MaleneB

Malenes Quiet Book til Freya - bogen er FÆRDIG!

61 indlæg i dette emne

Hej til jer der har lyst til at læse med.

Dette er en tråd, hvor jeg løbende fortæller om og lægger billeder ind af mit lille kreative projekt - nemlig en Quiet Book.

Hvis man ikke ved hvad det er, så er det sådan en aktivitetsbog med alle mulige forskellige opgaver.

Jeg faldt lidt tilfældigt over konceptet på Pinterest og besluttede at sådan en måtte jeg lave til Freya.

Det er så planen at den skal være klar til sommerferien da vi flyver til Canada. Så der skal være noget at lave, på den lange flyvetur. :)

Og så håber jeg at denne tråd kan være inspiration for de der læser med, men især som en motivation til, at jeg får lavet bogen færdig og opdateret herinde. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For at kunne lave en sådan bog har jeg først søgt inspiration på Pinterest og så besluttet, hvad jeg ville lave.

Det skal jo helst passe til Freyas alder - 1.5 år når vi flyver.

Og så har jeg ellers fået købt en MASSE materialer.. (så er der forhåbentlig også noget tilovers til fremtidige projekter ;) )

Et billede af det hele:

nozubapowododidi.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første side jeg har begivet mig ud i er en "match figurerne" side.

Mønstret til det der skulle klippes:

gakorehapixefepa.jpg

Og her hvor delene er klippet ud:

fuwiganunehobiti.jpg

Så er det meningen at der sys en figur fast på den hvide baggrund og så er den anden del af figuren løs og skal sættes oven på. De skal sættes fast med Velcro. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken en god ide! Glæder mig til at se resultatet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lavet den første side færdig - i hvert fald færdig for nu. Den mangler stadig en bagbeklædning og snøreringe (som jeg ikke har endnu).

Her er siden når alle brikker er sat rigtigt på.

hegixomodowomafo.jpg

Og her så hvor lommen også er kommet i brug. :)

retiretuzazepeso.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også skrevet i kreatråden, men skriver også lige spørgsmålet her:

Bogen er jo mest i filt. Men noget af den (omslag og enkelte sider) kommer til at være i stof. Ville I vaske det stof først? Normalt hvis det er til beklædning ville jeg vaske stoffet, men til en bog så ved jeg ikke.. Filten bliver jo ikke vasket..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke huske hvor gammel hun er, men jeg ville vaske hvis der var en sandsynlighed for at hun kom bogen i munden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke huske hvor gammel hun er, men jeg ville vaske hvis der var en sandsynlighed for at hun kom bogen i munden :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er 1 år og 5 måneder når hun får den. Aner ikke hvor meget de kommer ting i munden på det tidspunkt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ok tak. Det før jeg så. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg kommet lidt videre. :) har faktisk fået lavet en side mere..

Her er alle delene - ja det er lidt af et rod her...

fodujotinutazori.jpg

Men jeg synes da det blevet meget godt... ;)

mugevurajogiwale.jpg

kecahehakiyomere.jpg

Så kan man løfte det øverste af ægget så man kan se kyllingen, og de kan så også tages ud. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virkelig god ide! Det er nogle rigtig fine sider du har lavet indtil videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså smart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virkelig god ide! Det er nogle rigtig fine sider du har lavet indtil videre :)

Mange tak. Elsker at nørkle med sådan nogle ting, når jeg er inspireret. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså smart :)

Jeg er også helt vild med den idé. Faldt over det på Pinterest. Der er virkelig mange gode idéer der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den side med kyllinger er så sød! N elsker stadig bøger med flapper man kan åbne. Han er 2,5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den side med kyllinger er så sød! N elsker stadig bøger med flapper man kan åbne. Han er 2,5.

Ih hvor dejligt at høre! :) og tak! Så er der chance for at Freya også vil synes om den i et godt stykke tid. :) det er også derfor jeg laver dem så de kan sættes i et ringbind. Så kan jeg skifte ud efterhånden som nogle ikke er så populære mere og komme nye i, mens de der fungerer for hende længe bare får lov at blive. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De små kyllinger kan jo ikke klare sig selv alene. De har brug for en hønemor der kan holde dem varme. :)

resapenedoceluko.jpg

Så kan vingen flappes op så kyllingerne kan være derunder og varme sig. :)

Her er lige et billede fra undervejs.

maberebesitakebe.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved om og evt hvor man kan købe sådan noget spejl"stof"? I ved det som er brugt i babylegetøj bl.a. Det er nok i virkeligheden noget plast og ikke stof, men rimelig bøjeligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er der nogen der ved om og evt hvor man kan købe sådan noget spejl"stof"? I ved det som er brugt i babylegetøj bl.a. Det er nok i virkeligheden noget plast og ikke stof, men rimelig bøjeligt. :)

Gå i din lokale genbrugsbutik og køb et stykke billigt legetøj med spejl - tag det ud og brug det i din egen bog

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ih tak for inspiration. :)

Der er simpelthen så mange gode. Det er også grunden til jeg laver dem så de kan sættes ind i et ringbind - så kan jeg nemlig tilføje og skifte ud efterhånden som hun bliver større og kan finde ud af mere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gå i din lokale genbrugsbutik og køb et stykke billigt legetøj med spejl - tag det ud og brug det i din egen bog

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER