julemanden, en sut og en gave på. Så lagde vi tegningen ned i en pose med alle hans sutter i, og far puttede den i postkassen mens vi kiggede på. Natten til lørdag blev så første nat uden sut. Putningen gik over al forventning. Omkring kl. 11 vågnede han og sagde "av av av" pegede i sin mund og begyndte så at snakke om julemanden. Han var ret ked af det i 10-15 minutter, men jeg holdt fast og trøstede bare, og lige pludselig lagde han sig ned ved mig og faldt i søvn, og så sov han resten af natten. Om morgenen spurgte han efter sin sut, men så sagde jeg at den havde julemanden og så gik det hurtigt over. 

 

Natten til i dag var der så intet - som i INTET overhovedet! Nem putning og sov hele natten og har ikke efterspurgt sut siden lørdag morgen. Det er altså lidt vildt! 

 

Og sørme om han nu ikke også begynder at sætte sig frivilligt på potten. Godt nok med tøj på, men alligevel. Det går bare stærkt med den dreng lige nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det i jeres vuggestuer omkring, når barnet har været syg - hvornår må de komme igen? Freya har jo haft høj feber fra torsdag eftermiddag til lørdag morgen, men så har det også været væk siden. Til gengæld har hun så fået et lille udslette i form af røde knopper efterfølgende. Læge og 1813 er enige om at det virker som virus. Hvornår måtte jeres komme i vs igen? Bare når feberen er væk, eller først når udslettet er væk?

Må selvfølgelig ringe til dem i morgen og høre, men vil lige høre jeres erfaringer selv. Håber virkelig ikke jeg må tage fri igen i morgen! Det passer vildt dårligt. Men min mand kan ikke. Suk.

Og en anden ting. Hvor mange gange kan de have 3-dages feber? Troede kun det var 1 gang, men det lyder da virkelig som det - hun har bare haft en periode i oktober med to dages feber og så udslæt efterfølgende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER