MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Hvad fanden gør vi?

Nohr vil simpelthen IKKE sove middagslur lige pludselig!

Det går sådan: han leger glad rundt, bliver træt og vi gør klar til lur. Jeg tilbyder amning men han takker nej/sutter meget kort.

Jeg putter ham i barnevognen og han SKRIGER! Så snart han ser den nærmest. Og derefter er det umuligt at gøre noget som helst. Jeg vipper barnevogn han skriger, vipper i arme han skriger, prøver at vikle han skriger, putter ham i tremmesengen han skriger, tilbyder bryst igen han skriger.

Det tog mig 1 time at få ham til at stoppe med at skrige igen. Og endnu en time før han sov (efter en cykeltur hvor han næsten faldt i søvn, så kunne jeg vippe ham i barnevogn).

Han kan ikke puttes i vikle, arme, med amning, i tremmeseng. Det er KUN barnevognen der normalt dur, nu dur den så heller ikke.

Edit:

Vi har prøvet at putte tidligt og sent.

Jeg er sikker på at det er en fase. Men hvordan overlever vi den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Denne (endnu mere av min pengepung!)

https://www.babyshop.dk/oregon-quilted-baby-snowsuit-dusty-pink/p/120290

Vi var i babysam og det var det absolut eneste der var i str 68 som kunne bruges. Så den kan forhåbentlig holde indtil hun kan passe flyverdragten. Synes dog stadig den er lidt voldsom lige nu her, hvor alle de andre børn i DP får en god jakke på og C bare stadig har sin fleecetrøje. Så føler stadig lidt vi mangler noget lige nu. Vi har termotøj, men det kan hun slet ikke passe :unsure Hun bruger jo ellers str 74 og er faktisk på vej ud af det så småt, men i overtøj drukner hun fuldstændig i det

Edit: så nu har vi 2 flyverdragter (str 74 og 80), denne dragt og et sæt termotøj. Og det var ikke engang fordi jeg købte det i mega god tid, jeg troede bare ikke det var så stort! Så tal lige om spild af penge :(

Jeg har også været ude og købe en softshell i str 74 fordi den jeg har i 80 er alt for stor. Jeg fandt heldigvis en Hummel med 70% rabat, men derfor er det stadig træls. Jeg håber hun kan passe den store til foråret måske.

Har du betalt fuldt pris for flyverdragterne? Du kan få en god pris på Reshopper er mit gæt, så tabet ikke er så stort :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været ude og købe en softshell i str 74 fordi den jeg har i 80 er alt for stor. Jeg fandt heldigvis en Hummel med 70% rabat, men derfor er det stadig træls. Jeg håber hun kan passe den store til foråret måske.

Har du betalt fuldt pris for flyverdragterne? Du kan få en god pris på Reshopper er mit gæt, så tabet ikke er så stort :Kiss

Den flyverdragt i 74 vi med 20 % og den blev fødselsdagsgave fra mine forældre og den skal hun nok også passe på et eller andet tidspunkt i løbet af vinteren. Den anden kan jeg garanteret sagtens få en pæn slat for :) jeg føler mig stadig bare så dum at have købt alt det uden at have styr på det :rolleyes

Kan Sofie godt passe 74 i overtøj?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad fanden gør vi?

Nohr vil simpelthen IKKE sove middagslur lige pludselig!

Det går sådan: han leger glad rundt, bliver træt og vi gør klar til lur. Jeg tilbyder amning men han takker nej/sutter meget kort.

Jeg putter ham i barnevognen og han SKRIGER! Så snart han ser den nærmest. Og derefter er det umuligt at gøre noget som helst. Jeg vipper barnevogn han skriger, vipper i arme han skriger, prøver at vikle han skriger, putter ham i tremmesengen han skriger, tilbyder bryst igen han skriger.

Det tog mig 1 time at få ham til at stoppe med at skrige igen. Og endnu en time før han sov (efter en cykeltur hvor han næsten faldt i søvn, så kunne jeg vippe ham i barnevogn).

Han kan ikke puttes i vikle, arme, med amning, i tremmeseng. Det er KUN barnevognen der normalt dur, nu dur den så heller ikke.

Edit:

Vi har prøvet at putte tidligt og sent.

Jeg er sikker på at det er en fase. Men hvordan overlever vi den?

Hvor gammel er han? Vi havde en periode hvor vi blev nødt til at gå tur med klapvognen siddende op indtil han faldt i søvn, så kunne man lægge ham ned og luren blev så i klapvognen... Ikke optimalt men ingenting andet virkede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad fanden gør vi?

Nohr vil simpelthen IKKE sove middagslur lige pludselig!

Det går sådan: han leger glad rundt, bliver træt og vi gør klar til lur. Jeg tilbyder amning men han takker nej/sutter meget kort.

Jeg putter ham i barnevognen og han SKRIGER! Så snart han ser den nærmest. Og derefter er det umuligt at gøre noget som helst. Jeg vipper barnevogn han skriger, vipper i arme han skriger, prøver at vikle han skriger, putter ham i tremmesengen han skriger, tilbyder bryst igen han skriger.

Det tog mig 1 time at få ham til at stoppe med at skrige igen. Og endnu en time før han sov (efter en cykeltur hvor han næsten faldt i søvn, så kunne jeg vippe ham i barnevogn).

Han kan ikke puttes i vikle, arme, med amning, i tremmeseng. Det er KUN barnevognen der normalt dur, nu dur den så heller ikke.

Edit:

Vi har prøvet at putte tidligt og sent.

Jeg er sikker på at det er en fase. Men hvordan overlever vi den?

Jeg har desværre ingen gode råd, men kæmpe kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille mand går rundt med gåvogn :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad fanden gør vi?

Nohr vil simpelthen IKKE sove middagslur lige pludselig!

Det går sådan: han leger glad rundt, bliver træt og vi gør klar til lur. Jeg tilbyder amning men han takker nej/sutter meget kort.

Jeg putter ham i barnevognen og han SKRIGER! Så snart han ser den nærmest. Og derefter er det umuligt at gøre noget som helst. Jeg vipper barnevogn han skriger, vipper i arme han skriger, prøver at vikle han skriger, putter ham i tremmesengen han skriger, tilbyder bryst igen han skriger.

Det tog mig 1 time at få ham til at stoppe med at skrige igen. Og endnu en time før han sov (efter en cykeltur hvor han næsten faldt i søvn, så kunne jeg vippe ham i barnevogn).

Han kan ikke puttes i vikle, arme, med amning, i tremmeseng. Det er KUN barnevognen der normalt dur, nu dur den så heller ikke.

Edit:

Vi har prøvet at putte tidligt og sent.

Jeg er sikker på at det er en fase. Men hvordan overlever vi den?

Argh :wacko

Hvor mange lure er han på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg ved godt at der er blevet spurgt flere gange, men kan ikke lige overskue at gå tilbage og finde det :blush

Men hvordan er det nu det er med panodil under de 10 kg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er han? Vi havde en periode hvor vi blev nødt til at gå tur med klapvognen siddende op indtil han faldt i søvn, så kunne man lægge ham ned og luren blev så i klapvognen... Ikke optimalt men ingenting andet virkede..

Han blev 10 måneder i går, jeg kan se på tigersprings appen at han netop skulle være i en meget omklamrende fase, hvilket vidst passer meget godt :)

Jeg endte jo så med at cykle ham træt. Jeg tror det ender med at være en fase hvor vi bare må gøre hvad der skal til og så rette op bagefter :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har desværre ingen gode råd, men kæmpe kram :kram

Kram er fantastiske :kiss tak fordi du tog dig tid til at sende et :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh :wacko

Hvor mange lure er han på?

Det er vidst 14 dages tid siden at han for alvor hoppede ned på 2 efter en længere overgangsperiode. Tit må vi så putte til nat en halv time før.

Ja det er faktisk virkelig 'argh'! Jeg bliver især svedig ved at tænke på når jeg er alene med rødderne i morgen :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vidst 14 dages tid siden at han for alvor hoppede ned på 2 efter en længere overgangsperiode. Tit må vi så putte til nat en halv time før.

Ja det er faktisk virkelig 'argh'! Jeg bliver især svedig ved at tænke på når jeg er alene med rødderne i morgen :blink

Uf.... :wacko

May the force be with you!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uf.... :wacko

May the force be with you!

Haha tak :kiss

Jeg foreslog ellers Jon at han hapsede Nohr med på job, Nohr kan jo fint sidde i bæreselen :D

Jeg forstår faktisk ikke at han sagde nej :D :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha tak :kiss

Jeg foreslog ellers Jon at han hapsede Nohr med på job, Nohr kan jo fint sidde i bæreselen :D

Jeg forstår faktisk ikke at han sagde nej :D :lol

Næh, det var da et yderst gavmildt tilbud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vidst 14 dages tid siden at han for alvor hoppede ned på 2 efter en længere overgangsperiode. Tit må vi så putte til nat en halv time før.

Ja det er faktisk virkelig 'argh'! Jeg bliver især svedig ved at tænke på når jeg er alene med rødderne i morgen :blink

Tror Astrid var omkring 10 mdr da hun gik til 1 lur. Inden da, kæmpede vi (og DP) meget med hendes lure.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg ved godt at der er blevet spurgt flere gange, men kan ikke lige overskue at gå tilbage og finde det :blush

Men hvordan er det nu det er med panodil under de 10 kg?

Hvis det er stikpiller må man bare give en hel, ikke så meget andet at gøre. :)

Flydende ved jeg desværre ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror Astrid var omkring 10 mdr da hun gik til 1 lur. Inden da, kæmpede vi (og DP) meget med hendes lure.

Det kan han slet ikke endnu. Han vil sove første lur omkring klokken 9 og bliver det meget senere end det, bliver han overtræt og umulig :unsure

Jeg satser på at det virkelig er en fase. Ellers må jeg overveje om han kan klare at skifte til en lur :chin:

Tak for indspark :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Stephi - man bliver så træt når de ikke vil sove ..

Speaking of, så sover J bare som vinden blæser ... Vi havde to skønne døgn, hvor han sov 2 x 1,5 time og som en sten om natten! Men nu er han igen tilbage på 3 x 40 minutter og urolig hele natten. Bah. Jeg er så urimeligt indædt bitter på dem, der har et barn der sover mindst en flere timers lur om dagen. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg er sådan i tvivl om, hvorvidt vi skal sælge al babytøjet. :unsure

Står det til min mand skal vi kun have J, og jeg er ærligt talt meget på vippen.

Når jeg prøver at argumentere, at det er dumt at sælge hvis nu vi en dag får en (dreng) mere, så siger min meget praktiske mand, at så må vi jo købe noget nyt. Det synes jeg altså bare er helt åndssvagt :D

Men det er også fjollet bare at have det liggende ...det føles bare så definitivt at sælge det. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg er sådan i tvivl om, hvorvidt vi skal sælge al babytøjet. :unsure

Står det til min mand skal vi kun have J, og jeg er ærligt talt meget på vippen.

Når jeg prøver at argumentere, at det er dumt at sælge hvis nu vi en dag får en (dreng) mere, så siger min meget praktiske mand, at så må vi jo købe noget nyt. Det synes jeg altså bare er helt åndssvagt :D

Men det er også fjollet bare at have det liggende ...det føles bare så definitivt at sælge det. :blush

Jeg forstår lidt din mand, men jeg siger stadig "behold tøjet". Det er mega besværligt at sælge tøj, og I får ikke så meget for det, som det er værd. Eller, man får meget lidt for brugt tøj, sammenlignet med besværet ved at sælge, og omkostningerne ved at skulle købe det hele igen, HVIS det skulle blive aktuelt. Vi havde et hårdt første år med vores ældste søn, og overvejede kraftigt om han skulle være enebarn. Vi beholdt alligevel tøjet, og aftalte at vi ville give det væk til nogen der havde brug for det, hvis vi nu ikke fik flere børn. Da ældstemand var 2,5 år, fik vi så søn nr.2 :) Vi er ret glade for at vi beholdt tøjet:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg er sådan i tvivl om, hvorvidt vi skal sælge al babytøjet. :unsure

Står det til min mand skal vi kun have J, og jeg er ærligt talt meget på vippen.

Når jeg prøver at argumentere, at det er dumt at sælge hvis nu vi en dag får en (dreng) mere, så siger min meget praktiske mand, at så må vi jo købe noget nyt. Det synes jeg altså bare er helt åndssvagt :D

Men det er også fjollet bare at have det liggende ...det føles bare så definitivt at sælge det. :blush

Vent da! Han er så lille endnu, og hvem ved hvad I synes om et par år?

Hvis I har plads til at opbevare tøjet, så gem det da. Hvis I har råd til at købe nyt, hvis I skal have en mere, så gør det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg ved godt at der er blevet spurgt flere gange, men kan ikke lige overskue at gå tilbage og finde det :blush

Men hvordan er det nu det er med panodil under de 10 kg?

3 stikpiller i døgnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den flyverdragt i 74 vi med 20 % og den blev fødselsdagsgave fra mine forældre og den skal hun nok også passe på et eller andet tidspunkt i løbet af vinteren. Den anden kan jeg garanteret sagtens få en pæn slat for :) jeg føler mig stadig bare så dum at have købt alt det uden at have styr på det :rolleyes

Kan Sofie godt passe 74 i overtøj?

Ja, det kan hun. Hun er ved at have skiftet det meste tøj til str 80 og den Hummeldragt og hendes Molo-fleece passer perfekt i 74.

Hendes regntøj er Celavi str 70, men det er generelt også stort i størrelsen.

Hun kommer til at kunne bruge Annas regnbue-Molo-flyverdragt i str 80, selvom hun er født næsten 2 mdr tidligere på året :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piger.. Jeg føler mig som en helt overdreven pylrer mor..

Nichlas ER en god far og han kan sagtens lave alt muligt sjovt med nova.. Men kun i 20 minutter og så gider han ikke rigtig mere. Han passer hende om aftenen/natten når han har fri så jeg kan få sovet og det er måske derfor at jeg oplever at han ikke laver noget med hende andet end at prøve at få hende til at sove og spise. Men jeg er SÅ bange for at han ikke kommer til at aktivere hende ordentligt når jeg begynder at arbejde og jeg er så nervøs at hun får lov til at ligge og brokke sig til at det udvikler sig til skrig og gråd før han reagerer som han gør om natten. Jeg er bange for at hun bliver kvalt i persienne snorer (som vi ikke har :rolleyes) eller pludselig lærer at kravle mens han ikke opdager det og hun på en eller anden måde kommer til skade.

Det handler 100% om at jeg jo skal til at slippe ansvaret og overlade det til ham og det er virkelig hårdere end jeg lige havde regnet med :(

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få sagt til ham hvordan vi gør det om dagen uden at komme til at sige at jeg synes han gør det forkert. Jeg har tænkt mig at aftale med ham at han ikke skal tænde computeren før jeg er hjemme fra arbejde for så er han jo tvunget til at lege med hende..

Og i worst case scenario - hvor skadeligt er det for hende hvis hun kun bliver aktiveret 3 timer om dagen? (når jeg kommer hjem?)

Puha jeg fortryder måske lidt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piger.. Jeg føler mig som en helt overdreven pylrer mor..

Nichlas ER en god far og han kan sagtens lave alt muligt sjovt med nova.. Men kun i 20 minutter og så gider han ikke rigtig mere. Han passer hende om aftenen/natten når han har fri så jeg kan få sovet og det er måske derfor at jeg oplever at han ikke laver noget med hende andet end at prøve at få hende til at sove og spise. Men jeg er SÅ bange for at han ikke kommer til at aktivere hende ordentligt når jeg begynder at arbejde og jeg er så nervøs at hun får lov til at ligge og brokke sig til at det udvikler sig til skrig og gråd før han reagerer som han gør om natten. Jeg er bange for at hun bliver kvalt i persienne snorer (som vi ikke har :rolleyes) eller pludselig lærer at kravle mens han ikke opdager det og hun på en eller anden måde kommer til skade.

Det handler 100% om at jeg jo skal til at slippe ansvaret og overlade det til ham og det er virkelig hårdere end jeg lige havde regnet med :(

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få sagt til ham hvordan vi gør det om dagen uden at komme til at sige at jeg synes han gør det forkert. Jeg har tænkt mig at aftale med ham at han ikke skal tænde computeren før jeg er hjemme fra arbejde for så er han jo tvunget til at lege med hende..

Og i worst case scenario - hvor skadeligt er det for hende hvis hun kun bliver aktiveret 3 timer om dagen? (når jeg kommer hjem?)

Puha jeg fortryder måske lidt :(

Jeg bliver somme tider overmandet af de der tanker og følelser omkring min mand og vores børn...

så jeg genkender det godt lidt... men det handler meget om at vi kvinder skal slippe kontrollen... de der mænd kan sagtens... og heldigvis så kræver babyer jo også selv opmærksomheden.. hvis han skulle være lidt Off på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER