Dino123

Plankebord

11 indlæg i dette emne

Vores spisebord er ved at falde fra hinanden, så der skal købes nyt. Jeg synes plankeborde er super flotte og vil gerne have sådan et uden det skal være dækket til af en voksdug. Så kan man have et olieret eller lakeret plankebord, som holder sig pænt med små børn? Erfaring søges :)

Edit: Erfaring med træsorter ønskes også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke decideret erfaring med produkterne men kender en som laver plankeborde selv, og synes virkelig også at de er smukke, så hvis i finder noget af Caspers borde spændende er jeg da helt sikker på at han også gerne vil rådgive i forhold til hvad er godt/skidt i forhold til små børn :).

 

Selv er jeg rigtig vild med det her :).

11205520_433450473494161_250150671286936

 

Men kan findes på facebook under Byrell Møbler 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et rigtig fedt bord :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine kollegaer,har lige selv lavet et plankebord i eg. Hun har skrevet om det på sin blog http://2verdener.dk/(et par opslag nede)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig også et flot bord de har lavet. Hun får det jo til at lyde helt nemt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen herinde, som har olierede møbler? Kan man sammenligne det med et trægulv mon? Altså at der ikke sker skade med fugt og snavs bare man får tørret af? Vi har kun et styk sæbebehandlet møbel og det vil slet ikke kunne fungere som spisebord hos os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen herinde, som har olierede møbler? Kan man sammenligne det med et trægulv mon? Altså at der ikke sker skade med fugt og snavs bare man får tørret af? Vi har kun et styk sæbebehandlet møbel og det vil slet ikke kunne fungere som spisebord hos os.

 

Mange har jo olierede køkkenbordsplader (ink min far, men han holder ting helt af ht) men er vidst noget med at så længe man vedligeholder olieringen så skulle det fint holde :) Ved så dog ikke hvor ofte det er :). Har selv et Ikea afsætningsbord som jeg har olieret og synes ihvertfald det holder sig fint, men ville jo være rigtig synd med et dyrt og lækkert spisebord hvis det ikke gjorde:S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft olieret køkkenbordsplade i knap fire år i vores lejlighed, og den holdte rigtig fint og var uden særlige men - men vi var så også ret opmærksomme på at tørre våde områder af hurtigt, men jeg så det altså ikke som et problem. Det gør jeg også på andre overflader

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for input! :) Ved i hvilket træ jeres bordplader er lavet af? Forskellen på hårdheden gør noget for trægulve i hvertfald på, hvor nemme de er at holde fine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke decideret erfaring med produkterne men kender en som laver plankeborde selv, og synes virkelig også at de er smukke, så hvis i finder noget af Caspers borde spændende er jeg da helt sikker på at han også gerne vil rådgive i forhold til hvad er godt/skidt i forhold til små børn :).

Selv er jeg rigtig vild med det her :).

11205520_433450473494161_250150671286936

Men kan findes på facebook under Byrell Møbler

Har han ikke lige erklæret sig konkurs? Er jeg da ret sikker på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han ikke lige erklæret sig konkurs? Er jeg da ret sikker på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER