Havtorn

Navnetråden for Oktober-babyerne!

76 indlæg i dette emne

Tænkte at vi skulle have en navnetråd, hvor vi kan skrive forslag og overvejelser!

Selvom ingen kender kønnet endnu, er der nok nogle overvejelser og drømmenavne :loveshower :loveshower

Så kom frisk :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har faktisk overhovedet ikke snakket navne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk overhovedet ikke snakket navne Har på fornemmelsen vi ikke er særlig enige. Men min mor er fuld af gode forslag - Antonine hvis det er en pige (efter en italiensk designer hun læste om i et dameblad) og Cilius hvis det bliver en dreng (efter en professor på Rigshospitalet)... Hmm.. Måske ikke lige på vores top 5

Det var nogle lidt specielle navne må man sige, Cilius minder mig om de dér cilier - host host  ^_^

 

Jeg læste et opslag på facebook i dag, hvor man kunne vinde sådan en æske til mælketænder med navn på, og man skulle så skrive sit barns navn for at vinde.

 

Min veninde har lige fået en Wilma, og havde kommenteret tråden så den dukkede op på mit feed - vi kunne ikke lade være med at undre os over:

Florida, Tobber, Ozkar, Zilas, Nele, Mina-Cherie og Moey..? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nogle lidt specielle navne må man sige, Cilius minder mig om de dér cilier - host host ^_^

Jeg læste et opslag på facebook i dag, hvor man kunne vinde sådan en æske til mælketænder med navn på, og man skulle så skrive sit barns navn for at vinde.

Min veninde har lige fået en Wilma, og havde kommenteret tråden så den dukkede op på mit feed - vi kunne ikke lade være med at undre os over:

Florida, Tobber, Ozkar, Zilas, Nele, Mina-Cherie og Moey..?

Ha ha, det var præcis det samme jeg tænkte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er vi helt enig om at hvis det bliver en dreng så skal han hedde Leo :kuller

 

Pige navne er vi ikke helt fast besluttet på, men har snakket om :

Agnes

Ella

Ester

Dagmar

Gudrun

Björk

Ingeborg

Vigga

:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er vi helt enig om at hvis det bliver en dreng så skal han hedde Leo :kuller

Pige navne er vi ikke helt fast besluttet på, men har snakket om :

Agnes

Ella

Ester

Dagmar

Gudrun

Björk

Ingeborg

Vigga

:kuller

Smukke navne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er en pige som jeg vi har på fornemmelsen at der er. Så skal hun hedde Noria ( udtales norja )

Drengenavne er vi slet ikke enige og har ikke rigtigt fundet på nogen, jeg har selv et ønske til navnet Elliot men det vil A. Ikke have da han forbinder det med en tegnefilm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi diskuterer pt. Drengenavne og snakker om:

Lucas/Lukas

Vincent

Oskar/Oscar

Villads

Villum

Viktor

V går meget igen, men med et efternavn som starter på C, er jeg nervøs for initialerne VC!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært! Vi har 2 med S!

Skal nr 3 så hedde noget med S for ikke at føle sig udenfor??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nogle lidt specielle navne må man sige, Cilius minder mig om de dér cilier - host host  ^_^

 

Jeg læste et opslag på facebook i dag, hvor man kunne vinde sådan en æske til mælketænder med navn på, og man skulle så skrive sit barns navn for at vinde.

 

Min veninde har lige fået en Wilma, og havde kommenteret tråden så den dukkede op på mit feed - vi kunne ikke lade være med at undre os over:

Florida, Tobber, Ozkar, Zilas, Nele, Mina-Cherie og Moey..? 

Hold da op nogle navne.. hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke rigtig talt om navne.. Men jeg har da luftet nogle navne for min mand.. og det er ikke alle han er lige begejstret for. Pudsigt nok er det mest pigenavne jeg er hooket på..

 

Agnes - men det hedder vores gode venners forældres hundehvalp !!

Rigmor - kan forkortes rie i daglig tale - men min mand kan ikke lide det pga Rigmor Zobel.

Esther

Ella

Ingeborg

Ingrid

 

Af drengenavne har jeg lidt tænkt på

Lauge

Asgar

Dirk

Elliot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror måske vi har fundet et muligt drengenavn. A synes i hvert fald også om det. Han er dog ikk helt hooked på det endnu.

Så nu er det vitus hvis det bliver en dreng indtil videre. Og Noria hvis det er en pige.

Jeg er blevet helt vildt med navnet vitus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan slet ikke blive enige om noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan slet ikke blive enige om noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også svært ved at blive enige. Og kender alt for godt det med at kæresten ikke kommer med så mange forslag og bare nedstemmer ens egne super gode forslag. Dog foreslog han Noria for flere år siden, og den har vi jo så.

Tænker det med at vælge navne som vennerne også har, er jeg sådan lidt ambivalent omkring. Tænker det er okay hvis det er bekendte, nogen i ikke ser så tit og kun er sådan et Hej hvordan går det agtigt.

Men hvis det er tætte venner, så ville jeg personligt ikke vælge et navn som de allerede havde. Af den simple årsag, at det ville irritere mig, hvis nogle af mine venner kaldte deres børn det samme som mine.

Men ellers hvis det navn i begge bare er fuldstændige vilde med, og der så er en i den tætte vennekreds der har brugt det navn. Så ville jeg spørger dem hvordan de ville have det med at i kaldte jeres barn det samme. Tænker hvis i er tætte nok, får i nok også et sandt svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er lidt svært. Det er en folkeskoleveninde som jeg nok ser med 4-12 ugers mellemrum (så tidligere ikke så ofte, men det har været lidt mere nu hvor hun er på barsel). Det plejer kun at være mig og hende der mødes (og hendes baby), og mændene er kun med hvis det er bryllup, rund fødselsdag eller lign... Men det er jo svært at sige, hvordan venskabet udvikler sig når vi så begge har børn. Måske kommer vi til at ses meget mere, måske glider det helt ud... Men ville selvfølgelig spørge hende, hvis det bliver aktuelt.

Kan godt se det er lidt svært. Men igen så ville jeg spørger hende/dem om det var iorden. Og at i har fuld forståelse for hvis de siger nej osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg vi er nået til enighed :yay

Hvis det bliver en dreng skal han hedde Leo :wub

Bliver det en pige så kommer hun til at hedde Anine  :wub

Skal til kønsscanning d. 21. april. Er lidt spændt på at se hvad der gemmer sig derinde :gravid

 

Vi har i forvejen en : Oliver, Mathilde, Laura, Frederikke og Villads :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg vi er nået til enighed :yay

Hvis det bliver en dreng skal han hedde Leo :wub

Bliver det en pige så kommer hun til at hedde Anine :wub

Skal til kønsscanning d. 21. april. Er lidt spændt på at se hvad der gemmer sig derinde :gravid

Vi har i forvejen en : Oliver, Mathilde, Laura, Frederikke og Villads :kuller

Meget søde navne. Men hold da op en børneflok i også får jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg vi er nået til enighed :yay

Hvis det bliver en dreng skal han hedde Leo :wub

Bliver det en pige så kommer hun til at hedde Anine  :wub

Skal til kønsscanning d. 21. april. Er lidt spændt på at se hvad der gemmer sig derinde :gravid

 

Vi har i forvejen en : Oliver, Mathilde, Laura, Frederikke og Villads :kuller

Ej nogle fine navne :)  Hvor langt er du henne når du skal til kønsscanning ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg vi er nået til enighed :yay

Hvis det bliver en dreng skal han hedde Leo :wub

Bliver det en pige så kommer hun til at hedde Anine :wub

Skal til kønsscanning d. 21. april. Er lidt spændt på at se hvad der gemmer sig derinde :gravid

Vi har i forvejen en : Oliver, Mathilde, Laura, Frederikke og Villads :kuller

Sikke nogle fine navne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle fine navne Er lidt nysgerrig - hvordan er i kommet frem til Anine? ☺

Det er efter min højt elskede afdøde farmor. Hun hed Annie..... er dog ikke helt til direkte at opkalde mit barn efter en fornyligt død person + jeg måske ikke synes Annie er det fedeste navn i verden. :D  Så vi kom frem til Anine udfra navnet Annie :wub  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget søde navne. Men hold da op en børneflok i også får jer

HaHa jep..... forventer at få en masse børnebørn en dag :D  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nogle fine navne :)  Hvor langt er du henne når du skal til kønsscanning ? :)

Der er jeg 15+3  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er efter min højt elskede afdøde farmor. Hun hed Annie..... er dog ikke helt til direkte at opkalde mit barn efter en fornyligt død person + jeg måske ikke synes Annie er det fedeste navn i verden. :D Så vi kom frem til Anine udfra navnet Annie :wub

Det er også et rigtig fint navn ☺️ (Hedder det selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror måske vi har fundet et muligt drengenavn. A synes i hvert fald også om det. Han er dog ikk helt hooked på det endnu.

Så nu er det vitus hvis det bliver en dreng indtil videre. Og Noria hvis det er en pige.

Jeg er blevet helt vildt med navnet vitus

Altså, lige det navn kan jeg varmt anbefale ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER