Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

7 hours ago, frk_hrj said:

 

Jeg mener, det er Dolodent. 

Tak. Et eller andet skal vi prøve, Johan har SÅ ondt i de gummer. Stakkels, stakkels barn og trætte, trætte forældre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyjamas-dag i børnehaven i dag. Nøj Noah glædede sig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Alina89 said:

Tak. Et eller andet skal vi prøve, Johan har SÅ ondt i de gummer. Stakkels, stakkels barn og trætte, trætte forældre :(

Åh, det er så hårdt :( Vi brugte det til min yngste, som skreg flere timer om natten, da han fik tænder. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Alina89 said:

Tak. Et eller andet skal vi prøve, Johan har SÅ ondt i de gummer. Stakkels, stakkels barn og trætte, trætte forældre :(

Hvor er det altså vildt, han får så ondt hver gang :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

47 minutes ago, mille1981 said:

Pyjamas-dag i børnehaven i dag. Nøj Noah glædede sig :loveshower

Gud, et hyggeligt koncept :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fjernet siden på Adams seng :o eller, Adam har faktisk selv hjulpet med at fjerne den. Er spændt på hvordan det skal gå, nu når han selv kan kravle ind og ud :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, MorAnja said:

Har lige fjernet siden på Adams seng :o eller, Adam har faktisk selv hjulpet med at fjerne den. Er spændt på hvordan det skal gå, nu når han selv kan kravle ind og ud :rolleyes 

Kan jeg godt forstå du er spændt på. Jeg "gruer" godt nok også lidt for den dag :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, SDB said:

Kan jeg godt forstå du er spændt på. Jeg "gruer" godt nok også lidt for den dag :( 

Jeg håber det er det rette tidspunkt. Han har været sur på sin seng den sidste uges tid og sammenholdt med at vuggestuen nu putter indenfor på en madras og har erfaringer med, at det er et godt tidspunkt at fjerne den på, så blev det altså nu. Og så fordi vi har ferie, så vi måske har liiiidt mere overskud til hvis vi skal tage nogle kampe på den konto :rolleyes:P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, MorAnja said:

Jeg håber det er det rette tidspunkt. Han har været sur på sin seng den sidste uges tid og sammenholdt med at vuggestuen nu putter indenfor på en madras og har erfaringer med, at det er et godt tidspunkt at fjerne den på, så blev det altså nu. Og så fordi vi har ferie, så vi måske har liiiidt mere overskud til hvis vi skal tage nogle kampe på den konto :rolleyes:P 

Det lyder bestemt som det helt rigtige tidspunkt at gøre det på. Tror bare jeg selv blev en smule overrumplet af så mange med børn på Mies alder har flyttet dem i junior/alm seng - for jeg tror bare hun vil rende ind og ud konstant og ja så bliver man usikker på om Man er helt bagefter/om ens barn bare er helt umulig :blink :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, SDB said:

Det lyder bestemt som det helt rigtige tidspunkt at gøre det på. Tror bare jeg selv blev en smule overrumplet af så mange med børn på Mies alder har flyttet dem i junior/alm seng - for jeg tror bare hun vil rende ind og ud konstant og ja så bliver man usikker på om Man er helt bagefter/om ens barn bare er helt umulig :blink :chin:

Jeg har bestemt ikke planer om hverken junior eller almindelig seng lige foreløbig. Så trøst dig med at vi i det mindste begge er bagud, hvis det er tilfældet :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, MorAnja said:

Jeg har bestemt ikke planer om hverken junior eller almindelig seng lige foreløbig. Så trøst dig med at vi i det mindste begge er bagud, hvis det er tilfældet :P 

Haha Du er skøn :kiss 

 

har bestemt heller ikke planer om juniorseng endnu- vi har også en tremmeseng hvor siden kan tages af ;) havde overvejet om vi skulle forsøge til jul - ellers bliver det nok påske - du ved så man har ferie og overskud :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, SDB said:

Haha Du er skøn :kiss 

 

har bestemt heller ikke planer om juniorseng endnu- vi har også en tremmeseng hvor siden kan tages af ;) havde overvejet om vi skulle forsøge til jul - ellers bliver det nok påske - du ved så man har ferie og overskud :P 

Jeps, ferie er et godt tidspunkt at gøre den slags ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, SDB said:

Det lyder bestemt som det helt rigtige tidspunkt at gøre det på. Tror bare jeg selv blev en smule overrumplet af så mange med børn på Mies alder har flyttet dem i junior/alm seng - for jeg tror bare hun vil rende ind og ud konstant og ja så bliver man usikker på om Man er helt bagefter/om ens barn bare er helt umulig :blink :chin:

Haha, vi har først for nyligt fjernet siden på den ældstes seng, og han bliver 3 år om ikke så længe! Han har ikke vist interesse for at klatre ud af den (bare rolig, han er i øvrigt meget god motorisk), og har elsket sin seng, så behovet har ikke været der. Nu syntes vi dog  han var så stor at siden måtte komme af, han skal vel snart over i juniorseng :) Det er gået meget meget godt, så her har det været en fordel at vente. Han ligger i sin seng indtil næste morgen, hvor han kommer ud når han hører vi er vågne, og spørger om det er morgen :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Fru.Mor said:

Gud, et hyggeligt koncept :yay

 

Det synes jeg også. De skulle have dyne og bamse med (men ingen sut! sagde Noah meget bestemt i går :D ) og så nattøj på. Ih hvor jeg glæder mig til at høre om det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, MorAnja said:

Jeg håber det er det rette tidspunkt. Han har været sur på sin seng den sidste uges tid og sammenholdt med at vuggestuen nu putter indenfor på en madras og har erfaringer med, at det er et godt tidspunkt at fjerne den på, så blev det altså nu. Og så fordi vi har ferie, så vi måske har liiiidt mere overskud til hvis vi skal tage nogle kampe på den konto :rolleyes:P 

Vi fjernede siden da han var omkring 2,5 tror jeg. Det krævede nogle kampe, men til sidst gik det. 

 

Han kom i juniorseng lige inden han blev 3. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, frk_hrj said:

Åh, det er så hårdt :( Vi brugte det til min yngste, som skreg flere timer om natten, da han fik tænder. 

Han skreg i halvanden time i streg næsten i nat. Det har aldrig været så slemt, så længe :(

Fik en sød læge i røret imorges og nu er det hjemme :) smurte i bare med en vatpind? 

 

8 hours ago, Fru.Mor said:

Hvor er det altså vildt, han får så ondt hver gang :(

 

Det er forfærdeligt :( de sidste par gange har han også fået 2-4 tænder af gangen, så forstår ham godt. Men øj jeg hader når han får så ondt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 minutes ago, Alina89 said:

Han skreg i halvanden time i streg næsten i nat. Det har aldrig været så slemt, så længe :(

Fik en sød læge i røret imorges og nu er det hjemme :) smurte i bare med en vatpind? 

 

 

Det er forfærdeligt :( de sidste par gange har han også fået 2-4 tænder af gangen, så forstår ham godt. Men øj jeg hader når han får så ondt :(

 

Ja, vi brugte bare en vatpind. Det hjalp rigtig godt! Han var lidt urolig, men han skreg ikke nonstop i flere timer. 

Jeg håber, I alle sammen får lidt ro :kram2 Det er så synd, når det gør så ondt på dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, frk_hrj said:

 

Ja, vi brugte bare en vatpind. Det hjalp rigtig godt! Han var lidt urolig, men han skreg ikke nonstop i flere timer. 

Jeg håber, I alle sammen får lidt ro :kram2 Det er så synd, når det gør så ondt på dem!

 

Tak :kram2 Ja, det er skrækkeligt :blinkHavde i behov for at genpensle om natten? Jeg er bange for om effekten brænder ud :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Alina89 said:

 

Tak :kram2 Ja, det er skrækkeligt :blinkHavde i behov for at genpensle om natten? Jeg er bange for om effekten brænder ud :chin:

 

Ja et par gange har vi penslet først på natten også. Men det var ikke hver gang, det var nødvendigt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

54 minutes ago, frk_hrj said:

 

Ja et par gange har vi penslet først på natten også. Men det var ikke hver gang, det var nødvendigt. 

 

Ok :)

 

nu er han hvertfald godt puttet med penslet tandkød og et løg under sengen fordi han hostede helt vildt. All in på god nattesøvn til os alle :box2:;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, Alina89 said:

 

Ok :)

 

nu er han hvertfald godt puttet med penslet tandkød og et løg under sengen fordi han hostede helt vildt. All in på god nattesøvn til os alle :box2:;) 

 

Jeg håber, det hele virker efter hensigten!:kram2:zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes simpelthen lige pludselig alle overhaler Adrian højre om med udviklingen. Han har altid været hurtig motorisk. Men han går bare ikke. Han rejser sig op ad ting, går langs ting og kan også stå selv - dog helst med noget i hånden. Han går også med sin gåvogn. Men han er bare ikke til at lokke til at tage et eneste skridt. Jeg ved godt, at det kommer når det kommer, men jeg har bare været vant til et helt andet tempo :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Camils said:

Jeg synes simpelthen lige pludselig alle overhaler Adrian højre om med udviklingen. Han har altid været hurtig motorisk. Men han går bare ikke. Han rejser sig op ad ting, går langs ting og kan også stå selv - dog helst med noget i hånden. Han går også med sin gåvogn. Men han er bare ikke til at lokke til at tage et eneste skridt. Jeg ved godt, at det kommer når det kommer, men jeg har bare været vant til et helt andet tempo :rolleyes

Det skal nok komme. Han er måske typen der gerne vil kunne det før han prøver? ;)

Hvor gammel er han?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre med børn der elsker at se videoer med sig selv? Freya er helt vild med det. Hvis hun er ked eller hysterisk så hjælper det på humøret lige med det samme. :)

 

Og så er hun begyndt at synge! :wub vi synger navnesangen med hende og den er hun nu begyndt at synge selv.. ikke sådan det hele, men man kan høre hun prøver. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, MaleneB said:

Andre med børn der elsker at se videoer med sig selv? Freya er helt vild med det. Hvis hun er ked eller hysterisk så hjælper det på humøret lige med det samme. :)

 

Og så er hun begyndt at synge! :wub vi synger navnesangen med hende og den er hun nu begyndt at synge selv.. ikke sådan det hele, men man kan høre hun prøver. 

Mie elsker også at se film med sig selv, og generelt bare med børn :wub det er så hyggeligt - når hun ser med sig selv bliver hun helt optaget af det "se Mie hopper" eller hvad hun nu gør i filmen :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER