Solvej99

Slettes

20 indlæg i dette emne

Vi har også en kile/"pølle" for at give den rette hældning (vi var cybex). De kan købes i babysam, men prøv evt lige med et sammenrullet hånsklæde først, såkan du se om det er derfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor godt at du oprettede den her tråd LilleMi :kiss Vi har samme problem pga sædet i vores bil - og jeg havde da ikke tænkt så langt med kile og sådan! Super fedt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Damen i babysam fortalte at rigtig mange biler har en skrå vinkling på sædet, hvor autostolen egentlig er beregnet til at stå på et vandret sæde. Skide smart lavet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skyldes sandsynligvis hældningen på sædet. Får nogle år tilbage var der samme problem med Rømers stole hvor man kunne få en gratis kile til at sætte mellem stol og base som var fuldt ud godkendt og som løste problemet. Og så har de ændret noget ved stolene så det ikke længere er et problem.

Så måske recaro har lavet en lignende løsning hvis du kontakter dem?

Ja det med Rømeren fik jeg også googlet mig frem til.

Jeg må prøve at kontakte dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en kile/"pølle" for at give den rette hældning (vi var cybex). De kan købes i babysam, men prøv evt lige med et sammenrullet hånsklæde først, såkan du se om det er derfor.

Jeg har bare læst, at de ikke er 100 % sikre, hvis man lægger noget under :unsure Så det skal i hvert fald nok være sådan en godkendt kile.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor godt at du oprettede den her tråd LilleMi :kiss Vi har samme problem pga sædet i vores bil - og jeg havde da ikke tænkt så langt med kile og sådan! Super fedt!

Godt du kan bruge det :kiss For så vidt jeg har læst mig til, så er det farligt, at de sidder sådan med hovedet forover (vejrtrækning osv.), og så er det vel i øvrigt heller ikke rart :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Damen i babysam fortalte at rigtig mange biler har en skrå vinkling på sædet, hvor autostolen egentlig er beregnet til at stå på et vandret sæde. Skide smart lavet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du kan bruge det :kiss For så vidt jeg har læst mig til, så er det farligt, at de sidder sådan med hovedet forover (vejrtrækning osv.), og så er det vel i øvrigt heller ikke rart :rolleyes

Nohr har heldigvis ikke 'tabt' hovedet, men han sidder meget lodret synes jeg, og det kan simpelthen ikke være godt for ryggen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr har heldigvis ikke 'tabt' hovedet, men han sidder meget lodret synes jeg, og det kan simpelthen ikke være godt for ryggen!

Nej det kan det simpelthen ikke være. Da vi havde autostol, der blev sat fast med sele, så stillede jeg den altid sådan så Theo lå ned.

Man burde kunne tippe selve stolen, når den er sat fast i basen :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kan det simpelthen ikke være. Da vi havde autostol, der blev sat fast med sele, så stillede jeg den altid sådan så Theo lå ned.

Man burde kunne tippe selve stolen, når den er sat fast i basen :chin:

Vores cybex sirona, som Theodor i, kan tippes så de både kan ligge godt ned og sidde op. Aner ikke med andre stole, men det er da noget rod hvis de sidder så ret op :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores cybex sirona, som Theodor i, kan tippes så de både kan ligge godt ned og sidde op. Aner ikke med andre stole, men det er da noget rod hvis de sidder så ret op :unsure

Det kan Williams nr 2 stol også! Men ikke den lille. Jeg overvejer lidt at rykke Nohr til den næste (den er også fra nyfødt), men den er ikke sådan at tage med ind...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan Williams nr 2 stol også! Men ikke den lille. Jeg overvejer lidt at rykke Nohr til den næste (den er også fra nyfødt), men den er ikke sådan at tage med ind...

Sironaen kan nemlig også bruge fra nyfødt, men det kan selvfølgelig heller ikke tages med ind. Men jeg er bare generelt dybt begejstret over den stol. Den kan dreje hele vejen rundt, så den er bare SÅ nem at få barnet i. Og Det dermed at den kan tippes. Vi har tit gjort det, at vi har lagt den mest muligt ned, når vi skulle køre en tur, hvor Theodor gerne skulle sove på vejen :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sironaen kan nemlig også bruge fra nyfødt, men det kan selvfølgelig heller ikke tages med ind. Men jeg er bare generelt dybt begejstret over den stol. Den kan dreje hele vejen rundt, så den er bare SÅ nem at få barnet i. Og Det dermed at den kan tippes. Vi har tit gjort det, at vi har lagt den mest muligt ned, når vi skulle køre en tur, hvor Theodor gerne skulle sove på vejen :super

Jeg er også svært begejstret over drejefunktionen :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Rømer, med samme problem... Vi har så en selebase til vores, og vi har valgt at lægge et lille træbræt inder basen i sædets dybe ende, og det har afhjulpet problemet... For uhh jeg fik det dårligt over det andet... Og det kan heller ikke være hverken godt eller behageligt for baby... Havde vi ikke kunnet afhjælpe problemet sådan så havde jeg købt ny stol!!! Men det er jo en temmelig ekstra udgift...

Og det med at den ikke er 100% sikker, det tror jeg ikke så meget på i vores tilfælde, så længe foden på basen stadig er grøn i det fælt der angiver om basen sidder korrekt. Faktisk blev den mere grøn efter vores lille ændring:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skyldes sandsynligvis hældningen på sædet. Får nogle år tilbage var der samme problem med Rømers stole hvor man kunne få en gratis kile til at sætte mellem stol og base som var fuldt ud godkendt og som løste problemet. Og så har de ændret noget ved stolene så det ikke længere er et problem.

Så måske recaro har lavet en lignende løsning hvis du kontakter dem?

Og vi har den kile der her snakkes om, og det er ikke nok i vores WV Passat... For den kile sidder også på vores base:s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også til at skifte til en større autostol.

C ben stikker snart ud over.

Den vi har fra bellelli kan hældes så den er lidt mere skrå. Håber det er nok.

Men problemet er jo at den ikke kan komme med ind, så man skal have klapvogn med hver gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også til at skifte til en større autostol.

C ben stikker snart ud over.

Den vi har fra bellelli kan hældes så den er lidt mere skrå. Håber det er nok.

Men problemet er jo at den ikke kan komme med ind, så man skal have klapvogn med hver gang

Eller bæresele /vikle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også til at skifte til en større autostol.

C ben stikker snart ud over.

Den vi har fra bellelli kan hældes så den er lidt mere skrå. Håber det er nok.

Men problemet er jo at den ikke kan komme med ind, så man skal have klapvogn med hver gang

Jeg bruger aldrig (ok måske en enkelt undtagelse) autostol som transportmiddel ude for bilen. Den eneste grund til at jeg synes den er rar at kunne tage ind, er herhjemme, hvor han så er dejlig nem at sætte i en anden gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER