MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Jeg skulle bare i babysam efter et regnslag og endte med at shoppe for knap 1000 kr. Uuups! :lol Det hele var nødvendigt. Jeg sværger :P

Nu frygter jeg jo at skulle derud og købe barselsgave :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At Nohr sover lur i barnevognen lige nu, fortæller vidst meget godt at vi var alt for tidligt oppe <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med forfærdelig nat! Håber for jer at søvn avler søvn.

Her var natten, eftermiddagslur og aftenputning også helt forfærdelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle bare i babysam efter et regnslag og endte med at shoppe for knap 1000 kr. Uuups! :lol Det hele var nødvendigt. Jeg sværger :P

:lol

Er sikker på det var livsnødvendigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu frygter jeg jo at skulle derud og købe barselsgave :lol

Pas på! Det udsalg sniger sig ind på dig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol

Er sikker på det var livsnødvendigt :D

Det var det! Meeeeeeget livsnødvendigt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby, der ellers sjældent gylper, og højst lige en mundfuld, har lige leveret hvad der ligner halvdelen af morgenflasken retur. :o

Jeg satser på, at det er helt normalt ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas på! Det udsalg sniger sig ind på dig :D

Hvad fik du så købt? Kan jo være man er gået glip af alt muligt godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niklas vågnede kl 5 og var ked af det on off indtil han blev puttet 7.15...suk...håber virkelig det er forkølelsen der driller og at vi ikke skal have så dårlige morgener på vores ferie næste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad fik du så købt? Kan jo være man er gået glip af alt muligt godt ;)

-Et regnslag - det var det jeg kom efter ;)

-Et myggenet - cirka halv pris

-Hagesmæk - manglede vi

-En småfolk body jeg længe har ville købe -40%

-Småfolk junior sengetøj -40%

-Noa Noa kjole -30%

Det var vist bare det ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-Et regnslag - det var det jeg kom efter ;)

-Et myggenet - cirka halv pris

-Hagesmæk - manglede vi

-En småfolk body jeg længe har ville købe -40%

-Småfolk junior sengetøj -40%

-Noa Noa kjole -30%

Det var vist bare det ^_^

Da også helt klart uundværlige ting :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da også helt klart uundværlige ting :yay

Ja ikke? ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan en 7 måneders baby overspise? Eller kan de evt finde ud af at indhente/kompensere for perioder uden vægtøgning?

Sofie har pt dage ind i mellem, hvor hun er fuldstændig umættelig og indtager absurde mængder mad, der på ingen måde burde være plads til i den lille mave. Det har været så vildt i dag, at hun har sovet 40 min ml. Kl 10.30 og 19 og har spist HELE tiden derudover! Jeg har flere gange overvejet, om jeg mon skulle bestemme, at nu måtte hun ikke få mere :unsure

Hun har spist mere mad, end Anna nogensinde har indtaget på 1 dag i sine første to leveår, tror jeg. Måske er det bare fordi jeg kun har Anna at sammenligne med, men selv min mødregruppe, har nu kommenteret, at hun spiser virkelig meget mad. Indhenter hun, så det er en fase eller er hun bare et Mega madøre?! :chin:

Jeg er godt nok spændt på hvor meget hun vejer, når SP kommer om 10 dage! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan en 7 måneders baby overspise? Eller kan de evt finde ud af at indhente/kompensere for perioder uden vægtøgning?

Sofie har pt dage ind i mellem, hvor hun er fuldstændig umættelig og indtager absurde mængder mad, der på ingen måde burde være plads til i den lille mave. Det har været så vildt i dag, at hun har sovet 40 min ml. Kl 10.30 og 19 og har spist HELE tiden derudover! Jeg har flere gange overvejet, om jeg mon skulle bestemme, at nu måtte hun ikke få mere :unsure

Hun har spist mere mad, end Anna nogensinde har indtaget på 1 dag i sine første to leveår, tror jeg. Måske er det bare fordi jeg kun har Anna at sammenligne med, men selv min mødregruppe, har nu kommenteret, at hun spiser virkelig meget mad. Indhenter hun, så det er en fase eller er hun bare et Mega madøre?! :chin:

Jeg er godt nok spændt på hvor meget hun vejer, når SP kommer om 10 dage! :o

Sofia har altid haft spise-perioder og ikke spiseperioder. Jeg vendte det med lægen, fordi Sofia er til den robuste side. Lægen sagde at så længe det var sunde ting hun fik, så var det ok at hun havde dage indimellem hvor hun virkelig tog fra. Især fordi det også udlignede med de dage hvor hun næsten ingen ting spiste. Desuden måtte jeg gerne tænke i mad der mætter på hendes sultne dage (rugbrød, havregrød f.eks) og ikke alt for meget frugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia har altid haft spise-perioder og ikke spiseperioder. Jeg vendte det med lægen, fordi Sofia er til den robuste side. Lægen sagde at så længe det var sunde ting hun fik, så var det ok at hun havde dage indimellem hvor hun virkelig tog fra. Især fordi det også udlignede med de dage hvor hun næsten ingen ting spiste. Desuden måtte jeg gerne tænke i mad der mætter på hendes sultne dage (rugbrød, havregrød f.eks) og ikke alt for meget frugt.

Super!

I dag er det havregrød med vanille og smør, rugbolle med flødeost, chiabolle med smør og flødehavarti, banan, blomme og kirsebær, mozarella, Aalbæk-pølse og rodfrugtemos med kødsovs hun har kørt ind, så det kan vist næsten ikke blive mere robust ;)

 

Og en hel masse amning også, ej at forglemme! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sov igennem til 5:30. Det er tidligt - især når vi er forvænt med at sove til kl 7, men øj det gjorde godt med lidt sammenhængende søvn :yay

Håber også jeres nat var bedre :)

Dejligt :yay

Her havde vi kun 3 opvågninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super!

I dag er det havregrød med vanille og smør, rugbolle med flødeost, chiabolle med smør og flødehavarti, banan, blomme og kirsebær, mozarella, Aalbæk-pølse og rodfrugtemos med kødsovs hun har kørt ind, så det kan vist næsten ikke blive mere robust ;)

Og en hel masse amning også, ej at forglemme! :P

Hvor er hun vild! Men tænker da også hun bare skal have lov at spise så længe det er ordentlige ting hun får! Det er da skønt hun er kommet så godt efter det med det mad :yay

Og hun vil også stadig gerne ammes meget?

Edit: og spændende hvad hun vejer næste gang! Det kan være hun overhaler Clara :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun vild! Men tænker da også hun bare skal have lov at spise så længe det er ordentlige ting hun får! Det er da skønt hun er kommet så godt efter det med det mad :yay

Og hun vil også stadig gerne ammes meget?

Edit: og spændende hvad hun vejer næste gang! Det kan være hun overhaler Clara :P

Ja, det er ret vildt! I dag måtte jeg også made hende med små hapser bolle - det var som om det ikke gik hurtigt nok, når hun gjorde det selv :D

Ja, hun vil stadig gerne amme. Nogen dage mere end andre, men mindst før middagsluren, til putning og 1-2 gange mellem der og kl. 5-6 stykker, hvor hun ammer igen og nogen gange også formiddag og/eller eftermiddag.

Jeg venter stadig på hun fast begynder at springe en natamning over og tager 5-6 timer i streg :rolleyes

Edit: Hvis ikke hun er ovre de magiske 7 kg snart, så ved jeg sgu snart ikke! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er ret vildt! I dag måtte jeg også made hende med små hapser bolle - det var som om det ikke gik hurtigt nok, når hun gjorde det selv :D

Ja, hun vil stadig gerne amme. Nogen dage mere end andre, men mindst før middagsluren, til putning og 1-2 gange mellem der og kl. 5-6 stykker, hvor hun ammer igen og nogen gange også formiddag og/eller eftermiddag.

Jeg venter stadig på hun fast begynder at springe en natamning over og tager 5-6 timer i streg :rolleyes

Edit: Hvis ikke hun er ovre de magiske 7 kg snart, så ved jeg sgu snart ikke! ;)

Jeg ammer også stadig meget synes jeg. Formiddag, eftermiddag, aften og så mindst 2 gange om natten. Nogle gange en ekstra gang om dagen og ofte mere om natten også. Selvom jeg er glad for at amme, så håber jeg altså snart at det vil være lidt mindre.

Åh ja, det der med at springe en natamning over er heller ikke sket her endnu. Jeg ser frem til de der 5-6 timers sammenhængende søvn (eller bare 3-4 i det mindste :rolleyes)

Håber hun har passeret de 7 kg - det lyder i hvert fald til hun gør hvad hun kan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, en nogenlunde ordentlig nat! :yay i hvert fald den bedste længe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, en nogenlunde ordentlig nat! :yay i hvert fald den bedste længe

Dejligt med en god nat! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har natten været den værste i.. :chin: nogensinde tror jeg. Benjamin har vist ca fået 3 rolige timers søvn, og resten af tiden har han enten skreget i lang tid, eller lige fundet ro, for så at skrige igen efter 10-20min. Tigerspring i kombi med snot og en smule feber = meeeeeeget træt mor :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har natten været den værste i.. :chin: nogensinde tror jeg. Benjamin har vist ca fået 3 rolige timers søvn, og resten af tiden har han enten skreget i lang tid, eller lige fundet ro, for så at skrige igen efter 10-20min. Tigerspring i kombi med snot og en smule feber = meeeeeeget træt mor :zzz

:kram

Kaffe og chokolade, dét skal der vidst til i dag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Kaffe og chokolade, dét skal der vidst til i dag :kram2

Tak for kram :kiss dét, og måske lidt mere søvn hvis det kan lade sig gøre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide hvor meget der er tigerspring, og hvor meget der er sygdom? :chin: jeg priser mig i hvert fald lykkelig for at det er weekend, for så er vi da 2 om ham. Når han ellers vil være hos sin far :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER