MrsMom

Hjemmesko - blød eller hård bund?

5 indlæg i dette emne

Jeg synes det er svært at finde hjemmesko til Sigrid - især hvis man ikke ønsker at bruge omkring 300 kr på det.

 

Vi har egentlig været rigtig glade for Fuzzies, som hun er vokset ud af - og den næste størrelse er der 1½-2 cm frirum, det synes jeg måske lige er i overkanten.

 

Hun har en høj vrist, så derfor har det også været lidt svært.

Og egentlig har jeg tænkt det var bedst med en lidt hård bund når hun nu går, men ofte virker de kluntet og som om de er mere i vejen.

 

Hvad bruger I?

Og er det blød eller hård bund? Og hvorfor?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da han kravlede brugte vi fløjsfutter fra Kvickly.

Da han begyndte at gå fik han nogle med en del støtte fra Deichmann. Vi prøvede først prewalkers fra Bundgaard, men de duede slet ikke.

Da han så gik mere stabilt købte vi skindsko med blød bund fra Bisgaard og uldsko fra Living Kidzbuhl. Så han bedre kunne mærke fødderne når han går.

Det har begge gange været motorik-pædagogen i vuggestuen der har anbefalet hvilken støtte han havde behov for på det pågældende tidspunkt.

Det er kun den fra Kvickly og Diechmann der er billige, de andre koster omkring 300. Har ikke fundet billige alternativer endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også kun kunnet finde hjemmesko der var noget ved til 300 kr., desværre. Vi har haft fra:

Skofus

En fant

Pom pom

En fant igen

Vi har ca. skiftet hver 4. måned, så det er da lidt en udskrivning...

Edit. :

Bunden er vel sådan mellemhård i de hjemmesko. Det er ikke bare læderstof, men fastere end det. Dog stadig meget bøjeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt Bisgaards læderhjemmesko. De holder indtil han vokser fra dem, men er enig i at de ikke ligefrem er billige... Men han kan godt lide at have dem på, og de virker behagelige. Og så glider han ikke på vores glatte trægulve (uden gulvvarme). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for inputs :)

 

Jeg har fundet et par Bundgaard i læder, nu afventer jeg lige posten - men tror de bliver gode :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER