Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Åhh Liff synger og synger alt det hun overhovedet har lært! :kuller

Der er ikke meget sprog endnu, men hun synger, det hun nu kan, og laver fagter til. Det er SÅ SØDT! :WUB

Åh :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh :biglove

Jaa.. :kuller

"Hvo AAA wdu!?" imens hun vrikker med fingerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaa.. :kuller

"Hvo AAA wdu!?" imens hun vrikker med fingerne.

Åh smelt altså :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min seje søn! Han har jo sovet i midten af dobbeltsengen i laaang tid. I går gjorde vi hans juniorseng klar, men fik ikke sat gardiner op på hans værelse.

Da han skulle puttes opdager vi så at vinduet over vores seng har stået åbent, og der er en hel vandpyt lige der hvor R sover normalt.. Helt hovsa blev det derfor bestemt at han skulle sove i sin egen seng. Påtvinge tog tid, men det var mest fordi det var så lyst. Vi regnede så med han ville komme ind i vores seng i løbet af natten, men nej! Han tog heeeele natten i egen seng og var i godt humør da han vågnede kl 7 i morges!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh smelt altså :wub

Ja ;) hun kan virkelig mange sange og fagter i forhold til Luna på samme alder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min seje søn! Han har jo sovet i midten af dobbeltsengen i laaang tid. I går gjorde vi hans juniorseng klar, men fik ikke sat gardiner op på hans værelse.

Da han skulle puttes opdager vi så at vinduet over vores seng har stået åbent, og der er en hel vandpyt lige der hvor R sover normalt.. Helt hovsa blev det derfor bestemt at han skulle sove i sin egen seng. Påtvinge tog tid, men det var mest fordi det var så lyst. Vi regnede så med han ville komme ind i vores seng i løbet af natten, men nej! Han tog heeeele natten i egen seng og var i godt humør da han vågnede kl 7 i morges!! :D

Ej hvor fedt! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor fedt! :glad

 

Ja, og det er første gang han har sovet på et værelse for sig selv nogensinde! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og det er første gang han har sovet på et værelse for sig selv nogensinde!

Mon ikke bare han er klar? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min seje søn! Han har jo sovet i midten af dobbeltsengen i laaang tid. I går gjorde vi hans juniorseng klar, men fik ikke sat gardiner op på hans værelse.

Da han skulle puttes opdager vi så at vinduet over vores seng har stået åbent, og der er en hel vandpyt lige der hvor R sover normalt.. Helt hovsa blev det derfor bestemt at han skulle sove i sin egen seng. Påtvinge tog tid, men det var mest fordi det var så lyst. Vi regnede så med han ville komme ind i vores seng i løbet af natten, men nej! Han tog heeeele natten i egen seng og var i godt humør da han vågnede kl 7 i morges!! :D

Storm gjorde lidt det samme.. Han havde ellers sovet hos os i et års tid/halvandet måske, og så en aften sagde jeg da jeg puttede, at jeg syntes han skulle prøve at falde i søvn i sin egen seng. Okay siger purken, og har sovet i sin egen seng HELE natten side, minus en nat hver/hveranden uge, hvor han kommer ind pga. mareridt.. Jeg var næsmest bange for at traumatisere ham og alt muligt, og så var det bar så nemt! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rosa holdte mit ansigt i hendes hænder og sagde "mor, du er kærlighed." :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm gjorde lidt det samme.. Han havde ellers sovet hos os i et års tid/halvandet måske, og så en aften sagde jeg da jeg puttede, at jeg syntes han skulle prøve at falde i søvn i sin egen seng. Okay siger purken, og har sovet i sin egen seng HELE natten side, minus en nat hver/hveranden uge, hvor han kommer ind pga. mareridt.. Jeg var næsmest bange for at traumatisere ham og alt muligt, og så var det bar så nemt! :biglove

 

Putningen i dag gik meget nemmere end i går (måske fordi det var mig der puttede fra start af  :rolleyes ) og han sover nu igen i egen seng! Vildt hvis han bare bliver der til morgen igen - men godt at høre at det kan ske de er så dygtige og store nu, at det ikke er utopi at håbe på det er gået så nemt. 

 

Og vildt god timing lige inden lillesøster kommer! Fortryder lidt vi ikke gjorde det for et par måneder siden (som min plan hele tiden var, men vi fik bare ikke moslet os sammen til at købe madras og sengehest og rydde værelset før nu...).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Putningen i dag gik meget nemmere end i går (måske fordi det var mig der puttede fra start af :rolleyes ) og han sover nu igen i egen seng! Vildt hvis han bare bliver der til morgen igen - men godt at høre at det kan ske de er så dygtige og store nu, at det ikke er utopi at håbe på det er gået så nemt.

Og vildt god timing lige inden lillesøster kommer! Fortryder lidt vi ikke gjorde det for et par måneder siden (som min plan hele tiden var, men vi fik bare ikke moslet os sammen til at købe madras og sengehest og rydde værelset før nu...).

Haha, præcis de samme tanker her! :lol 'Hvorfor gjorde vi det ikke før?!'... :rolleyes Men jeg vælger at tro, at han ikke var klar før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rosa holdte mit ansigt i hendes hænder og sagde "mor, du er kærlighed." :wub

:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh altså! Liff har feber (igen!) 38,9 men egentlig rimelig "frisk"

Det eneste positive er, at hun er faldet i søvn på 15min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var/er kommet ind i sådan en vane med, at Vitus ser rigtig meget tegnefilm på tablet. Vi har begge haft det sådan, at det sgu var for meget, men har ikke rigtig orket det helt vilde skrig og skrål som det udløste at tage tabletten fra ham. For dårligt, I know, men sådan har det været...

 

Så var han sløj her forleden, hjemme fra VS og der fik han lov til at se rigtig meget tegnefilm (hvilket jeg så synes er ok, når man er syg). Men hold da op en ballade, da han så ikke var syg længere og dermed ikke bare skulle sidde med den maskine, altså! 

Så i går kommer han hjem fra VS, og det allerførste han siger - computer. Nej, lille skat, du skal altså ikke se computer nu. Skrig, skrål, vræl! (Og fair nok - han PLEJER jo at få lov). Så siger jeg - ved du hvad, nu sætter jeg uret på ½ time. Så må du se tegnefilm imens. Når uret ringer, så slukker vi for computeren også selv om filmen ikke er færdig. Det indvilger han i - og jeg forbereder mig på, at konflikten er udsat ½ time. Tiden går, uret ringer, så Vitus, nu lukker vi for computeren.... Og det gjorde vi så - helt fint. Ingen problemer. Bare total accept. 

Det gentog sig her til morgen. Han ville se tegnefilm. Ok, du får 10 minutter. Da uret ringede -fint, så slukkede vi bare. 

:blink  :o  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var/er kommet ind i sådan en vane med, at Vitus ser rigtig meget tegnefilm på tablet. Vi har begge haft det sådan, at det sgu var for meget, men har ikke rigtig orket det helt vilde skrig og skrål som det udløste at tage tabletten fra ham. For dårligt, I know, men sådan har det været...

Så var han sløj her forleden, hjemme fra VS og der fik han lov til at se rigtig meget tegnefilm (hvilket jeg så synes er ok, når man er syg). Men hold da op en ballade, da han så ikke var syg længere og dermed ikke bare skulle sidde med den maskine, altså!

Så i går kommer han hjem fra VS, og det allerførste han siger - computer. Nej, lille skat, du skal altså ikke se computer nu. Skrig, skrål, vræl! (Og fair nok - han PLEJER jo at få lov). Så siger jeg - ved du hvad, nu sætter jeg uret på ½ time. Så må du se tegnefilm imens. Når uret ringer, så slukker vi for computeren også selv om filmen ikke er færdig. Det indvilger han i - og jeg forbereder mig på, at konflikten er udsat ½ time. Tiden går, uret ringer, så Vitus, nu lukker vi for computeren.... Og det gjorde vi så - helt fint. Ingen problemer. Bare total accept.

Det gentog sig her til morgen. Han ville se tegnefilm. Ok, du får 10 minutter. Da uret ringede -fint, så slukkede vi bare.

:blink :o :glad

:super

Den med ur bruger vi også af og til og det virker som oftest godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var/er kommet ind i sådan en vane med, at Vitus ser rigtig meget tegnefilm på tablet. Vi har begge haft det sådan, at det sgu var for meget, men har ikke rigtig orket det helt vilde skrig og skrål som det udløste at tage tabletten fra ham. For dårligt, I know, men sådan har det været...

 

Så var han sløj her forleden, hjemme fra VS og der fik han lov til at se rigtig meget tegnefilm (hvilket jeg så synes er ok, når man er syg). Men hold da op en ballade, da han så ikke var syg længere og dermed ikke bare skulle sidde med den maskine, altså! 

Så i går kommer han hjem fra VS, og det allerførste han siger - computer. Nej, lille skat, du skal altså ikke se computer nu. Skrig, skrål, vræl! (Og fair nok - han PLEJER jo at få lov). Så siger jeg - ved du hvad, nu sætter jeg uret på ½ time. Så må du se tegnefilm imens. Når uret ringer, så slukker vi for computeren også selv om filmen ikke er færdig. Det indvilger han i - og jeg forbereder mig på, at konflikten er udsat ½ time. Tiden går, uret ringer, så Vitus, nu lukker vi for computeren.... Og det gjorde vi så - helt fint. Ingen problemer. Bare total accept. 

Det gentog sig her til morgen. Han ville se tegnefilm. Ok, du får 10 minutter. Da uret ringede -fint, så slukkede vi bare. 

:blink  :o  :glad

:glad

Junior har i øvrigt også tidligere været ekstremt fokuseret på ipad'en - men efter at youtube blev slettet, og vi har fået bedre plads at tumle på, så er det nærmest sjældent, han har den til andet end bilture.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er efterhånden oprigtigt bange for Leah er "bagud" :(

Hun er 15 mdr.

Hun kan intet sige.

Hun har kun 4 tænder.

Hun kan ikke gå.

:/ er jeg pylret? Jeg kan simpelthen ikke lade være at sammenligne.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er efterhånden oprigtigt bange for Leah er "bagud" :(

Hun er 15 mdr.

Hun kan intet sige.

Hun har kun 4 tænder.

Hun kan ikke gå.

:/ er jeg pylret? Jeg kan simpelthen ikke lade være at sammenligne.. :(

Jeg kender jo ikke barnet, så jeg kan ikke love dig, at hun ikke er bagud, men:

Da min søn var 15 måneder, var tand 5 og 6 lige kommet, og han kunne hverken sige noget eller gå (eller kravle eller møve for den sags skyld).

Jeg nåede også at blive sådan liiiidt tænksom. Pludselig gik det stærkt, og han er 100 % alderssvarende nu (han er lige fyldt tre og har været godt med længe).

Vi tager den lige en ekstra gang:

"En Klovborgost tager den tid, en Klovborgost skal tage"! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender jo ikke barnet, så jeg kan ikke love dig, at hun ikke er bagud, men:

Da min søn var 15 måneder, var tand 5 og 6 lige kommet, og han kunne hverken sige noget eller gå (eller kravle eller møve for den sags skyld).

Jeg nåede også at blive sådan liiiidt tænksom. Pludselig gik det stærkt, og han er 100 % alderssvarende nu (han er lige fyldt tre og har været godt med længe).

Vi tager den lige en ekstra gang:

"En Klovborgost tager den tid, en Klovborgost skal tage"! :kram2

Jeg ved det... Pludselig bliver det nok bare så tydeligt at Camille var/er dygtig især sprogligt!

Leah virker til at hvile i sig selv, og slet ikke have så travlt med andet end at lege og hygge sig hehe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som 15 måneder havde Aksel 0 tænder :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke være bekymret på nuværende tidspunkt. Mht. tænder siger man, at alle børn har alle deres tænder, når de bliver 2½. Vitus sidste tand brød så igennem DAGEN FØR han blev 2½ - det er ikke engang løgn!

Den første fik han vist omkring 10 mdr, så vidt jeg husker....

 

Mht. sprog - det er SÅ forskelligt. Min mor fortæller om min bror, at han intet sagde (andet end agyyy) til han nærmede sig de to - og så lige pludselig i løbet af ganske kort tid talte han nærmest rent. Den historie har jeg hørt om andre børn også. 

 

Jeg kan se i min mødregruppe, hvor børnene bliver 3 år i løbet af september og oktober hvor forskelligt de har udviklet sig, En af pigerne gik(!) da hun var 6 mdr - der var der 2 andre børn der ikke engang havde forsøgt at bevæge sig endnu... Den pige O der gik så tidligt - jamen, hun er bare foran de andre børn. Hun taler bedre og i mere komplekse sætninger, hun kan begynde at tegne noget, der ikke kun er krimskrams osv. Og man bliver sgu lidt stresset over det. Selvom Vitus er rigtig godt med selv og sådan set selv begyndte at gå forholdsvis tidligt - så bliver man sådan lidt.... Jamen, O kan jo dittendatten. Og det bliver man jo bare nødt til at holde op med, for børn er forskellige :) Men altså, hvis du trænger til ro i sindet, så tag en snak med SP eller lægen - som så helt sikkert vil sige, at du skal tage det roligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik Julius sine første rigtige par sko :o Og han er begyndt at pege på ting og sige deeeet :D Puha tiden løber stærkt pt, men hold op det er en skøn tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeres tumlinge også humør syge ?

Tobias er generelt meget glad osv...men Sys dæleme os han tit er ked af det...hysterisk...frustreret osv...og det skifer hele tiden fra morgen til aften..

Og synes han kræver enten mig eller far hele tiden i dagens løb...

Om det er en fase...pga. ferie eller bare helt normalt det er sådan i den alder ved jeg ikke ?

Men kunne godt tænke mig en dag han bare var glad fra morgen til aften....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeres tumlinge også humør syge ?

Tobias er generelt meget glad osv...men Sys dæleme os han tit er ked af det...hysterisk...frustreret osv...og det skifer hele tiden fra morgen til aften..

Og synes han kræver enten mig eller far hele tiden i dagens løb...

Om det er en fase...pga. ferie eller bare helt normalt det er sådan i den alder ved jeg ikke ?

Men kunne godt tænke mig en dag han bare var glad fra morgen til aften....

Vi har endnu ikke oplevet en dag h kr N var glad fra morgen til aften. Han bliver sur/gal/ked jævnligt. Nok en gang eller to i timen som

minimum. Mest når vi er herhjemme. Er vi på besøg har han langt færre udbrud.

Hjemme skal han også helst have en af os hos ham. Det er sjældent han leger mere end 5 min alene. Men vi har så kort tid sammen med ham i hverdagen, så jeg synes egentlig også det er jern fair at han gerne vil være sammen med os, når vi så endelig har tid sammen.

Det er hårdt, men tænker det er sådan tumlinge-fasen er? Jeg har jo kun N, så kan ikke lige sammenligne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER