Susanne

Smalltalk II

892 indlæg i dette emne

4 hours ago, FruLR said:

Det er også forsvundet på min.. :chin: 

imagejpeg[/img] 

Tillykke til Storm ;hurra :balloon:  - jeg er sikker på at han ser helt forrygende ud på billedet(selvom jeg ikke kan se det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en dag, meget kede børn jeg afleverede i morges, og de har bare været så brugte i eftermiddag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mor: godnat, jeg elsker dig

Noah: Jeg elsker også dig 

 

:loveshower:biglove:kuller

 

Store ord fra drengen der ellers kun har brugt ordet elsker i sætningen "jeg elsker asier"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

53 minutes ago, mille1981 said:

Mor: godnat, jeg elsker dig

Noah: Jeg elsker også dig 

 

:loveshower:biglove:kuller

 

Store ord fra drengen der ellers kun har brugt ordet elsker i sætningen "jeg elsker asier"...

 

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg ved ikke om jeg har fået sat i gang med for meget med Marius :huh Lægen har lige ringet og fordi han er så udadreagerende har de ringet fra børneambulatoriet og spurgt om de må sende henvisningen videre til børne og unge psykiatrien og bedrive jeg sammen med børnehaven får ham indstillet til PPR sideløbende... Åh hvor er det her skide svært :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, AnitaFH said:

Åh jeg ved ikke om jeg har fået sat i gang med for meget med Marius :huh Lægen har lige ringet og fordi han er så udadreagerende har de ringet fra børneambulatoriet og spurgt om de må sende henvisningen videre til børne og unge psykiatrien og bedrive jeg sammen med børnehaven får ham indstillet til PPR sideløbende... Åh hvor er det her skide svært :huug

:kram

Det må være hårdt at stå i, men jeg tænker at det er rigtig godt, så i forhåbentlig kan finde ud af hvordan i bedst hjælper Marius :kram2 

Du gør det virkelig godt, Anita, det håber jeg du ved :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, AnitaFH said:

Åh jeg ved ikke om jeg har fået sat i gang med for meget med Marius :huh Lægen har lige ringet og fordi han er så udadreagerende har de ringet fra børneambulatoriet og spurgt om de må sende henvisningen videre til børne og unge psykiatrien og bedrive jeg sammen med børnehaven får ham indstillet til PPR sideløbende... Åh hvor er det her skide svært :huug

Marius kunne ikke ønske sig en bedre mor:kram:kram2 

jeg er sikker på alt det her ender med at være et godt tiltag, selvom det virker overvældende. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Annette S said:

Marius kunne ikke ønske sig en bedre mor:kram:kram2 

jeg er sikker på alt det her ender med at være et godt tiltag, selvom det virker overvældende. 

:ditto 

En anden ting er, at det jo netop er børnepsyk der kan vurdere om han har brug for hjælp. Børneambulatoriet er mere fysisk sygdom, om man vil. 

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

49 minutes ago, Sofiee said:

:kram

Det må være hårdt at stå i, men jeg tænker at det er rigtig godt, så i forhåbentlig kan finde ud af hvordan i bedst hjælper Marius :kram2 

Du gør det virkelig godt, Anita, det håber jeg du ved :kram2 

 

49 minutes ago, Sofiee said:

:kram

Det må være hårdt at stå i, men jeg tænker at det er rigtig godt, så i forhåbentlig kan finde ud af hvordan i bedst hjælper Marius :kram2 

Du gør det virkelig godt, Anita, det håber jeg du ved :kram2 

 

22 minutes ago, Annette S said:

Marius kunne ikke ønske sig en bedre mor:kram:kram2 

jeg er sikker på alt det her ender med at være et godt tiltag, selvom det virker overvældende. 

 

19 minutes ago, Mama Lou said:

:ditto 

En anden ting er, at det jo netop er børnepsyk der kan vurdere om han har brug for hjælp. Børneambulatoriet er mere fysisk sygdom, om man vil. 

 

:kram2

Tak, det er mega overvældende pt og sidder bare og flæber. Godt jeg er sygemeldt ;) Jeg vil jo bare Marius det bedste og ønsker at han skal fungere og trives blandt de andre børn. Men kan vi ikke sætte for meget i gang? Dette er jo på lægens opfordring og han har mødt Marius i 10 minutter.... Har han behov for det? Spilder vi deres tid? Det går jo ligeså stille fremad pt. De 2 dage han har været i børnehave, har det jo gået godt. I dag starter han så med at slå en dreng oven i hovedet... Vi har jo set den gode udvikling før og så med kæmpe tilbagefald. Sker det også denne gang? Der er meget der fylder... 

 

Troede måske de startede med at tjekke om det fysiske er i orden før det psykiske. Det kan jo også være noget fysisk der driller. Noget der gør ondt, men som han ikke kan forklare. Havde faktisk set frem til at få tjekket bulerne i baghovedet... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, AnitaFH said:

 

 

 

Tak, det er mega overvældende pt og sidder bare og flæber. Godt jeg er sygemeldt ;) Jeg vil jo bare Marius det bedste og ønsker at han skal fungere og trives blandt de andre børn. Men kan vi ikke sætte for meget i gang? Dette er jo på lægens opfordring og han har mødt Marius i 10 minutter.... Har han behov for det? Spilder vi deres tid? Det går jo ligeså stille fremad pt. De 2 dage han har været i børnehave, har det jo gået godt. I dag starter han så med at slå en dreng oven i hovedet... Vi har jo set den gode udvikling før og så med kæmpe tilbagefald. Sker det også denne gang? Der er meget der fylder... 

 

Troede måske de startede med at tjekke om det fysiske er i orden før det psykiske. Det kan jo også være noget fysisk der driller. Noget der gør ondt, men som han ikke kan forklare. Havde faktisk set frem til at få tjekket bulerne i baghovedet... 

 

Hvis der intet er og at han 'bare' har brug for tid eller hvad, så er det jo bare fint! Du skal ikke være ked af at bruge deres tid! Er han helt rask er det jo vidunderligt :)

 

Er der derimod noget der trykker ham, så er det jo fantastisk at finde ud af det nu, så han kan få hjælp :)

 

Hvilket betyder at det uanset er GODT at han bliver set til! 

 

 

 

Jeg forstår godt at du er overvældet! Det ville jeg også være :kram2 Og jeg kan godt forstå hvis du synes det er svært. Det må være hårdt at overveje tanken om der er noget galt med ens barn :kram2 Men jeg er sikker på at noget afklaring bliver helt utroligt lettende!

 

Du er en fantastisk mor :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, AnitaFH said:

Åh jeg ved ikke om jeg har fået sat i gang med for meget med Marius :huh Lægen har lige ringet og fordi han er så udadreagerende har de ringet fra børneambulatoriet og spurgt om de må sende henvisningen videre til børne og unge psykiatrien og bedrive jeg sammen med børnehaven får ham indstillet til PPR sideløbende... Åh hvor er det her skide svært :huug

 

Hvis han skal udredes for en diagnose, så lyder børnepsyk som det helt rigtige sted. Jeg ved ikke hvad børneambulatoriet gør, men børnepsyk udreder ihvertfald

 

Jeg ved godt det er voldsomt og det fylder alt i hovedet på en, jeg har været der. Det er ikke sjovt at skulle igennem og det er ikke sjovt at ens barn måske ikke er som alle andre.

Men det er godt for Marius, hvis i bliver klogere på om der er "noget" med ham og hvis i ikke får en diagnose får i måske nogle andre værktøjer til ham og får da ihvertfald en eller anden form for afklaring.

 

Jeg tror det er tiden værd at ofre på det. Måske er det bare tid der skal til, måske ikke. Hvis han får en diagnose og det ikke blot er tiden der skal gå, så er det vel bedst at få en afklaring på det nu, så han kan blive hjulpet og i/børnehave kan få de rigtige værktøjer, så i kan hjælpe ham nu, så i ikke risikere han får det dårligere end nu.

 

Hvis du tror der måske er noget fysisk så bør det da også afklares, måske det kan afklares paralelt med det psykiske?

 

Jeg ved det ikke er nemt og det bliver nogle hårde måneder, der kommer nok mange forskellige følelser under forløbet. Jeg håber i ender ud med en afklaring og Marius kan blive hjulpet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, AnitaFH said:

Åh jeg ved ikke om jeg har fået sat i gang med for meget med Marius :huh Lægen har lige ringet og fordi han er så udadreagerende har de ringet fra børneambulatoriet og spurgt om de må sende henvisningen videre til børne og unge psykiatrien og bedrive jeg sammen med børnehaven får ham indstillet til PPR sideløbende... Åh hvor er det her skide svært :huug

Det kan jeg godt forstå. Men det er fordi det er hos børne Psyk de fx stiller ADHD (og mange flere) diagnoser. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om en uge skal vi på skolen og mødes med de andre kommende 0. elever og deres forældre. Synes tiden flyver 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Hjælp!! Edith skal til fødselsdag hos en af drengene fra børnehaven på søndag og jeg aner ikke hvad jeg skal købe. 

 

Det plejer at være små ting mellem 25-40 kr, men jeg er blank! Tænker at det gerne må være noget brugbart og ikke bare noget skrammel. 

Any ideas? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Fru SP said:

 

Hjælp!! Edith skal til fødselsdag hos en af drengene fra børnehaven på søndag og jeg aner ikke hvad jeg skal købe. 

 

Det plejer at være små ting mellem 25-40 kr, men jeg er blank! Tænker at det gerne må være noget brugbart og ikke bare noget skrammel. 

Any ideas? 

 

Min netto har næsten altid sådan nogle mega små sæt LEGO, sådan til 30-40 kr. En lille brandbil, bil, vandscooter eller sådan.

En bold ville også altid hitte herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 hours ago, AnitaFH said:

 

 

 

Tak, det er mega overvældende pt og sidder bare og flæber. Godt jeg er sygemeldt ;) Jeg vil jo bare Marius det bedste og ønsker at han skal fungere og trives blandt de andre børn. Men kan vi ikke sætte for meget i gang? Dette er jo på lægens opfordring og han har mødt Marius i 10 minutter.... Har han behov for det? Spilder vi deres tid? Det går jo ligeså stille fremad pt. De 2 dage han har været i børnehave, har det jo gået godt. I dag starter han så med at slå en dreng oven i hovedet... Vi har jo set den gode udvikling før og så med kæmpe tilbagefald. Sker det også denne gang? Der er meget der fylder... 

 

Troede måske de startede med at tjekke om det fysiske er i orden før det psykiske. Det kan jo også være noget fysisk der driller. Noget der gør ondt, men som han ikke kan forklare. Havde faktisk set frem til at få tjekket bulerne i baghovedet... 

Jeg tænker I gør det helt rigtige. Der er formentligt ventetid de fleste steder, og derfor er det kun godt at få henvisningen afsted. Hvis der intet fysisk er, ville I jo være tilbage ved 0 igen. Omvendt hvis det er noget fysisk, afblæser man jo bare udredningen hos psyk. Samtidigt skal man tænke på at det er PPR, der kan supervisere og hjælpe pædagogerne i børnehaven med at tackle ham hensigtsmæssigt. 

 

Kan dog godt forstå, at det er meget overvældende, men jeg synes det lyder som om, I har en rigtig god læge og en god børnehave og især børnehaven vil blive inddraget med arbejdet i PPR og børnepsyk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27 minutes ago, Fru SP said:

 

Hjælp!! Edith skal til fødselsdag hos en af drengene fra børnehaven på søndag og jeg aner ikke hvad jeg skal købe. 

 

Det plejer at være små ting mellem 25-40 kr, men jeg er blank! Tænker at det gerne må være noget brugbart og ikke bare noget skrammel. 

Any ideas? 

Seje tusser

malebog

modellervoks

bolde

små legomænd (ligger ofte ved kassen i BR til 25 kr)

klistermærker

bil

plus plus (har de ikke også små pakker?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde kommentar. Vi prøver virkelig at gøre det rigtige for Marius, men det her føles bare ikke helt rigtig i maven. Jeg snakkede med hans kontaktpædagog fra morgenen af og hun ville lige finde ud af noget med det PPR. Men de har hft snakket om ham dernede og de ser ikke en ADHD barn :) 

 

Og så gik jeg fra et skrigende grædende dreng i børnehaven idag. Pædagogen måtte holde ham for at jeg kunne komme ud af døren og jeg kunne høre ham hele vejen ned af gangen :( Ikke sjovt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tips til lille gave :super 

Jeg endte med at købe Paw Patrol tatoos og så skrev jeg til moren som svarede, at han bare ønsker sig et billede af Edith, fordi han er så glad for hende :biglove Så det får han også! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har netop indskrevet Theo i skolen :o:o:o  :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, LilleMi said:

Har netop indskrevet Theo i skolen :o:o:o  :wub 

Ja så bliver børnene pludselig store. Her skal vi møde de kommende klassekammerater på torsdag 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Junior4 said:

Ja så bliver børnene pludselig store. Her skal vi møde de kommende klassekammerater på torsdag 

 

Allerede? :) Hvornår skole I melde ind?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, LilleMi said:

 

Allerede? :) Hvornår skole I melde ind?

Det er en privatskole, og vi meldte ind for 2 år siden, der er stadig plads i klassen så der kommer helt sikkert flere, men dem der allerede er meldt ind inviterer skolen på torsdag, inden da er der åbent hus på skolen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Junior4 said:

Det er en privatskole, og vi meldte ind for 2 år siden, der er stadig plads i klassen så der kommer helt sikkert flere, men dem der allerede er meldt ind inviterer skolen på torsdag, inden da er der åbent hus på skolen.

 

Ah tænkte det nok :) Det er da en super hyggelig idé.

 

Og fedt at jeg har skrevet skole i stedet for skulle :D Jeg har fået skole på hjernen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, LilleMi said:

 

Ah tænkte det nok :) Det er da en super hyggelig idé.

 

Og fedt at jeg har skrevet skole i stedet for skulle :D Jeg har fået skole på hjernen ;)

Det er jo også en stor begivenhed når de sådan skal starte i skole 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER