lhk

Erfaringer med baby der ikke har sat sig fast

5 indlæg i dette emne

Min baby har ikke sat sig fast i bækkenet og står dermed for højt. Jeg er i 39. uge...

Hun står heldigvis efterhånden "lige på". Før stod hun skævt, og jeg fik besked på at ligge mig med det samme hvis vandet skulle gå.

Nu står hun som sagt mere lige, og der er ikke samme forholdsregler med at ligge sig ned straks.

Jeg er dog stadig bekymret: hvis hun ligger for højt, kan hun så ikke i princippet dreje sig skråt igen? (og det er altså lidt farligt). Jeg kan i hvert fald ikke lade være med at tænke jeg/vi ikke er helt ude af risikozonen... Derfor vil jeg super gerne høre om jeres erfaringer med barn der står højt så tæt på fødsel...

Næste jm tid er først 40+3...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke personligt erfaring med det, men jeg stod ikke selv fast før vandet gik.. vandet sev lige så stille, så min mor fik besked på, at hun ikke skulle tage andre forholdsregler end normalt. Det er så 26 år siden, så der kan selvfølgelig være sket lidt siden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det sikkert ikke aktuelt for TS længere (håber at alt gik vel med fødslen :) ), men i tilfælde af at andre skulle undre sig over det samme, vil jeg lige dele noget min jm sagde ved sidste besøg.

Jeg går jo lidt og håber på at jeg går over tid og troede i den henseende, at den hellige grav indtil videre var vel forvaret, fordi baby ikke står helt fast med hovedet endnu (det var det som hun kaldte 'rykbart'). Men hun kunne altså oplyse mig om, at mange fødsler starter med en baby, der ikke står fast, så det er altså ikke noget 'krav', at det skal være sådan.

Alligevel blev jeg ved scanning for nogle dage siden (38+5) oplyst om, at risikoen for at hun pludselig skulle vende sig nu, er meget, meget minimal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det sikkert ikke aktuelt for TS længere (håber at alt gik vel med fødslen :) ), men i tilfælde af at andre skulle undre sig over det samme, vil jeg lige dele noget min jm sagde ved sidste besøg.

Jeg går jo lidt og håber på at jeg går over tid og troede i den henseende, at den hellige grav indtil videre var vel forvaret, fordi baby ikke står helt fast med hovedet endnu (det var det som hun kaldte 'rykbart'). Men hun kunne altså oplyse mig om, at mange fødsler starter med en baby, der ikke står fast, så det er altså ikke noget 'krav', at det skal være sådan.

Alligevel blev jeg ved scanning for nogle dage siden (38+5) oplyst om, at risikoen for at hun pludselig skulle vende sig nu, er meget, meget minimal :)

Jeps, alt gik super godt.

Jeg kan faktisk ikke huske om hun nåede at stå fast inden fødslen, men det betød ikke noget i praksis:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chanel kom 12 dage over tid. Sad aldrig fast. Hun kom ud efter 3 dage efter igqngsættelse. Kom først ned i bækkenet den sidste time eller sådan noget. Sad ikke fqst, kom skævt eller lign

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER