SaraLK

Movicol vs. laxoberal dråber

12 indlæg i dette emne

Liff har en periode nu døjet lidt med ret hård afføring ifb. Med hun har erstattet et par grødmåltider med alm. Mad.

Vi har indtil nu, givet hende Movicol, men Vi har sindssygt svært ved at få det hele i hende.

Jeg snakke med med veninde om det, og hun blev MEGET forbavset over at Vi gav Movicol.... (Hun arbejder hos KærPleje og kender til forskellige præparater),

Hun spurgte så, hvorfor vi ikke giver Laxoberal dråber i stedet?

Så nu spørger jeg lige BK-panelet!

Er der nogen af jer der har erfaringer ed Laxoberaldråber?

Er det bedre en movicol, eller er min veninde forkert på den?

Hjælp! :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Laxoberaldråber anbefales ikke til børn, da det er et middel der sætter gang i tarmens bevægelser og det er for skrapt for de små :) det er middel man bruger til voksne (fx hvis movicol ikke virker eller man er i behandling med stærk smertestillende medicin), så jeg ville holde mig til movicol :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står på indlægsseddelen til laxoberal dråberne, at det kan bruges til små børn??? :unsure

Kontra Movicol, står der faktisk at man skal konsultere sin læge inden brug til børn under 2år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står på indlægsseddelen til laxoberal dråberne, at det kan bruges til små børn??? :unsure

Kontra Movicol, står der faktisk at man skal konsultere sin læge inden brug til børn under 2år.

I princippet kan man godt give det til børn, men ville aldrig anbefale det uden lægekontakt først (er ansat på apotek). Har faktisk aldrig set det anbefalet til børn, men det skal selvfølgelig nok forekomme :) movicols virkning er mere skånsom for maven, så det bruges langt mere. Ulempen er så at det skal blandes op. Bruger i almindelighed movicol eller junior?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet kan man godt give det til børn, men ville aldrig anbefale det uden lægekontakt først (er ansat på apotek). Har faktisk aldrig set det anbefalet til børn, men det skal selvfølgelig nok forekomme :) movicols virkning er mere skånsom for maven, så det bruges langt mere. Ulempen er så at det skal blandes op. Bruger i almindelighed movicol eller junior?

Vi bruger junior... Hun kan jo tydeligt smage det og tøver VIRKELIG når det bliver tilbudt.

Det gik OK i dag, da jeg puttede lidt frisk presset appelsinjuice i, ellers er det gået MEGET trægt med at få det i hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger junior... Hun kan jo tydeligt smage det og tøver VIRKELIG når det bliver tilbudt.

Det gik OK i dag, da jeg puttede lidt frisk presset appelsinjuice i, ellers er det gået MEGET trægt med at få det i hende!

Ja det smager heller ikke fantastisk :( der er kommet et nyt middel på markedet der hedder dulcosoft. Det er en flydende udgave af movicol, men uden saltet så det smager af ingenting (har afprøvet på sønnike herhjemme, han opdagede det overhoved ikke og han er ellers mega sart :)) ulempen er, at det ikke er registreret som lægemiddel og man derfor I princippet bør spørge sin læge ad, inden man giver det og det er lidt omstændigt nogle gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det smager heller ikke fantastisk :( der er kommet et nyt middel på markedet der hedder dulcosoft. Det er en flydende udgave af movicol, men uden saltet så det smager af ingenting (har afprøvet på sønnike herhjemme, han opdagede det overhoved ikke og han er ellers mega sart :)) ulempen er, at det ikke er registreret som lægemiddel og man derfor I princippet bør spørge sin læge ad, inden man giver det og det er lidt omstændigt nogle gange :)

Kan det købes på apoteket også det nye præparat eller?

Ja det er altså lidt omstændigt, det hele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det købes på apoteket også det nye præparat eller?

Ja det er altså lidt omstændigt, det hele!

Ja det kan fås på apoteket. Vi har det på lager i Kolding, ved ikke om alle apoteker har fået det endnu men så kan de nok bestille det hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved er lactulose førstevalg til børn..

Laxoberal dråber ville jeg aldrig give uden at det var i samråd med lægen fordi det er peristaltikfremmende, så man risikerer at vænne tarmen til det og så kan man blive kronisk forstoppet..

Movicol og lactulose blødgør afføringen, så det giver ikke problemer på samme måde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var i praktik på plejehjem der var der nogle sælgere ude med movicol som havde med citron og chokoladesmag -det smagte jeg, og chokoladen smagte faktisk som kakaomælk... Er det ikke officielt på markedet eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var i praktik på plejehjem der var der nogle sælgere ude med movicol som havde med citron og chokoladesmag -det smagte jeg, og chokoladen smagte faktisk som kakaomælk... Er det ikke officielt på markedet eller?

Jo, det findes bare ikke i junior-udgave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar!

Dropper tanken om Laxoberal og tjekker på vores apotek om jeg kan få dulcosoft :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER