mikaster

Erfaringer med Kendt jordemoder??

8 indlæg i dette emne

Hej alle!

 

Jeg er ved at skrive min bacheloropgave på Folkesundhedsvidenskab i Århus. Jeg har valgt at evaluere på Kendt jordemoderordning på Skejby sygehus, og håbede derfor at I måske havde lyst til at fortælle lidt om jeres oplevelse af at føde med Kendt jordemoder?

Min målgruppe til selve opgaven er egentlig flergangsfødende kvinder, som har prøvet at føde både med og uden Kendt jordemoder, men ALLE inputs, oplevelser, meninger og erfaringer er mere end velkomne!

 

Hvis I ikke lige kan komme på hvad I vil fortælle, kunne det f.eks. være:

 

Hvis I har født før, var der så forskel på forholdet mellem jer og jeres kendte jordemoder ift. jer og vagthavende jordemoder da I fødte med hende? Gjorde det fødslen lettere, mindre smertefuld, tryggere osv? :)

 

Hvis I kun har født én gang, hvilken følelse gav det jer at føde med Kendt jordemoder? Hvordan gik det? 

 

Og så kunne jeg godt tænke mig at spørge, uanset om I er første- eller flergangsfødende, om I fik epiduralblokader, hvorfor I valgte dem til eller fra, og om den kendte jordemoder eller vagthavende jordemoder hjalp jer til at træffe beslutningen under fødslerne/fødslen? 

 

Jeg håber virkelig I har lyst til at bruge et par minutter på at svare på mit indlæg, I ville virkelig hjælpe mig, som selv er gravid i 30. uge med en lille pige, med at blive hurtigt færdig så jeg kan komme på barsel :-)

 

Stor krammer til jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det kan du tro! Alt er velkommen :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har født to gange med kendt jordemoder i Nordjylland, ville du kunne bruge de svar til noget ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

alle svar er velkomne! Så længe det er i Danmark :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har født to gange med kendt jordemoder, første gang på Næstved sygehus og anden gang i Hjemmefødselsordning Sjælland

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan du tro jeg kan :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge gange Kolding sygehus.

Første "fødsel"

Jeg blev sat i gang over 3 dage (med stikpiller) uden der skete noget, på 3.dagen bliver jeg indlagt med ballonkarteter. Vi har allerede her oplevet at få modstridende oplysninger fra jordemødrene. På 4. dagen, er jeg igennem 3-4 forskellige jordemødre der konsekvent har fokus på hende jeg deler stue med (en anden gangs gravid, der har et ganske normalt og udramatisk forløb med ballonkarteter) og fx giver hende oplysninger om mit forløb (som jeg så ikke selv har fået, men som hun formidler videre). Vi får aldrig rigtig svar på de spørgsmål vi stiller (fx ender jeg med at hav kartetret 4 timer mere ende det de har sagt er max tid) og til sidst er jeg træt, udmattet og får et mindre sammenbrud, som de heller ikke formår at håndtere (de vælger i stedet at stå og "hviske" til hinanden 2 meter væk om hvordan de skal håndtere mig). Da der ikke er sket noget sidst på 4.dagene får vi endelig overjordemoderen ind over, der beslutte sig for et ks. Herfra har jeg et godt forløb med en sød jm.

Anden graviditet

Jeg bliver tilknyttet kendt jm, da jeg giver udtryk for at ville have ks, da jeg ikke har tiltro til personalet.

Jeg har et rigtig godt forløb, hvor jeg for første gang får bearbejdet mit forløb og lagt en plan, hvor jeg går med til at føde normalt, hvis jeg går i fødsel inden den dato hvor jeg vil skulle sættes i gang.

Det ender med at jeg ikke føder normalt og i stedet føder ved planlagt ks en uge over tid, med en fra kendt jm ved min side. Det gjorde mig meget mere tryg og jeg havde en tro på at alt nok skulle gå, fordi hun kendte mig og min historie og vidste hvad jeg i hvert fald ikke ville.

Thumps up til kendt jm!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar! De er meget spændende at læse, og jeg håber at endnu flere vil bidrage med deres oplevelser :) !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER