MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Benjamin har næsten ikke tisset i sin ble i nat :unsure den føltes helt/næsten helt tør da han vågnede i morges. Lige som jeg skulle til at skifte ham kunne jeg mærke at bleen blev varm, så han har tisset nu. Ville i reagere med læge på det, eller lige se an i dag? :unsure

Han ville ikke have så meget at drikke i går, ikke i forhold til de andre varme dage. Vi havde ca 24 grader her i går, hvor temperaturen i weekenden var oppe på 28-30 grader, og der drak han rigtig meget vand. Vi har også tilbudt ham saftevand, men han er ikke meget for det der søde noget. Jeg ammer stadig (2-3 gange i dagstimerne), men har på fornemmelsen at han ikke får en ret stor mængde længere :(

Edit: må hellere nævne, at han hoster lidt og er lidt snottet, men ingen feber.

Jeg vil være rigtig opmærksom på at få ham til at drikke i dag og så holde øje med bleerne i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil være rigtig opmærksom på at få ham til at drikke i dag og så holde øje med bleerne i dag :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi i bekræfter min mavefornemmelse, piger! :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede lige at give ham vand i en sutteflaske, og så slugte han 40ml! :o men ikke om han ville drikke af kop.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det nu med træning og amning

Jeg kan desværre ikke træne særlig meget før det gør ud over mængden af mælk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin har næsten ikke tisset i sin ble i nat :unsure den føltes helt/næsten helt tør da han vågnede i morges. Lige som jeg skulle til at skifte ham kunne jeg mærke at bleen blev varm, så han har tisset nu. Ville i reagere med læge på det, eller lige se an i dag? :unsure

Han ville ikke have så meget at drikke i går, ikke i forhold til de andre varme dage. Vi havde ca 24 grader her i går, hvor temperaturen i weekenden var oppe på 28-30 grader, og der drak han rigtig meget vand. Vi har også tilbudt ham saftevand, men han er ikke meget for det der søde noget. Jeg ammer stadig (2-3 gange i dagstimerne), men har på fornemmelsen at han ikke får en ret stor mængde længere :(

Edit: må hellere nævne, at han hoster lidt og er lidt snottet, men ingen feber.

Jeg ville se lidt an.. men du skal huske på at når de sveder meget så kommer meget af væsken også ud den vej - min datter har i de varme perioder heller ikke helt så mange våde bleer, men de lugter ikke grimt og der er intet at bemærke på hendes bevidsthedsniveau.

Men bliv ved med at tilbyde væske og hold øje med hans almene tilstand, og du skal selvfølgelig reagere hvis du bliver utryg eller der sker andre ændringer i den almene tilstand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og bliver helt bekymret for Nohr :unsure han har sovet i 2 timer nu og sover stadigvæk :O det er ikke sket i flere måneder (!!).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville se lidt an.. men du skal huske på at når de sveder meget så kommer meget af væsken også ud den vej - min datter har i de varme perioder heller ikke helt så mange våde bleer, men de lugter ikke grimt og der er intet at bemærke på hendes bevidsthedsniveau.

Men bliv ved med at tilbyde væske og hold øje med hans almene tilstand, og du skal selvfølgelig reagere hvis du bliver utryg eller der sker andre ændringer i den almene tilstand.

Han har ellers haft tunge tisbleer i weekenden hvor det var varmere, så det undrede mig meget at den ikke også var det i morges.

Jeg har egentlig kunne holde ham rimelig kølig på trods af temperaturen udenfor, så jeg tænker egentlig ikke han har svedt voldsomt meget :chin: men han er vist meget glad for sutteflasken, og hvis det er sådan jeg får væske i ham i dag, så er det okay for mig.

Jeg holder helt klart lidt ekstra øje med ham i dag! Men han har virket glad og tilfreds i dag, også selvom han hoster og snotter lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og bliver helt bekymret for Nohr :unsure han har sovet i 2 timer nu og sover stadigvæk :O det er ikke sket i flere måneder (!!).

Fantastisk :yay

Har du gjort noget anderledes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk :yay

Har du gjort noget anderledes?

Altså William var i børnehave, så der var ingen larm :P Men ellers ikke nej.

Det var virkelig rart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Sofie sovet 1,5 time... Startede med at putte kl. 15, hvor hun var stangtræt, men hun overgiver sig ikke sådan lige i projekt 'fald selv i søvn' <_< Toppen tidspunkt at sove lang lur :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby er bare ked i dag :(

Han bliver tosset hvis man kigger på ham, ikke kigger på ham, snakker til ham, lader ham være ... You get it.

Er træt og pjevset, men gider ikke sove.

Og han burde være mellem to tigerspring.

Suk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby er bare ked i dag :(

Han bliver tosset hvis man kigger på ham, ikke kigger på ham, snakker til ham, lader ham være ... You get it.

Er træt og pjevset, men gider ikke sove.

Og han burde være mellem to tigerspring.

Suk.

 

Jeg skulle lige til at skrive, at jeg tog titlen som Lortemor i dag, for Arthur er ligesom du beskriver og der er INTET der hjælper. Han vil hverken være hos mig eller fra mig og græder og bliver sur og...Og jeg er bare blevet så endnu-mere-træt at jeg kom til at blive sur på Theodor. Jeg er altså ikke et overskudsmenneske mere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Sofie sovet 1,5 time... Startede med at putte kl. 15, hvor hun var stangtræt, men hun overgiver sig ikke sådan lige i projekt 'fald selv i søvn' <_< Toppen tidspunkt at sove lang lur :rolleyes

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby er bare ked i dag :(

Han bliver tosset hvis man kigger på ham, ikke kigger på ham, snakker til ham, lader ham være ... You get it.

Er træt og pjevset, men gider ikke sove.

Og han burde være mellem to tigerspring.

Suk.

  

Jeg skulle lige til at skrive, at jeg tog titlen som Lortemor i dag, for Arthur er ligesom du beskriver og der er INTET der hjælper. Han vil hverken være hos mig eller fra mig og græder og bliver sur og...Og jeg er bare blevet så endnu-mere-træt at jeg kom til at blive sur på Theodor. Jeg er altså ikke et overskudsmenneske mere :(

Krammere til gode og trætte mødre :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså William var i børnehave, så der var ingen larm :P Men ellers ikke nej.

Det var virkelig rart!

^_^ det lyder som om, at det måske blev til den tirsdag, du trængte til :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby er bare ked i dag :(

Han bliver tosset hvis man kigger på ham, ikke kigger på ham, snakker til ham, lader ham være ... You get it.

Er træt og pjevset, men gider ikke sove.

Og han burde være mellem to tigerspring.

Suk.

Det er præcis sådan Nohr har været i 3 dage (+ de 2 med feber) og det har udløst 2 tænder. Kan det være det?

:kram2 også til Fister

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^_^ det lyder som om, at det måske blev til den tirsdag, du trængte til :kram2

Det var det virkelig :7himmel og jeg ignorerede alt det jeg kunne have lavet og sad i stedet og så tv-serie og strikkede ^_^

Og Nohr var mega glad da han vågnede og kravlede lidt mere, viste sine nye bisser og øvede det der med at sætte sig op ^_^

Vi trængte vist begge til at han sov en god lur ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Sofie sovet 1,5 time... Startede med at putte kl. 15, hvor hun var stangtræt, men hun overgiver sig ikke sådan lige i projekt 'fald selv i søvn' <_< Toppen tidspunkt at sove lang lur :rolleyes

Arg :wacko

Spændende hvad tid hun går i seng i aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle lige til at skrive, at jeg tog titlen som Lortemor i dag, for Arthur er ligesom du beskriver og der er INTET der hjælper. Han vil hverken være hos mig eller fra mig og græder og bliver sur og...Og jeg er bare blevet så endnu-mere-træt at jeg kom til at blive sur på Theodor. Jeg er altså ikke et overskudsmenneske mere :(

Øv!

Han var heldigvis lige lidt glad her inden sengetid, men vågnede 10 min efter putning ... Nu prøver far at få ham til at sove igen. <_<

Jeg kan ikke se nogen tænder, for den tanke fik jeg også ;)

Men måske kan de være længe undervejs, inden man kan se dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og for første gang i en uge, efter opstart på grød og udtrapning af lactulose, har han ikke lavet en lorteble, og nu har jeg igen en knude i maven over de f... bleer :boo

Jeg var ellers lige så lykkelig over, at han begyndte at skide hver dag. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og for første gang i en uge, efter opstart på grød og udtrapning af lactulose, har han ikke lavet en lorteble, og nu har jeg igen en knude i maven over de f... bleer :boo

Jeg var ellers lige så lykkelig over, at han begyndte at skide hver dag. :(

Du trænger vist til et kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv!

Han var heldigvis lige lidt glad her inden sengetid, men vågnede 10 min efter putning ... Nu prøver far at få ham til at sove igen. <_<

Jeg kan ikke se nogen tænder, for den tanke fik jeg også ;)

Men måske kan de være længe undervejs, inden man kan se dem?

 

Jamen :ditto :ditto Så vis mig dog en tand i det mindste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niklas sov til kl 6 idag...og har for første gang i hans liv sovet kun 2 lure...begge på cirka 1 1/2 time til 2...

Og så puttet 19.30 på ingen tid så er spændt på om der er ny rytme på vej...

Han har endda været glad og tilpas det meste af dagen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg :wacko

Spændende hvad tid hun går i seng i aften.

Hun vågnede 17.30. Er lige blevet lagt i seng for 10 min siden, men det er jo maraton-sceancer vi kører for tiden, så hun går jo nok først kold omkring kl. 22, vil jeg skyde på <_<

I går sov hun 14.30-15 og sov alligevel først 21.15. Til gengæld sov hun så til 03.45 uden en lyd og videre til 06.45 efter lidt bryst. Det er hårdt at være stædig og vedholdende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER