Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

12 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Jeg kan godt forstå du vil lade som ingenting. Men hvis du har lidt energi til overs en anden dag, så fortæl hende at hun skal blande sig uden om hvordan i gør det derhjemme!

 

:ditto

Børn lærer ret hurtigt, at der er forskel på hjemme og ude. At ting er på een måde i dp/vs/bhv, en anden hjemme, en tredje hos mormor osv osv..

 

Jeg ville prøve at rykke aftensmaden lidt, hvis det kan lade sig gøre. Vi spiser ca kl 17.30 nu, ellers kan Albert ikke finde ud af at spise.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Fru SP said:

 

:ditto

Børn lærer ret hurtigt, at der er forskel på hjemme og ude. At ting er på een måde i dp/vs/bhv, en anden hjemme, en tredje hos mormor osv osv..

 

Jeg ville prøve at rykke aftensmaden lidt, hvis det kan lade sig gøre. Vi spiser ca kl 17.30 nu, ellers kan Albert ikke finde ud af at spise.. 

Fuldstændig :ditto her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op hvor jeg glæder mig til Eigil begynder at sove bedre om natten. Siden var var indlagt har han ikke kunne sove om natten. :(

Når vi har en go nat så får jeg 4 timers søvn, men de fleste er vi nede på en time til halvaden kun.
Jeg føler jeg har svært ved at hænge sammen snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 10/10/2016 at 7:41 AM, Alina89 said:
3 minutes ago, MariaPiesen said:

Hold nu op hvor jeg glæder mig til Eigil begynder at sove bedre om natten. Siden var var indlagt har han ikke kunne sove om natten. :(

Når vi har en go nat så får jeg 4 timers søvn, men de fleste er vi nede på en time til halvaden kun.
Jeg føler jeg har svært ved at hænge sammen snart

Det kan jeg virkelig godt forstå! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Tobias skal snart fotograferes i dp og derfor vil jeg gerne at han der pæn ud da vi ikke har ofret penge på fotograf i tidens løb.

 

Nogle forslag til pænt tøj ? :-)

Han er på vej i str 98. 

 

Han fylder 2 samme måned som billeder skal tages i dp og det er jo snart jul osv så måske et sæt pænt tøj som kan bruges til de forskellige lejligheder henover vinteren her ;-)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara smider sin dyne om natten og sover uden. Hun sover i kortærmet uldbody og langærmet natdragt med fødder.  Jeg synes bare let hun bliver kold. Jeg har nogle gange skruet lidt ekstra op for varmen, men så sover hun ikke ret godt og vågner mange gange. I dag  var der igen skruet ned til normal temperatur (tror babyalarmen sagde 22 grader) og hun sov hele natten uden en lyd  :o men jeg synes altså hun var kold til morgen. Hvad er lige smartest at gøre? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Aja said:

Clara smider sin dyne om natten og sover uden. Hun sover i kortærmet uldbody og langærmet natdragt med fødder.  Jeg synes bare let hun bliver kold. Jeg har nogle gange skruet lidt ekstra op for varmen, men så sover hun ikke ret godt og vågner mange gange. I dag  var der igen skruet ned til normal temperatur (tror babyalarmen sagde 22 grader) og hun sov hele natten uden en lyd  :o men jeg synes altså hun var kold til morgen. Hvad er lige smartest at gøre? 

 

Er hun sådan rigtig kold eller bare sådan lidt kølig på huden? Jeg tænker at hun næppe kan fryse med det tøj og 22 grader! Og når hun ikke ligefrem vågner :chin: mon ikke hun har det fint?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Er hun sådan rigtig kold eller bare sådan lidt kølig på huden? Jeg tænker at hun næppe kan fryse med det tøj og 22 grader! Og når hun ikke ligefrem vågner :chin: mon ikke hun har det fint?

 

Hun er bare kølig, især på benene, men virker ikke selv generet af det. Men altså, hun er heller ikke varm når man mærker hende på ryggen fx. 

Er bare bange for om det gør hende forkølet 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Aja said:

 

Hun er bare kølig, især på benene, men virker ikke selv generet af det. Men altså, hun er heller ikke varm når man mærker hende på ryggen fx. 

Er bare bange for om det gør hende forkølet 

 

Er natdragten i uld? Måske det ville hjælpe at skifte den ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 13. okt. 2016 at 8:48 PM, Fru SP said:

 

:ditto

Børn lærer ret hurtigt, at der er forskel på hjemme og ude. At ting er på een måde i dp/vs/bhv, en anden hjemme, en tredje hos mormor osv osv..

 

Jeg ville prøve at rykke aftensmaden lidt, hvis det kan lade sig gøre. Vi spiser ca kl 17.30 nu, ellers kan Albert ikke finde ud af at spise.. 

 

:ditto 

Herhjemme spiser vi kl. 17 efter Elliot er startet i børnehave. Han går omkuld kl. 18.15 - hvis det bliver senere end det bliver han så træt og der er konflikter hele tiden.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første legeaftale er bare gået så fint :yay men han virker også godt brugt nu. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Stephi-moren said:

 

Er natdragten i uld? Måske det ville hjælpe at skifte den ud?

 

7 hours ago, Aja said:

 

Hun er bare kølig, især på benene, men virker ikke selv generet af det. Men altså, hun er heller ikke varm når man mærker hende på ryggen fx. 

Er bare bange for om det gør hende forkølet 

Måske strømpebukser i stedet for nat bukser ?

Eller uld natdragt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aja: Jeg vil også foreslå natdragt af uld. Vi bruger natdragter i uldfrotté fra Nøstebarn (Engel producerer dem), og vore børn har altid dejlig temperatur, selv om værelset er koldt og de sparker dynen væk. Den ældste har en uden fødder, for de slides hurtigt på fødderne når barnet kan gå. Så får han i stedet dejlige tykke uldstrømper at sove med.

 

http://nostebarn.dk/barn/ullpysj-uten-fot-ullfrotte.html

 

Dyr, men dejlig.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 hours ago, millivanilli said:

Aja: Jeg vil også foreslå natdragt af uld. Vi bruger natdragter i uldfrotté fra Nøstebarn (Engel producerer dem), og vore børn har altid dejlig temperatur, selv om værelset er koldt og de sparker dynen væk. Den ældste har en uden fødder, for de slides hurtigt på fødderne når barnet kan gå. Så får han i stedet dejlige tykke uldstrømper at sove med.

 

http://nostebarn.dk/barn/ullpysj-uten-fot-ullfrotte.html

 

Dyr, men dejlig.

 

Måske er den lækker, men 500 kr for nattøj?! :blink 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar om nattøj. Jeg tror det ville være rigtig godt med uld, men har det også lidt svært med at bruge så mange penge på det! Især fordi vi jo allerede har en del gode natdragter.  Men min svigermor fandt vist noget i Bilka, så må lige prøve det :) 

 

Og her til aften prøver vi med hendes babytæppe over - det er af tynd uld og er nok ikke helt så nemt at sparke af som dynen. Så måske kan det fungere :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Aja said:

Tak for svar om nattøj. Jeg tror det ville være rigtig godt med uld, men har det også lidt svært med at bruge så mange penge på det! Især fordi vi jo allerede har en del gode natdragter.  Men min svigermor fandt vist noget i Bilka, så må lige prøve det :) 

 

Og her til aften prøver vi med hendes babytæppe over - det er af tynd uld og er nok ikke helt så nemt at sparke af som dynen. Så måske kan det fungere :)  

 

Jeg mener Kvickly har nogle ret fine leggins! William havde nogle leggins og en langærmet body på om natten da han var baby :wub 

Det var nogle meget fine priser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har uldsilke-natdragt til A fra Joha. Jeg mener, den kostede 180. Han har vist snart brugt den i 10 mdr, og den er bare stadig mega lækker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

59 minutes ago, Girl Next Door said:

Måske er den lækker, men 500 kr for nattøj?! :blink 

Jeg ved det godt, de er ski#%^de dyre! Vi har købt en del på udsalg, og har ønsket det i julegave etc.  Men ja, det er dyrt, og andet uld til det halve af prisen er helt sikkert meget fint og godt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

53 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Jeg mener Kvickly har nogle ret fine leggins! William havde nogle leggins og en langærmet body på om natten da han var baby :wub 

Det var nogle meget fine priser!

 

Jeg er fan af økoulden fra Kvickly! Den er til at betale og megalækker!

Jeg er ikke helt ligeså vild med deres almindelige uld, som vi også har noget af, synes den er lidt mere ru i det, men øko'eb er super lækker.

Den kan også findes på tilbud en gang imellem, jeg fandt det til -20% tidligere på sæsonen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også uld/silke nattøj, til gengæld kun to sæt, hvilket rækker fint, da det ofte bare lufttørres :) og i de store størrelser (92/98) holder de længe :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lille fisen er hjemme idag. 39,4 i nat og stadig feber til morgen. Nu sover han lige lur. Lille skat :mellow:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg simpelthen pakket str 74 væk.  Det er altså bare ved at være for småt! Str 80 er så bare stadig lidt for stort :rolleyes den her midt imellem periode behøver altså ikke vare alt for længe! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen færdig af grin over Mie :wub 

 

så sidder hun og siger: slut, prut færdig, BOM - og fy fy fy med pegefinger og det hele (hov mini mor der) 

 

og bare så mange andre sjove sætninger - ja ja man skulle nok være der :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det hedder det man kan få til tandfrembrud ved lægen? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Alina89 said:

Hvad er det hedder det man kan få til tandfrembrud ved lægen? 

 

Jeg mener, det er Dolodent. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER