Sparklinrock

MME i mad?

3 indlæg i dette emne

Kære alle

Beklager, hvis dette emne er gennemtæsket i andre tråde allerede. Men er jeg søvnig og træt, og jeg har ikke så meget overskud...... Og så må de klogeste babymødre i verden hjælpe mig :p

Kan I kort hjælpe mig med at forstå de officielle SST anbefalinger om MME i maden? Jeg har fuldammet min søn til han blev 5,5 måned. Her begyndte vi langsom opstart af skemad. Pt. får han 2-3 måltider om dagen. Grød og grøntsagsmos med kød og fisk. Det går godt. Jeg ammer ham stadig meget - gerne 7-8 gange dagligt. Han er nu 7 måneder.

Jeg pumper ikke MM ud, og jeg kommer ikke til det. Indtil nu har vi puttet lidt MME pulver i grød og mos. Men helt ærligt så forstår min ammehjerne ikke, hvor meget MME han skal have..... Skal man blive ved med at putte MME i alt mad? Og skal det på et tidspunkt tilbydes i kop? Han må jo helst ikke få komælk før han bliver 1 år, og det er vel meningen, at han skal ammes mindre og mindre og spiser gradvist mere alm. mad. Og han skal vel have mælk eller hvad? Men jeg synes også det virker så underligt at give ham MME, når nu amningen kører så godt og fint.... :chin:

Hvad er de officielle anbefalinger?

På forhånd mange tusinde tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du orker, så kig evt i min tråd herinde "opstart af mad", den ligger øverst her i babyforum :) Jeg var også drønforvirret men er glad for den måde, vi endte med at gøre det på. Jeg har lige lavet en update, men det helt korte budskab er, at jeg lavede grøden på VAND og ingen MM/MME og så bare fortsatte amningen ved siden af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER