Barbamama

Hvor tit...

23 indlæg i dette emne

Ja, hvad handler denne tråd mon om? ;)

Der har tidligere været tråde (eller måske var det bare længere snakke i smalltalk?) om, hvor tit vi har sex med vores ægtefæller, og lige nu er der lidt snak i smalltalk om, hvor tit man bruger ordene "Jeg elsker dig". Og så sad jeg og tænkte over, at der jo er mange måder, at vise kærlighed på :)

Så bare sådan for sjov og reflektion, vil jeg spørge jer, hvor tit I...

- Holder i hånd?

- Ligger i ske?

- Giver knus?

- Kysser med tungen?

- Sender/får en sød/fræk SMS?

- Giver/får små gaver, fx blomster?

- Andre tegn på kærlighed?

(Evt også sex og "jeg elsker dig", men jeg er nok mest nysgerrig på de andre ting :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der går sjældent en dag, hvor vi ikke holder i hånd. Og det samme gælder knus. :) Søde sms'er går begge veje sådan et par gange om ugen ish, men de er ikke tutte-nutte-søde, bare sådan "Hej søde, håber du har en god dag"-agtigt. Vi ligger i ske, hver aften når vi går i seng, medmindre der er et barn, der optager pladsen (hvilket der stort set altid er lige for tiden :rolleyes). Tungekys er stort set kun ved sex og ikke engang altid der. Jeg er nok bare ikke den store snaver (og har aldrig været det). Jeg får tit blomster, men er ikke ret god til at give noget den anden vej :blush Sex er latterligt sjældent efter E er kommet til verden, men vi snakker løbende om det, og min fornemmelse er egentlig, at vi begge "hviler i det", i den forstand at vi kan være enige om at det er øv, men også minde hinanden om, at det kommer igen en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før baby tæt på dagligt til de fysiske ting og søde beskeder. Efter baby - altså jeg fik blomster igår men ellers kan jeg ikke huske hvornår noget af det andet er sket sidst :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før baby tæt på dagligt til de fysiske ting og søde beskeder. Efter baby - altså jeg fik blomster igår men ellers kan jeg ikke huske hvornår noget af det andet er sket sidst :(

:kram Mon ikke det kan komme igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Holder i hånd?

ikke så tit i øjeblikket, fordi vi altid har en barnevogn eller klapvogn med, men ellers så er vi rigtig gode til at gå hånd i hånd, når vi går tur.

- Ligger i ske?

3-4 gange i ugen = alle de aftener hvor vi går sammen i seng, så ligger vi og putter, inden vi triller hvert til sot i sengen (vi sover ikke tæt, så dør vi af varme)

- Giver knus?

Dagligt

- Kysser med tungen?

1-2 gange i ugen, vil gerne mere. Men i vores travle hver dag bliver det i stedet for mange flygtige kys. I min verden så er tunge kys sensuelt og noget man tager sig god tid til.

- Sender/får en sød/fræk SMS?

Meget sjældent, altså hvis en af os ikke ef hjemme til sove-tid, så kan vi da godt skrive jeg elsker dig. Men det er det. Frække sms har vi ikke gjort de sidste 10år.

- Giver/får små gaver, fx blomster?

Aldrig, vi giver ikke gaver andet end på mærkedage, dvs jeg får kun blomster på vores bryllupsdag. Så det rette svar er måske 1-2 gange i året.

- Andre tegn på kærlighed?

Dagligt. Små drillerier og kærtegn fylder meget, da det er en "nem" måde for os at vise at vi elsker hinanden i en travl hverdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Holder i hånd?

Hver gang vi kører bil! Det er dog lidt irriterende for vores nye bil har manuelt gear, den gamle havde automatisk. Men i mellem gearskift holder vi i hånd :loveshower

Og når vi går tur, hvis det er muligt. Der er en del små hænder at holde efterhånden ;)

- Ligger i ske?

Nærmest aldrig :( Vi gjorde det tit da vi sov sammen, men pt sover jeg med Nohr og han med William.

- Giver knus?

Hver dag som hilsen når Jon kommer hjem fra job. Og ellers hvis vi lige trænger til en god krammer.

- Kysser med tungen?

For sjældent!

- Sender/får en sød/fræk SMS?

Åh det er så praktisk kun! Så er det mest hvis Jon er ude om aftenen. Så skriver vi søde beskeder. Frække beskeder har vi ikke skrevet i mange år!

- Giver/får små gaver, fx blomster?

Af og til. Ikke så tit. Mest til de der højtider: mors dag, bryllupsdag og sådan.

- Andre tegn på kærlighed?

Hmm... komplimenter af og til.

Og så siger vi altid tak for at den anden laver noget praktisk herhjemme. Og vi hjælper hinanden.

Og vi interesserer os for hinanden, selvom emnet ikke interesserer os, fx Jons arbejde synes jeg ikke altid er spændende - men jeg vil gerne høre om det fordi det betyder noget for ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Holder i hånd?

Dagligt 

- Ligger i ske?
Normalt: dagligt 

 

Pt. (med smerter grundet graviditeten, at jeg er besværlig at sove med fordi jeg skal ligge på- og omgivet af 117 dyner og puder): faktisk aldrig. Og vi savner det!

 

- Giver knus?
Mange gange dagligt

 

- Kysser med tungen?
Intet specifikt interval, så svært at sige konkret. Men slet ikke dagligt. Ugentligt måske, hvis det overhovedet kan gøre det? Det betyder ikke så meget for os.

 

Almindelig kys uden tunge er dog dagligt. Og det behøver ikke nødvendigvis at være på munden, men kan lige så vel være på den hånd man holder i, i nakken mens man står og laver mad eller lignende.

 

- Sender/får en sød/fræk SMS?

Dagligt - hvis vi er væk fra hinanden. Af den søde slags, snarere end den frække.

 

- Giver/får små gaver, fx blomster?
Et par gange årligt max. Ingen af os går så meget op i den slags. Når vi giver gaver, så er det næsten altid 'bare fordi du har fortjent det/bare fordi jeg havde lyst' gaver, mens vi f.eks. sjældent giver hinanden fødselsdags- og julegaver.

 

- Andre tegn på kærlighed?

Dagligt vil jeg tro, uden at holde regnskab. For os er det meget de små ting der gør det. At man hjælper hinanden, lige husker at spørge, om den anden vil have noget med op, når man alligevel skal ned i køkkenet osv. 

 

Den største kærlighedserklæring fra min mand er vist stadig alle de gange, hvor han har "føjet" mig i mine sindssyge indfald omkring dyr og uden brok er stået op og er kørt flere kilometer ud i skoven med mig klokken to om natten, for at sætte en mus fri, som vi har reddet fra katten. Eller ladet mig okkupere brusebadet (fordi det var det eneste sikre sted med fire katte i huset) til en lille hareunge, som vi opflaskede, i en måned. Fordi at han, selvom han måske synes at jeg er lidt fjollet (eller i hvert fald ikke selv er helt lige så 'skør' som jeg), accepterer mig 100 % for min måde at være på og gør det ene og alene fordi han ved, at det betyder noget for mig. Og derfor betyder det noget for ham. Dét gør mig glad - større gave kan han sådan set ikke give mig :wub Og jeg forsøger det bedste jeg kan, ligeledes at lade det gå den anden vej. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Holder i hånd?

Når vi går ture og ikke er 'fanget' af en barnevogn. Ellers kan vi godt holde i hånd hvis vi sover sammen.

- Ligger i ske?

Nu sover vi faktisk sjældent sammen, da min mand arbejder om natten, så alt for sjældent.

- Giver knus?

Vi giver vist hinanden op til flere knus hver dag. Nogle dage måske et enkelt, andre dage mange.

- Kysser med tungen?

Sjældent. Synes det er lidt teenage agtigt ;) Men det hænder da i ny og næ ^_^

- Sender/får en sød/fræk SMS?

De søde er kun hvis en af os er ude en aften. De frække har vi aldrig dyrket.

- Giver/får små gaver, fx blomster?

Når vi lige falder over noget. L kan fx godt komme hjem med blomster hvis han synes det er lang tid siden jeg har fået blomster :biglove

- Andre tegn på kærlighed?

Vi roser gerne hinanden og takker for hjælp hvis den anden har gjort noget husligt eller hjulpet med noget. Det er nok mest mig der gør det. Men det er vigtigt for mig at han ved at jeg sætter pris på hans hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Mon ikke det kan komme igen :kram2

Aner det faktisk ikke. Men det er som det nu en gang er. - vi er ikke lykkelige (eller jeg er ikke) men vi må se om det ikke kan blive bedre en gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Holder i hånd?

Som mange andre - når vi går tur uden børn = altså meget sjældent efterhånden!

- Ligger i ske?

Hver aften som udgangspunkt. Undtaget de aftner (som i aften) hvor jeg går først i seng og de aftner jeg når at falde i søvn før han når op i soveværelset (sker for tit for tiden :blush)

- Giver knus?

Hver dag!

- Kysser med tungen?

Meget sjældent. Kun ved sex eller som oplæg til sex = meget sjældent (:()

- Sender/får en sød/fræk SMS?

Ikke så tit mere. Var vi ret gode til engang.

- Giver/får små gaver, fx blomster?

Ikke tit nok ;)

- Andre tegn på kærlighed?

Han siger tit jeg er dejlig/smuk. Han pifter lidt af mig når han ser mig i undertøj. Jeg gør vist sjældent noget i den retning :chin:

At få hverdagen til at fungere sammen uden de store knaster er vel også kærlighed :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu undrer jeg mig lige: holder folk (bortset fra Stephi og mand, der gør det under bilkørsel) kun i hånd, når I går tur? Altså det gør vi også, men vi holder for eksempel også rigtig tit hinanden i hånden, hvis vi sidder og ser en film eller lignende. Eller mens vi ligger i sengen. Eller er det kun "gå og holde i hånd" der spørges til? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu undrer jeg mig lige: holder folk (bortset fra Stephi og mand, der gør det under bilkørsel) kun i hånd, når I går tur? Altså det gør vi også, men vi holder for eksempel også rigtig tit hinanden i hånden, hvis vi sidder og ser en film eller lignende. Eller mens vi ligger i sengen. Eller er det kun "gå og holde i hånd" der spørges til? :chin:

Mit første indlæg var egentlig bare ment som "forslag" til hvad man gør, så den er vel til fri fortolkning :)

Vi holder også i hånd i sofaen, i sengen, engang imellem når vi spiser (når vi spiser fint og voksent. I dagligdagen bruges hænderne til at gribe agurk og hvad der ellers flyver rundt :lol). Vi holder faktisk tit hinanden i hånden om natten, hvis der er for varmt eller for crowded i sengen til at ligge i ske. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det faktisk ikke. Men det er som det nu en gang er. - vi er ikke lykkelige (eller jeg er ikke) men vi må se om det ikke kan blive bedre en gang

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu undrer jeg mig lige: holder folk (bortset fra Stephi og mand, der gør det under bilkørsel) kun i hånd, når I går tur? Altså det gør vi også, men vi holder for eksempel også rigtig tit hinanden i hånden, hvis vi sidder og ser en film eller lignende. Eller mens vi ligger i sengen. Eller er det kun "gå og holde i hånd" der spørges til? :chin:

Vi holder kun i hånd hvis vi går tur eller er i biografen. Sådan i den normale hverdag holder vi ikke i hånd, men kan give hinanden et kort håndtryk (okay det lyder ikke romantisk, men altså det er lige sådan et klem med hånden, der betyder alverden).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu undrer jeg mig lige: holder folk (bortset fra Stephi og mand, der gør det under bilkørsel) kun i hånd, når I går tur? Altså det gør vi også, men vi holder for eksempel også rigtig tit hinanden i hånden, hvis vi sidder og ser en film eller lignende. Eller mens vi ligger i sengen. Eller er det kun "gå og holde i hånd" der spørges til? :chin:

Vi holder stort set altid i hånd når vi falder i søvn i sengen (det er sæt for varmt at ligge tæt ;)). Men vi gør det faktisk aldrig andre steder i hjemmet :S Ser vi en film i sofaen bliver der mere nusset nakke eller andre kærtegn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha Jons hænder har mere travlt med at klapse på numsen, end at holde mine hænder :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Holder i hånd?

Flere gange om dagen. Altid når vi går tur sammen, og ofte når vi sidder i sofaen og når vi falder i søvn. 

 

- Ligger i ske?

Vi kan godt lide at ligge i ske og det sker, men pt ikke så tit som tidligere. Vi sover altså bare bedst 'hver for sig' og søvn er prioriteret ret højt for tiden :rolleyes

Søren får næsten 100% sikkert lyst til sex af det, så nogen gange er det nemmere bare at lade være med at 'starte' hvis vi ved vi alligevel er for trætte til at gøre noget ved det :D I stedet holder vi så tit i hånden imens vi falder i søvn.

- Giver knus?

 

Hver dag. 

- Kysser med tungen?

Faktisk stort set kun ifm. sex. Jeg har aldrig været den store kysser sådan 'bare for at snerve' :P

- Sender/får en sød/fræk SMS?

Hmm... det hænder, men det er ikke tit. Altså søde beskeder sender vi masser af, men dem med frækt islæt er mere sjældne. Jeg synes hurtigt det bliver fjollet :D

 

- Giver/får små gaver, fx blomster?
Søren er så god til at købe blomster! Også bare en buket tulipaner med hjem fra en tur i Kvickly :wub

 

- Andre tegn på kærlighed?

Jeg synes at vores samarbejde som ægtepar med små to børn emmer langt væk af kærlighed uden man kan sætte en finger på specifikke ting! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Holder i hånd

Hver dag. Når vi går tur, når vi render rundt udenfor, når vi kører bil, når vi ser fjernsyn sammen, når vi putter sammen i sofaen

Ligger i ske

Hver nat, i hvert fald indtil Eigil kommer over i vores seng ved 4 tiden. Jeg ville dø af kulde hvis jeg ikke lå tæt op af Rasmus. Jeg er en rigtig frysepind, og Rasmus er varm. Så vi udligner hinanden

Giver knus

Hver dag flere gange om dagen, noget af det bedste er at tå eg kram bagfra, mens man fx skræller kartofler

Kysser med tungen.

Hver dag, inden Rasmus kører på arbejde, når han kommer hjem og inden vi lægger os til at sove.

Sender/får sød/fræk SMS

Sød SMS i hvert fald en gang om dagen. Og den kommer ofte omkring spisetid, hvor jeg er alene med børnene.

De frække smser har vi ikke gjort i flere år.

Giver/får gaver

Blomster får jeg aldrig, men det er fordi jeg hader sådan en vasebuket, der smides ud efter 4 dage.

Men vi giver hinanden andre gaver. Fx har jeg lige fået hindbærbuske af ham, til frugthaven.

Andre tegn på kærlighed

At vi arbejder godt sammen som ægtepar, at vi driller hinanden, komplimenter, kærtegn og bi interessere(staves) for hinanden og lytter også selvom emnet rager os en papand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Holder i hånd

Hver dag. Når vi går tur, når vi render rundt udenfor, når vi kører bil, når vi ser fjernsyn sammen, når vi putter sammen i sofaen

Ligger i ske

Hver nat, i hvert fald indtil Eigil kommer over i vores seng ved 4 tiden. Jeg ville dø af kulde hvis jeg ikke lå tæt op af Rasmus. Jeg er en rigtig frysepind, og Rasmus er varm. Så vi udligner hinanden

Giver knus

Hver dag flere gange om dagen, noget af det bedste er at tå eg kram bagfra, mens man fx skræller kartofler

Kysser med tungen.

Hver dag, inden Rasmus kører på arbejde, når han kommer hjem og inden vi lægger os til at sove.

Sender/får sød/fræk SMS

Sød SMS i hvert fald en gang om dagen. Og den kommer ofte omkring spisetid, hvor jeg er alene med børnene.

De frække smser har vi ikke gjort i flere år.

Giver/får gaver

Blomster får jeg aldrig, men det er fordi jeg hader sådan en vasebuket, der smides ud efter 4 dage.

Men vi giver hinanden andre gaver. Fx har jeg lige fået hindbærbuske af ham, til frugthaven.

Andre tegn på kærlighed

At vi arbejder godt sammen som ægtepar, at vi driller hinanden, komplimenter, kærtegn og bi interessere(staves) for hinanden og lytter også selvom emnet rager os en papand.

Hindbærbuske ville også være kærlighed her :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også til hver en tid hellere have hindbærbuske end en buket blomster. Altså sådan teoretisk set i hvert fald, for har vist hindbærbuske nok allerede :D Min mand synes selv (og jeg er tilbøjelig til at være enig med ham), at blomster er kønnest ude i naturen og at det er noget pjat at tage dem ind.

 

Jeg har fået blomster (eller blomst, rettere) af ham én gang i alle de år vi har været sammen. Det var en rød rose, som han havde fået stukket i hånden af en socialdemokrat under en valgperiode og så havde han trods alt tænkt, at når han nu havde den, så kunne han lige så godt tage den med hjem til mig :D Jeg blev faktisk rigtig glad for den rose  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder i hånd hver eneste dag i mange forskellige situationer:

- Når vi går tur

- Når vi ser tv

- Når vi skal sove

Vi ligger i ske stort set hver aften, når vi skal sove. Enkelte gange gør vi også plads i sofaen og fjerner hynderne, så vi kan putte, imens vi ser film.

Vi giver hinanden mange knus i løbet af dagen. Som oftest altid, når vi siger farvel og goddag, men også helt uden grund og bare fordi det er dejligt, at omfavne hinanden.

Det er efterhånden noget mere sjældent,  at vi tungekysser. Jeg er faktisk ikke længere så vild med det. Bevares det er da dejligt, meeen det hører nu mest til, når vi har sex.

Søde beskeder skriver vi sammen hver dag, hvor vi ikke er sammen :) De frække er mere sjældne, men de forekommer da. Jeg synes stadig, at det er både sjovt og spændende, at sende en fræk besked afsted til min mand.

Gaverne sker desværre ikke så tit, som jeg ville ønske. Det gælder både for at give og modtage. Jeg har lige givet min mand en ny drikkedunk. Hæhæ :D

Hm.... Sex, Det er svært at sige lige nu med en otte uger gammel baby. Inden jeg blev gravid var det i hvert fald et par gange om ugen, mens det under min graviditet til sidst kun var et par gange om måneden, da min mand simpelthen ikke kunne, når nu baby lå i maven. Nu her er det da sket nogle gange efterhånden. Vi vil begge to rigtig gerne og jeg tror da det er sket ca. en gang om ugen, siden Cirkel var 4-5 uger gammel.

 

"Jeg elsker dig" siger vi hver eneste dag. Nogen gange på beskeder, andre gange direkte og næsten altid ved farvel - Nogen dage sker det ved samtlige lejligheder der byder sig :)

 

Som andre tegn på kærlighed eller bare almen respekt, så er vi rigtig gode til at sige "Tak" og til at komplimentere hinanden. Jeg fortæller jævnligt Kasparr, at han ser godt ud eller at han har en sød numse :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Holder i hånd?

Det tror jeg faktisk, vi gør en del :) Nu er det jo ofte, at vi har Inger med, når vi gr med barnevogn, så det er ikke altid, at vi har ledige hænder. Men vi holder meget i hånd, når vi ser fjernsyn

- Ligger i ske?
Ikke særlig meget. Jeg kan godt lide ideen, men jeg synes, det er meget varmt  og ikke særlig behageligt!

- Giver knus?
Hver dag!

- Kysser med tungen?
MEGET sjældent! Det var kun lige i starten af vores forhold, at vi gjorde det. Jeg synes sgu ærligt talt, at det er ret ulækkert :oops Men vi kysser hver dag!

- Sender/får en sød/fræk SMS?
Vi har en tråd på Facebook, hvor vi sender søde og sjove ting til hinanden. Mest sjove, men det er nok også fordi, at vi i den grad bruger humor som vores fælles sprog.

- Giver/får små gaver, fx blomster?
Anders er mega god til at købe blomster til mig. Jeg er god til at lave ting, jeg han elsker til aftensmad, og så køber jeg indimellem en ny hættetrøje eller lignende til ham.

- Andre tegn på kærlighed?

Vi er mega gode til at grine sammen! Vi griner sammen hver dag, og der er ingen, som jeg kan have det så sjovt med som med A. Den dag vi ikke kan grine sammen mere, tror jeg, at vi skal til at være lidt bekymrede for vores forhold. Men vi har da heldigvis ikke oplevet den dag endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en sjov tråd.. :D

Hvor tit:

- Holder i hånd?

Altså vi er ikke sammen hver dag.. Vi ser hinanden når manden kører på arbejde (ca kl. 05.00) og når han kommer hjem.. Så det er mest når vi ser en film eller går i seng at vi holder lidt i hånden.. Eller selvfølgelig hvis vi er inde i byen eller ude og spise så holder vi faktisk rigtig meget i hånd..

- Ligger i ske?

Næsten hver aften når vi går i seng men falder altid i søvn hver for sig.. Det andet er for varmt.. ;)

- Giver knus?

I gennemsnit hver dag.. Nogen dage ikk decideret et knus men mere en hilsen og andre dage hver gang vi går forbi hinanden.. :P

- Kysser med tungen?

Næsten hver dag.. Ikke det vildeste grov-snaveri som teenagere men vores almindelige kys er med lidt tunge..

- Sender/får en sød/fræk SMS?

Sender/får søde sms'er et pr gange om ugen..

Frække; det kommer an på om vi ser hinanden meget eller har savnet hinanden meget i en uge.. ;)

- Giver/får små gaver, fx blomster?

Manden giver blomster når der er en anledning, føsdag, årsdag, osv... (Eller der er nogen på hans arbejde der skal smides ud ;) ) Små gaver gør han ikk rigtig i men jeg får en lille sød seddel ind imellem.. Han var dog bedre til det da vi startede med at bo sammen.. :D

Jeg er bedre til de små søde ting, hvis jeg selv skal sige det.. :P Tit en ny slags lakrids hvilket han er vild med, en lille ting han mangler eller en sød hjemmelavet ting..

Sex er forskelligt hvor ofte.. Nogen gange 1-2 gange om ugen.. Andre gange 6-8 gange fordi vi gør det op til 3 gange om dagen :)

Vi har vores egen måde at sige "elsker" på så vi siger det nok hver dag på et eller andet tidspunkt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER