Havtorn

Navnetråden for Oktober-babyerne!

76 indlæg i dette emne

Fra hvornår kan man egentlig køn scannes??

Har læst lidt forskelligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, lige det navn kan jeg varmt anbefale ;)

Altså Noria eller Vitus hehe? Begge navne står nævnt ☺️

Men har du selv et barn med en af navnene??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra hvornår kan man egentlig køn scannes??

Har læst lidt forskelligt..

Ved at de på de fleste private klinikker tilbyder det allerede fra 14+0. Ved at cyclus klinikken har kønsgaranti - så hvis de ikke kan se kønnet ved første scanning får man en ny gratis

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Noria eller Vitus hehe? Begge navne står nævnt ☺️

Men har du selv et barn med en af navnene??

Noria er rigtig sødt, men jeg tænkte nu på Vitus, som min søn hedder. Det står i min signatur, men det kan du vist ikke se fra mobil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved at de på de fleste private klinikker tilbyder det allerede fra 14+0. Ved at cyclus klinikken har kønsgaranti - så hvis de ikke kan se kønnet ved første scanning får man en ny gratis

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også et rigtig fint navn ☺️ (Hedder det selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kærestes tidligere kollega hedder Anine og jeg synes navnet er så SMUKT!!! Havde aldrig hørt navnet før og kender heller ingen andre.

 

Min bedstemors veninde hedder det også. Det er havnet på min egen navneliste den vej fra. Der er pt. 364 i Danmark med det navn, så det er ikke super brugt nej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noria er rigtig sødt, men jeg tænkte nu på Vitus, som min søn hedder. Det står i min signatur, men det kan du vist ikke se fra mobil :)

Når ja har fuldstændig forelsket mig i navnet vitus.

Men nej kan ikke se så meget fra mobilen af hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet enige om Isolde til en pige ❤️

Hvis det er en dreng, så har vi ikke noget navn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget nyt på navnefronten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er efter min højt elskede afdøde farmor. Hun hed Annie..... er dog ikke helt til direkte at opkalde mit barn efter en fornyligt død person + jeg måske ikke synes Annie er det fedeste navn i verden. :D Så vi kom frem til Anine udfra navnet Annie :wub

Anine er godt nok også smukt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan slet ikke blive enige om noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi er stadig låst fast på Noria, hvis det er en pige der gemmer sig der inde.

Drengenavnene er vi ikke enige om, og vi har faktisk ikk snakker så meget drengenavne, sjovt nok tror vi begge at det bliver en pige. Men jeg kan stadig godt lide vitus, kæresten er dog ikk helt hooked på det endnu, han ved ikk rigtigt hvad han skal synes om det.

Og så elsker jeg jo stadig Elliot , men der har kæresten nedlagt veto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk slet ikke haft talt om drengenavne sådan rigtigt siden vi fandt ud af at vi skal have en dreng. Vi havde så også flest pigenavne på bedding.. men kun nogle enkelte drengenavne. Min mand syntes vist det er lidt tidligt at snakke om navne sådan for alvor.. Forleden blev han nærmest helt irriteret fordi jeg havde købt en pakke stofbleer på tilbud i føtex. Og sagde at det var for tidligt at shoppe SÅ MEGET.. hehe Nå men vi når det jo nok det med navnet hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk slet ikke haft talt om drengenavne sådan rigtigt siden vi fandt ud af at vi skal have en dreng. Vi havde så også flest pigenavne på bedding.. men kun nogle enkelte drengenavne. Min mand syntes vist det er lidt tidligt at snakke om navne sådan for alvor.. Forleden blev han nærmest helt irriteret fordi jeg havde købt en pakke stofbleer på tilbud i føtex. Og sagde at det var for tidligt at shoppe SÅ MEGET.. hehe Nå men vi når det jo nok det med navnet hehe

Hehe de kære mænd, de kan slet ikk sætte sig ind i, hvor rart det kan være bare at få snakket nogle af de mindre ting igennem ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi meldt navnet ud til familien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi meldt navnet ud til familien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi meldt navnet ud til familien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi meldt navnet ud til familien Mandens forældre og søstre blev elle vilde - det viser sig, at svigerfar gerne ville have haft at min mand kom til at hedde netop dette navn, men dengang kunne svigermor ikke lide det. Nu synes hun dog, at det er meget sødt Mine forældre derimod... Ja de sagde faktisk slet ikke noget andet end "tak fordi vi måtte få det at vide"... Det var lidt skuffende! Fornemmer lidt, at de ikke kan lide navnet. Men min mor har også haft nogle virkelig skøre ideer til navne!

Nå men, navnet er ........

Bertram

Det er 99% sikkert.... Medmindre han slet slet ikke ligner en Bertram når han kommer ud

Ej sikke et fint navn :kuller

 

Her holder vi stadig fast i at lillesøster skal hedde Anine og tvivler på at det forandre sig.... Hun bliver allerede omtalt som lille Anine :P  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så har vi meldt navnet ud til familien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi meldt navnet ud til familien Mandens forældre og søstre blev elle vilde - det viser sig, at svigerfar gerne ville have haft at min mand kom til at hedde netop dette navn, men dengang kunne svigermor ikke lide det. Nu synes hun dog, at det er meget sødt Mine forældre derimod... Ja de sagde faktisk slet ikke noget andet end "tak fordi vi måtte få det at vide"... Det var lidt skuffende! Fornemmer lidt, at de ikke kan lide navnet. Men min mor har også haft nogle virkelig skøre ideer til navne!

Nå men, navnet er ........

Bertram

Det er 99% sikkert.... Medmindre han slet slet ikke ligner en Bertram når han kommer ud

Bertram er også et rigtig sødt og fint navn :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker navnet Bertram! Min søde svigerinde og svoger har en Bertram, som bliver 2 år om lidt - og han er bare skøn ☺

Kan godt forstå du er skuffet over dine forældres reaktion, eller rettere mangel på samme.. Men de kommer til at elske navnet når de har vænnet sig til det!!

Min mor har også reageret på vores med navnevalg Isolde, hun sagde endda "ja normalt, DÉT er dét ihvertfald ikke - det er meget lidt pænt!"

Gider slet ikke involvere hende mere i navnevalget, i starten skrev hun flere forslag - nej tak, VI kan godt lide det

Ej man skal da støtte sine børn i deres valg (også valg af navne til deres egne børn) også selv om man måske ikke lige syntes det er toppen.

Jeg håber i holder fast i det navn i har valgt som i passer bedst :)  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde faktisk en god snak om navne i forgårs.. Vi gennemgik en liste på nettet over gamle danske drengenavne og der var et navn som vi indtil videre kunne blive enige om.. vi vil dog gerne finde et par stykker mere så vi har noget at vælge imellem når lillemanden ankommer. 

Men vi tænker på navnet .... Marius :)  og så måske Sigurd som mellemnavn efter min morfar.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde faktisk en god snak om navne i forgårs.. Vi gennemgik en liste på nettet over gamle danske drengenavne og der var et navn som vi indtil videre kunne blive enige om.. vi vil dog gerne finde et par stykker mere så vi har noget at vælge imellem når lillemanden ankommer.

Men vi tænker på navnet .... Marius :) og så måske Sigurd som mellemnavn efter min morfar.. :)

Jeg er helt vild med Marius. Men vi kan desværre ikke bruge det, da min kærestes lillebror hedder det hehe.

Men hvor er det fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER