LilleM

Krea tråden :)

53 indlæg i dette emne

Jeg tænkte vi kunne bruge en krea tråd, i tilfælde af der er andre end mig som laver ting til baby selv :)

 

Jeg er klart mest strikker, men jeg er også gået i gang med at sy sengetøj, det fik jeg pludselig lyst til, så må vi se om det duer når jeg er færdig (lige nu slås jeg med en usynlig lynlås... :box )  :rolleyes  

 

Første færdige projekt er en lille cardigan i størrelse nyfødt, så cute!! Jeg glæder mig til at finde ud af hvad der gemmer sig af køn derinde, så der kan komme lidt farve på strikkerierne.

 

 

 

 

post-12773-0-77168500-1458286986_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nåeh ja, og et par sokker lavet af resterne der blev til overs fra mine egne i voksen størrelse. Hvis det ikke er en pige ryger de i gavekassen :)

 

 

post-12773-0-14286700-1458287241_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er du vild!! Eeelsker at være kreativ, men har desværre ikke meget tid til det og har aldrig fået lært at strikke. Tænker det er en af de ting jeg måske vil kaste mig ud i at lære når jeg går på barsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er du vild!! Eeelsker at være kreativ, men har desværre ikke meget tid til det og har aldrig fået lært at strikke. Tænker det er en af de ting jeg måske vil kaste mig ud i at lære når jeg går på barsel

 

Tusind tak - nok nærmere besat :D

 

Jeg kan i hvert fald anbefale at strikke, det giver SÅ meget ro. Når/hvis du engang kommer dertil hvor du vil i gang, vil jeg klart anbefale at søge efter videoer der viser hvordan på youtube - det var sådan jeg lærte det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hat faktisk strikket en halv djævlehue for to år siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg strikkede meget under anden graviditet - det holdt min kvalme væk i starten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er virkelig fin den cardigan! Åh jeg gad godt kunne strikke, men kæmper rigeligt med symaskinen i forvejen :D

Kan den strikkes af en ikke-erfaren strikker mon?? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hat faktisk strikket en halv djævlehue for to år siden Så har været lidt i gang. Husker det også som hyggeligt, men har INGEN tålmodighed til når der sker fejl og tror også jeg vil have svært ved at lære mig selv ting ved at se videoer Men kan være jeg skal kaste mig ud i det. Må gå fra 8 uger før termin og ender formentlig med at tage tre ugers ferie lige op til barsel, så det er jo pludselig 11 uger til bare at gå hjemme

 

Tålmodighed...host...er nok ikke en af mine aller største dyder...der har været tidspunkter hvor strikketøj bliver kylet over i et hjørne og bedt om at skamme sig :lol  Men det kommer, man bliver jo nød til at øve sig på det meste man gerne vil være go' til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg strikkede meget under anden graviditet - det holdt min kvalme væk i starten Virkede dog ikke denne gang så jeg er ikke blevet hooked endnu, men det er også pga for meget arbejde, og enorm trætheden så jeg slet ikke ser fjernsyn for tiden. Kan godt være jeg skal finde det frem her i påskeferien.

Har nogle søde opskrifter hvis det kunne have interesse.

 

Åh, gid det kunne holde min kvalme væk, men det hjælper desværre ikke her heller...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er virkelig fin den cardigan! Åh jeg gad godt kunne strikke, men kæmper rigeligt med symaskinen i forvejen :D

Kan den strikkes af en ikke-erfaren strikker mon?? 

 

Jeg kæmper i den grad også med symaskinen...men måske skulle man heller ikke starte med noget hvor der syes en usynlig lynlås i...GrfmrFF!! Faktisk købte jeg synåle i dag, den lynlås får 1 chance til at opføre sig ordentligt, ellers syer jeg den på i hånden :lol

 

Øhmm det er ikke en kompliceret opskrift, så jeg tror godt en ikke erfaren strikker kan strikke den, med tålmodighed :)  Ellers hjælper jeg meget gerne! Den kan kun købes som kit, jeg har købt min her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske at jeg selv var kreativ i forhold til håndarbejde.

Men har aldrig fået det lært, trods at min mor har forsøgt at lære mig det for mange år siden.

Men jeg ved at min mor hun vil strikke en hel masse, og hun er super dygtig til at strikke, dog kan hun ikke sy på maskine. ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte vi kunne bruge en krea tråd, i tilfælde af der er andre end mig som laver ting til baby selv :)

 

Jeg er klart mest strikker, men jeg er også gået i gang med at sy sengetøj, det fik jeg pludselig lyst til, så må vi se om det duer når jeg er færdig (lige nu slås jeg med en usynlig lynlås... :box )  :rolleyes  

 

Første færdige projekt er en lille cardigan i størrelse nyfødt, så cute!! Jeg glæder mig til at finde ud af hvad der gemmer sig af køn derinde, så der kan komme lidt farve på strikkerierne.

Hvor er den bare fin.. Er helt misundelig fordi du kan strikke.. hehe ville ønske jeg kunne det og havde tålmodighed til det.. :) Strikker du på bestilling ? hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kæmper i den grad også med symaskinen...men måske skulle man heller ikke starte med noget hvor der syes en usynlig lynlås i...GrfmrFF!! Faktisk købte jeg synåle i dag, den lynlås får 1 chance til at opføre sig ordentligt, ellers syer jeg den på i hånden :lol

 

Øhmm det er ikke en kompliceret opskrift, så jeg tror godt en ikke erfaren strikker kan strikke den, med tålmodighed :)  Ellers hjælper jeg meget gerne! Den kan kun købes som kit, jeg har købt min her

Jeg kan så slet ikke bruge min symaskine lige pt.. Jeg skulle lægge bukser op for min mand.. og maskinen stod derfor fremme. Dagen efter kommer manden hjem fra arbejde og tænker at "han da lige skal lægge sine arbejdsbukser op". Han er håndværker så stoffet er tykt.. så han knækkede nålen OG metal-foden. Og umiddelbart kan jeg ikke finde en ny fod. Men er på jagt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg og min mand får en brugt Voksipose fra min moster. Jeg kunne helt vildt godt tænke mig at sy et nyt betræk til den.. Men er ikke så godt til bare selv at måle op og sy i frihånd.. Og man kan ligesom ikke rigtig bare finde et mønster på nettet. hehe :) Men jeg har en veninde hvis svigermor er håndarbejds-underviser.. og hun er knalddygtig til at sy. Så har tænkt på at spørge hende om hun mod betaling til sy et til os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan så slet ikke bruge min symaskine lige pt.. Jeg skulle lægge bukser op for min mand.. og maskinen stod derfor fremme. Dagen efter kommer manden hjem fra arbejde og tænker at "han da lige skal lægge sine arbejdsbukser op". Han er håndværker så stoffet er tykt.. så han knækkede nålen OG metal-foden. Og umiddelbart kan jeg ikke finde en ny fod. Men er på jagt :)

 

Jeg synes din mand er modig - min havde nok ikke gjort forsøget!

 

Nej, jeg strikker ikke på bestilling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg og min mand får en brugt Voksipose fra min moster. Jeg kunne helt vildt godt tænke mig at sy et nyt betræk til den.. Men er ikke så godt til bare selv at måle op og sy i frihånd.. Og man kan ligesom ikke rigtig bare finde et mønster på nettet. hehe :) Men jeg har en veninde hvis svigermor er håndarbejds-underviser.. og hun er knalddygtig til at sy. Så har tænkt på at spørge hende om hun mod betaling til sy et til os.

Jeg har lige prøvet at søge på det, og kunne også kun finde en enkelt...Håber du har held med at venindens svigermor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fundet et par ufærdige baby strikkeprojekter fra 6 år siden - hyggeligt. Dog har jeg ikke helt fået lysten til at komme videre med dem - måske fint nok når mine store ikke ved noget endnu. Men i går sad jeg med min ældste og youtube og lærte at hækle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fundet et par ufærdige baby strikkeprojekter fra 6 år siden - hyggeligt. Dog har jeg ikke helt fået lysten til at komme videre med dem - måske fint nok når mine store ikke ved noget endnu. Men i går sad jeg med min ældste og youtube og lærte at hækle!

 

Ej hvor fedt!! Det er også på min liste, der er så meget sødt legetøj, uroer, tæpper etc. som skal hækles. Tror da jeg skal på youtube én af dagene og se om jeg kan fange fidusen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh ved at min mor allerede har strikket det første sæt tøj, som unisex. Men må ikk se det før baby er født.

Men hun har dig droppet at holde det hemmeligt, som hun gjorde for min søster, da jeg jo havde gættet eller forventet at hun også ville lave til os. Hun håber bare på det bliver en pige, så hun endelig kan strikke i tøsefarver og strikke kjoler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh ved at min mor allerede har strikket det første sæt tøj, som unisex. Men må ikk se det før baby er født.

Men hun har dig droppet at holde det hemmeligt, som hun gjorde for min søster, da jeg jo havde gættet eller forventet at hun også ville lave til os. Hun håber bare på det bliver en pige, så hun endelig kan strikke i tøsefarver og strikke kjoler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det bliver meget sjovere for hende! Hvornår skal I have kønnet at vide?

først til md - kan desværre ikke få overtalt kæresten til kønsscanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille cardi med åben front, så man kan få optimal hud til hud kontakt :kuller

 

 

post-12773-0-96074700-1463900953_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille hjelm og et par bukser

post-12773-0-42295500-1463901429_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille blød cardigan, blev meget lille i størrelsen så håber han kan passe den når han kommer ud. Ellers må vi finde en bamse som kan få den :rolleyes

post-12773-0-21372300-1463901533_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En pang farvet cardi - denne strikkede jeg før vi vidste det blev en dreng. Efter scanningen gik vi direkte til strikke biksen og købte marineblå knapper :loveshower

post-12773-0-38238000-1463901624_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER