MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Farmor har puttet Sofie i dag. Så begynder jeg at tro bare lidt mere på pasningssucces i morgen, hvor vi skal til bryllup (antijinx!) :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Farmor har puttet Sofie i dag. Så begynder jeg at tro bare lidt mere på pasningssucces i morgen, hvor vi skal til bryllup (antijinx!) :glad

Jeg tror på det! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farmor har puttet Sofie i dag. Så begynder jeg at tro bare lidt mere på pasningssucces i morgen, hvor vi skal til bryllup (antijinx!) :glad

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt om babytegn, men kan slet ikke regne ud, hvordan det fungerer i praksis.

Er det tegn babyen gør i forvejen og man skal lære at opfange? Eller skal man selv lære babyen håndtegn for mad, lort etc? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter endnu en dag med 40 minutters powernaps, snuppede J da lige en to timers lur fra 17-19 - ahmen altså, jeg bliver træt i hovedet. <_<

Jeg var bange for, at han var gået i seng, men så vågnede han, åd 1,5 dl mos og drak 210 ml, og blev lagt i seng kø 20.30 uden nogen protest.

Jeg kan ikke regne det barn ud. Men det er nok en del af charmen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt om babytegn, men kan slet ikke regne ud, hvordan det fungerer i praksis.

Er det tegn babyen gør i forvejen og man skal lære at opfange? Eller skal man selv lære babyen håndtegn for mad, lort etc? :D

Du lærer barnet tegn for mad, mere, tak, mor, far mv. Vi brugte det enormt meget (og det gjorde vuggestuen også). Det er en vanvittig god måde at kommunikere på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt om babytegn, men kan slet ikke regne ud, hvordan det fungerer i praksis.

Er det tegn babyen gør i forvejen og man skal lære at opfange? Eller skal man selv lære babyen håndtegn for mad, lort etc? :D

Ja du lærer babyen det. Så fx hver gang Arthur skal lave stort, så gør vi et tegn. Så vil han på et tidspunkt kæde handling og tegn sammen, og så vil han selv kunne give tegn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter endnu en dag med 40 minutters powernaps, snuppede J da lige en to timers lur fra 17-19 - ahmen altså, jeg bliver træt i hovedet. <_<

Jeg var bange for, at han var gået i seng, men så vågnede han, åd 1,5 dl mos og drak 210 ml, og blev lagt i seng kø 20.30 uden nogen protest.

Jeg kan ikke regne det barn ud. Men det er nok en del af charmen ;)

Han er altså lidt en bøllebaby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg bruger ikke stofbleer, det har aldrig rigtig fristet mig :)

Ok - vi er virkelig glade for det. Jeg tænkte ikke rigtigt over det før, men nu er jeg virkelig glad for at hans lille rynkerøv ikke skal pakkes ind i plastik og papir :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sover jeres nyfødte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sover jeres nyfødte?

Vi havde Lily i vugge lige ved siden af mig. Så kunne jeg lige hive hende over til liggende amning om natten. Nogen gange falder vi i søvn imens, og så sover hun i vores seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skod at putte baby i barnevogn i silende regn <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sover jeres nyfødte?

Bedside crip om natten. I starten var dagslurene pretty much der, hvor han faldt i søvn - på mig, i barnevognen, i vorrs seng ved siden af mig, hvis vi begge havde brug for en lur, i liften eller svøbt i dynen på sofaen. Nu tager han alle lure i slyngevuggen, med mindre vi har haft en skodnat og tager første lur sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sover jeres nyfødte?

Han har altid sovet i vores seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har altid sovet i vores seng.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bedside crip om natten. I starten var dagslurene pretty much der, hvor han faldt i søvn - på mig, i barnevognen, i vorrs seng ved siden af mig, hvis vi begge havde brug for en lur, i liften eller svøbt i dynen på sofaen.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg kan læse at institutionerne her i kommunen bruger babytegn - men vil det så ikke være vildt forvirrende, hvis jeg lærer J andre tegn end de bruger?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh... Hvad laver han? Og hvorfor hører han ikke efter, når jeg forklarer ham at han er en lille lillebitte baby? :lol

20160730_113914_zpssse24hto.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh... Hvad laver han? Og hvorfor hører han ikke efter, når jeg forklarer ham at han er en lille lillebitte baby? :lol

20160730_113914_zpssse24hto.jpg

Yoga? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh... Hvad laver han? Og hvorfor hører han ikke efter, når jeg forklarer ham at han er en lille lillebitte baby? :lol

20160730_113914_zpssse24hto.jpg

:haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja, det er yoga han laver! Selvfølgelig! Hvorfor har jeg ikke tænkt på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja, det er yoga han laver! Selvfølgelig! Hvorfor har jeg ikke tænkt på det ;)

Det ligner den samme stil som Nohr laver :lol Mon de kommer i samme yogacenter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligner den samme stil som Nohr laver :lol Mon de kommer i samme yogacenter?

Ja! Og bagefter mødes de i No Sleep-klubben :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det der er da downward facing dog :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lolhit

Til gengæld har han det altså mega svært. I dag lå han i barnevognen og sov, og så græd han bare ud af det blå så ulykkeligt i søvne. Han prøver at sætte sig op og han prøver at kravle. Hans lille krop er aldrig i ro. Det er ikke nemt at ville det hele på en gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER