MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Min dreng på 6 måneder har kun drukket ca 100 ml mælk i dag ... Han plejer på nuværende tidspunkt at have drukket ca 3 flasker á 150 ml. :unsure

Bør jeg være bekymret?!

Han har spist morgenmad og frokost og drukket vand til - men plejer jo at drikke en del mælk udover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alle jer der har svaret på det med sugerør. Tak for svar ved godt hvorfor han endnu ikke kan så det var fordi det var min sluch ice og min smoothie han har prøvet....en brik er nok nemmere til at starte med :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle jer der har svaret på det med sugerør. Tak for svar ved godt hvorfor han endnu ikke kan så det var fordi det var min sluch ice og min smoothie han har prøvet....en brik er nok nemmere til at starte med :-)

Vi bruger bare et glas. Men de ved jo ikke at de skal suge. Arthur blæser mest bobler :lol men pludselig finder han ud af at han skal suge i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng på 6 måneder har kun drukket ca 100 ml mælk i dag ... Han plejer på nuværende tidspunkt at have drukket ca 3 flasker á 150 ml. :unsure

Bør jeg være bekymret?!

Han har spist morgenmad og frokost og drukket vand til - men plejer jo at drikke en del mælk udover.

Nu har jeg ikke forstand på flaske, men jeg tror ikke jeg ville være bekymret, hvis der er våde bleer. Afvent og se om det ikke er bedre i morgen, det ville jeg nok gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

p

What! I hvilken gruppe, hvis du vil ud med det? Altså jeg forstår slet ikke at nogle mennesker kan synes det er ok ikke at vaccinere sit barn! Det er jo potentielt skide farligt, og omhandler altså ikke kun ens egen lille bobbel!

https://www.information.dk/moti/2016/09/ja-prioriterer-eget-barns-sundhed-foerst?utm_medium=social&utm_campaign=btn&utm_source=facebook.com&utm_content=tp

Læs og gys...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:blink

FUCK videnskab, de her mennesker de 'ved det jo bare', det er sådan en fornemmelse. Og helt ærligt en mor og hendes fornemmelse ved sku da bedre end videnskab!

Mest af alt synes jeg at det virker meget ondsvagt det der, men passagen om at undersøgelser åbenbart IKKE behøver at have en vis evidens for at være gældende, det er da mega sjovt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Åh, gud, det er mere skræmmende end jeg forventede. De benægter jo virkelig al grundig forskning og henviser til "det synes jeg bare" som deres stærkeste argument. Og hvad sker der for en far, hvis 18-årige datter og mindre barn aldrig har været til lægen, fordi de vælger homøopati i stedet. Fred være med, at man vælger mere alternative metoder til forkølelse og sådan, men hvad nu hvis det barn bliver alvorligt syg - fx af mæslinger? :blink 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, gud, det er mere skræmmende end jeg forventede. De benægter jo virkelig al grundig forskning og henviser til "det synes jeg bare" som deres stærkeste argument. Og hvad sker der for en far, hvis 18-årige datter og mindre barn aldrig har været til lægen, fordi de vælger homøopati i stedet. Fred være med, at man vælger mere alternative metoder til forkølelse og sådan, men hvad nu hvis det barn bliver alvorligt syg - fx af mæslinger? :blink

Jeg kom sådan til at tænke på om de vil afvise medicinsk behandling hvis deres børn så blev syge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg opretter lige en tråd om emnet ;)

Hvor er tråden henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tør jo næsten ikke give det barn mad. Der skal intet til før hans lille mave går helt i stå. Hvad pokker kan jeg give ham? Han trives jo heldigvis fint på amning endnu, men før eller siden skal vi jo videre end amning og en lille smule frugt. Hvad kan jeg give, som er MEGET skånsomt for maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tør jo næsten ikke give det barn mad. Der skal intet til før hans lille mave går helt i stå. Hvad pokker kan jeg give ham? Han trives jo heldigvis fint på amning endnu, men før eller siden skal vi jo videre end amning og en lille smule frugt. Hvad kan jeg give, som er MEGET skånsomt for maven?

Er du sikker på, det er et problem? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på, det er et problem? :unsure

Ja, når han græder og der går op til 5-6 dage imellem, så synes jeg det er et problem :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tør jo næsten ikke give det barn mad. Der skal intet til før hans lille mave går helt i stå. Hvad pokker kan jeg give ham? Han trives jo heldigvis fint på amning endnu, men før eller siden skal vi jo videre end amning og en lille smule frugt. Hvad kan jeg give, som er MEGET skånsomt for maven?

Jeg ville tage fat i SP :)

Får han drukket en masse vand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, når han græder og der går op til 5-6 dage imellem, så synes jeg det er et problem :(

Ja ok. Jeg synes bare, du skrev tidligere, at han ikke virkede generet :unsure Min A kunne også godt gå et par dage uden, og han var slet ikke generet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tør jo næsten ikke give det barn mad. Der skal intet til før hans lille mave går helt i stå. Hvad pokker kan jeg give ham? Han trives jo heldigvis fint på amning endnu, men før eller siden skal vi jo videre end amning og en lille smule frugt. Hvad kan jeg give, som er MEGET skånsomt for maven?

Har du overvejet movicol? Julius døjede med hård mave. Vi gav ham movicol og da maven var vandt til fast føde trappede vi ham ud og han har ikke haft problemer siden. Selvom det er håndkøb, anbefales det, at det doseres gennem lægen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ok. Jeg synes bare, du skrev tidligere, at han ikke virkede generet :unsure Min A kunne også godt gå et par dage uden, og han var slet ikke generet :)

Når det bare er et par dage er det også ok, men han bliver generet når det når op på de der 5-6 dage :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage fat i SP :)

Får han drukket en masse vand?

Åh min sp er lidt anstrengende og hun får et føl på tværs, når hun hører at han ikke får grød og mos 3 gange om dagen. Jeg magter hende virkelig ikke :unsure

Jeg tilbyder ham vand hver gang han får mad, og han drikker fint synes jeg. Og så bliver han jo ammet inden eller efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet movicol? Julius døjede med hård mave. Vi gav ham movicol og da maven var vandt til fast føde trappede vi ham ud og han har ikke haft problemer siden. Selvom det er håndkøb, anbefales det, at det doseres gennem lægen....

Jeg synes movicol er sidste udvej, men det kan selvfølgelig blive nødvendigt. Det er nok også bare fordi jeg bliver super frustreret fordi jeg konstant tænker på om han har ondt i maven! :( jeg bruger virkelig meget energi på at tænke over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke forstand på flaske, men jeg tror ikke jeg ville være bekymret, hvis der er våde bleer. Afvent og se om det ikke er bedre i morgen, det ville jeg nok gøre :)

Der er våde bleer, men ikke så tunge, som de plejer. Han har dog virket normal, udover ikke at ville have mælk. ;)

Hvis han stadig ikke vil have flaske i morgen tidlig ringer jeg til min sp, for så er det pludselig weekend, og mandag er lidt langt væk.

Åhr, man bliver så bekymret for de små banditter :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes movicol er sidste udvej, men det kan selvfølgelig blive nødvendigt. Det er nok også bare fordi jeg bliver super frustreret fordi jeg konstant tænker på om han har ondt i maven! :( jeg bruger virkelig meget energi på at tænke over det.

Det forstår jeg godt.

Vores den store havde træg mave som baby og kom af med stort med 2-3 dages mellemrum og virkede ikke generet af det. Men det kom. Når man har haft et skrigende barn siddende på gulvet for at lave stort, så bliver man lidt nemmere til at give nr 2 det movicol som nr 1 nok også burde have haft. Sådan har det i hvert fald været herhjemme. Vi har både måtte give hele breve movicol og microlax for at få gang i hans mave til tider. Vi har fået lavet faste rutiner med den store og hvis han ikke har fået lavet stort inden et hvis tid, kan vi få ham til at lave på kommando :D Og derved ingen bøvl med maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER