Camils

Fra NAN Sensilac til hvilken tilskudsblanding?

7 indlæg i dette emne

Vi er efterhånden oppe på tre måltider mad om dagen, og det kan ses på indtaget af MME. Adrian får kun omkring fire flasker dagligt nu, og han spiser meget hvis den kommer op på 150 ml. Derfor tænker jeg, at det er ved at være tid til at gå over til en tilskudsblanding.

Indtil nu har vi brugt NAN Sensilac, men hvilken tilskudsblanding ville I gå over til efter det? Jeg har overvejet grøn eller gul allomin, men vi har aldrig haft problemer med hans mave, så jeg ved egentlig ikke, om det er nødvendigt. Det kan jo selvfølgelig også være pga. Sensilac, at hans mave har kørt som den skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SP til min første søn, fortalte mig at der ikke var nogen grund til at skifte... Fordi forskellen var ikke særlig stor... Så hun anbefalede mig bare at fortsætte med det vi havde kørt med fra start... Helt til han ikke skulle have det mere ved et års alderen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede over til alm Nan Pro 2, netop fra Sensilac da J blev et halvt år. Det har været helt problemfrit. Da vi startede mme, da han var 3 uger var Nan Pro 1 alt for hårdt ved maven.

Min teori er at han er mere "hærdet" nu, og han derfor bedre kan klare det i maven? Jeg ved det ikke :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået afvide at vi bare kan fortsætte med sensilac :)

Så det har vi bare gjort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også overvejet bare at blive ved med Sensilac, men det bekymrer mig, at han får så lidt. Nogle dage har han helt nægtet flasken og har maks fået omkring 250 ml. Det er dog blevet bedre, så måske skal vi bare blive ved med at prøve?

 

Min teori var nemlig, at han bliver for mæt af Sensilac, for han kan spise virkelig store mængder grød og mos, hvis vi ikke stopper ham. Altså, han spiser 1½ deciliter til frokost, og kommer nok også deropad til aftensmad  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvorfor vil du skifte?

Umiddelbart mætter de forskellige typer mme lige godt - sensilac er bare mere skånsom for maven.

Hvis du vil skifte kan du jo fri vælge ... Men hvis der ingen problemer er med maven, ville jeg nok bare fortsætte med den eller gå over til almindelig nan1 ... 2 hvis alderen er til det.

 

2'erne er netop tilskudsblanding, og det var det, jeg spurgte ind til :)

 

 

 

Men som en opfølgning er jeg ikke skiftet over på nogen tilskudsblanding, i stedet er jeg blevet på Sensilac :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER