MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Skod nat. Eigil har været oppe 9 gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan vidst næsten ikke løsnes mere :blink

Stakkels fyr :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 måneder gammel, 72 cm og 10,1 kg - slap nu af, unge! :D

Føler mig altså lidt snydt for at have en lille baby :blush

Sådan har jeg det også lidt, det er bare på højden. Han var 80 cm, da SP var her til 9 måneders besøg, og når han står ved siden af sin kusine, der er et halvt år ældre, er de stort set lige høje.

Jeg har også altid fået at vide, at han da godt nok var stor. Første gang af en anden i venteværelset til 5-ugers undersøgelse. Det var ikke særlig fedt, når man selv syntes, man havde en lillebitte baby <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid er i dagpleje lige nu. Alene! Øj det er mærkeligt :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg det også lidt, det er bare på højden. Han var 80 cm, da SP var her til 9 måneders besøg, og når han står ved siden af sin kusine, der er et halvt år ældre, er de stort set lige høje.

Jeg har også altid fået at vide, at han da godt nok var stor. Første gang af en anden i venteværelset til 5-ugers undersøgelse. Det var ikke særlig fedt, når man selv syntes, man havde en lillebitte baby <_<

Åh ja, folk og deres velmenende kommentarer. ;)

Det værste er, at han jo stadig er en lille baby, der skal bæres og ikke selv kan holde sin vægt - her ønsker jeg mig altså tit et lille fnug på 7 kg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille J er bare dårlig efter vaccine i går. :(

Da jeg lagde ham i seng kl 8 var hans temperatur 36,9 - da jeg gik i seng et par timer senere var den tæt på 40 :(

Jeg ville ikke risikere at han vågnede, ved at give ham panodil.

Og så vågnede han alligevel omkring midnat og græd og græd, fuldstændig hjerteskærende :(

Men da var feberen faldet, så jeg gav ikke panodil.

Så jeg lå den halve nat med varm baby i armen - og kunne slet ikke selv false til ro. Kl 3 fik han flaske, hvor jeg flyttede ham tilbage i egen seng, og så sov han til lidt i 7 - hurra ;)

Men puha, jeg har kvalme af træthed og spændinger i nakken.

Og han er stadig lidt pjevset her til morgen, med lidt høj temperatur.

Det går forhåbentlig over op ad dagen. :)

Åhr, hvor er det bare ikke sjovt når de små er dårlige, selvom man kender årsagen og det ikke på nogen måder er alarmerende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe er jeres babyer på 6 måneder vågne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby er vågen cirka 3/4 timer...nogen gange lidt mindre og andre gange lidt mere an på hva tid på dagen. Han sover 2/3 lure om dagen pt

Han er 7 mdr.

Da han var 6 mdr sov han 4 mindre lure om dagen ofte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg det også lidt, det er bare på højden. Han var 80 cm, da SP var her til 9 måneders besøg, og når han står ved siden af sin kusine, der er et halvt år ældre, er de stort set lige høje.

Jeg har også altid fået at vide, at han da godt nok var stor. Første gang af en anden i venteværelset til 5-ugers undersøgelse. Det var ikke særlig fedt, når man selv syntes, man havde en lillebitte baby <_<

 

Da vi ved 6 uger var ved sp'en og få hende vejet og målt, var hendes kommentar også bare: "du er så stor, du er slet ikke nogen baby!". Øh jo hun er!? En stor baby måske, men sgu da stadig min baby <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, folk og deres velmenende kommentarer. ;)

Det værste er, at han jo stadig er en lille baby, der skal bæres og ikke selv kan holde sin vægt - her ønsker jeg mig altså tit et lille fnug på 7 kg :D

Vil du låne min på 7,3? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 måneder gammel, 72 cm og 10,1 kg - slap nu af, unge! :D

Føler mig altså lidt snydt for at have en lille baby :blush

5,5 måned, 71 cm og 7,3 kilo. Så sjovt at Herman startede ud med at være så stor :lol

 

Hvor meget var det nu J vejede ved fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5,5 måned, 71 cm og 7,3 kilo. Så sjovt at Herman startede ud med at være så stor :lol

Hvor meget var det nu J vejede ved fødslen?

Så er han da også en slank baby sammenlignet med tykke J! ;)

Han vejede 3910 g.

Men han har i det mindste haft en konstant, stor vægtøgning. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er han da også en slank baby sammenlignet med tykke J! ;)

Han vejede 3910 g.

Men han har i det mindste haft en konstant, stor vægtøgning. ;)

Ja, han er ret slank i forhold til :D Men har bare heller ikke de største babyer. Heldigvis er der ingen grund til bekymring, synes lægen. Han er helt perfekt :biglove

Min læge mente at han bevæger sig så meget, så kiloene ikke har en chance for at sidde fast :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, han er ret slank i forhold til :D Men har bare heller ikke de største babyer. Heldigvis er der ingen grund til bekymring, synes lægen. Han er helt perfekt :biglove

Min læge mente at han bevæger sig så meget, så kiloene ikke har en chance for at sidde fast :lol

Min læge er heller ikke bekymret for hans vægt, for hun mener netop den vil stagnere, når han begynder at rulle mere, sidde og kravle og alt det. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge er heller ikke bekymret for hans vægt, for hun mener netop den vil stagnere, når han begynder at rulle mere, sidde og kravle og alt det. ;)

Man skal jo huske at sammenligne med deres egne kurver. At sammenligne vores to drenge ville jo være helt tosset.

Jeg har jo været noget bekymret over den skide vægt, men vil virkelig forsøge at gemme det væk nu. Han er som han skal være. Basta :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe er jeres babyer på 6 måneder vågne?

Før middagslur er det max 2,5 timer.

Efter middagslur er det en 4-5 timer..

Hun sover 2 lure - formiddag og middag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skod nat. Eigil har været oppe 9 gange.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før middagslur er det max 2,5 timer.

Efter middagslur er det en 4-5 timer..

Hun sover 2 lure - formiddag og middag.

Hold da op det er længe. Hvor lange er hendes lure?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det er længe. Hvor lange er hendes lure?

Til formiddag sover hun fra kl ca 9.00 til 10-10.30 hvor jeg vækker hende.. så sover hun igen fra kl ca 12.30 til 15.00...

Så kommer hun i seng ved 19.30 tiden.

Hun er så heller ikke lige medgørlig fra middagslur til aften.. men så kan hun godt nøjes med at slappe af en halv time på armen inden aftensmad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi ved 6 uger var ved sp'en og få hende vejet og målt, var hendes kommentar også bare: "du er så stor, du er slet ikke nogen baby!". Øh jo hun er!? En stor baby måske, men sgu da stadig min baby <_<

 

Ej! :blink

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til formiddag sover hun fra kl ca 9.00 til 10-10.30 hvor jeg vækker hende.. så sover hun igen fra kl ca 12.30 til 15.00...

Så kommer hun i seng ved 19.30 tiden.

Hun er så heller ikke lige medgørlig fra middagslur til aften.. men så kan hun godt nøjes med at slappe af en halv time på armen inden aftensmad..

Må jeg spørge hvorfor du vækker hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, folk og deres velmenende kommentarer. ;)

Det værste er, at han jo stadig er en lille baby, der skal bæres og ikke selv kan holde sin vægt - her ønsker jeg mig altså tit et lille fnug på 7 kg :D

Ja, det var jo slet ikke negativt ment. I mit hoved var han jo stadig bare denne her lille fis, men sådan var det da vidst ikke for andre :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi ved 6 uger var ved sp'en og få hende vejet og målt, var hendes kommentar også bare: "du er så stor, du er slet ikke nogen baby!". Øh jo hun er!? En stor baby måske, men sgu da stadig min baby <_<

Ej, hvad? SP'er må da om nogen vide, at sådan noget kan være lidt følsomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter 3 timers lur og lidt at spise ved mor, ja så trænger man da til en lur :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge hvorfor du vækker hende?

Ja da...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER