Vinnus

På terminsdagen kom Sirius

6 indlæg i dette emne

Fødselsberetning.

 

Det startede torsdag d 10/3, hvor jeg var 39+6 og skulle til Jm kl 8,20. Der fik jeg hindeløsning og gik hjem med beskeden fra JM Kristina om, at nu aftalte vi at vi skulle ses igen om natten, da hun kom på vagt i teamet kl 22. Og da de andre 3 af mine piger er født om natten, så regnede jeg også med at det nok skulle gå sådan denne gang.

Hjem med mig og så ellers igang med at støvsuge, gøre rent osv for at få sat gang i kroppen.

Jeg fik da også nogle lede plukveer/småveer og det tyngede godt ned ad til. Der var noget tegnblødning eller noget i den stil, dog kun en gang. Men intet blev helt regelmæssigt, så jeg gik i seng omkring kl 22, hvor jeg stadig tog tid på veerne, men de kom stadig alt for uregelmæssigt og var for korte. Jeg vågnede ved 23 tiden, da K gik i seng og der var de aftagende :(

Så jeg regnede ikke med, at der ville ske noget.

 

Fredag d 11/3 vågnede jeg som sædvanligt ved 3 tiden og skulle op på toilet. Igen var der en smule blod, men det tog jeg som en eftervirkning af hindeløsningen. Det murrede stadig i maven, men det havde det jo gjort i flere dage før. Så jeg tænkte, at nu kunne vi lige så godt gå all in og se hvad der skete. Derfor vækkede jeg K og ja.. :seng Bagefter fik jeg nogle kraftige smerter og masser af plukveer, men kunne sagtens sove. Omkring kl 5 vågnede jeg igen ved at det gjorde ondt, sådan som i veer, ikke de kraftige, men alligevel nok til at jeg ikke kunne sove under dem. De kom med 12 min imellem og varede 50 sek. Kl 6 var de taget til i styrke og jeg var nødt til at koncentere mig om vejrtrækning. Så jeg sagde til K om han lige ville se tiden an og måske komme en halv time forsent på arbejde, for jeg var i tvivl om det var nu eller om det bare var falsk alarm igen. 

Så vi lavede morgenmad til pigerne og fik dem sendt afsted i skole. Kl 7.30 var jeg stadig lidt i tvivl, da de kom med både 2 min og 5-6 min imellem. Men jeg ringede til Jm, og det var stadig Kristina, der havde vagt. Hun mente at det var startet og at jeg skulle komme ind.

Så K fulgte Pixie i børnehave og jeg fik pakket det sidste og gjort klar til at komme afsted. Heldigvis havde han lånt sin fars bil til at komme på arbejde i, så det var da lidt nemmere at komme afsted end vi havde regnet med :)

Omkring kl 8.15 var vi på Fg, hvor Kristina tog imod os.

Jeg blev undersøgt og var ca 5 cm + åben omkring kl 8,30, så der blev gjort en fødestue klar til os.

Imellemtiden fik jeg lagt klyx, og øv hvor havde jeg glemt, hvor ubehageligt det egentlig er. Specielt når man har veer samtidigt.

Vi skulle ned på fødestue 7, den med det store fødekar, hvilket pudsigt nok var samme stue som jeg fødte på med Pixie.

 

Jeg var nu begyndt at have koblede veer, så først kom der en slem en og så kom dens storebror den onde ve. Der skulle jeg virkelig koncentre mig om at trække vejret ordentligt og visualisere min smerte som en bølge. Det hjalp mig meget.

Omkring kl 9.40 blev jeg tjekket igen og var nu 9 cm udvidet, så Jm Kristina besluttede sig for at tage vandet. Efter det kom jeg i fødekarret og nød det varme vand. Jeg havde det godt nok lidt svært ved, hver gang hun skulle tjekke hjertelyd med doptonen, for det gjorde ondt når hun pressede ind. JM kaldte på en sosa og en JM til at hjælpe når jeg havde født og skulle op.

Da presseveerne kom, var de ikke helt så stærke, men jeg gjorde mit bedste. Som sidste gang brugte jeg karret til hjælp ved at trække mig op og frem og derved bruge kroppen til at presse med.  Det tog længere tid denne gang, nok fordi at når presseveen var over, så trak min bækkenbund ham lidt ind igen. J, mente bagefter at det var pga den var for veltrænet :D  Men længere ud kom han da, og da hovedet var ude, så fik jeg besked på at lægge mig ned i karret, hvor efter sosa og den anden JM holdt mine ben ud til siden, og i næste presseve hjalp JM Kristina med ved at trække ham ud. De havde nemlig haft mistanke om at hans skuldre var for brede og muligvis sad fast pga den lange pressefase. Han er født kl. 10.46

Med det samme han var ude, forsvandt alle smerter og den svimmelhed jeg havde haft den sidste halve time.

Jeg nåede at blive ret urolig, fordi han ikke skreg eller sagde en lyd. Han var godt bleg, sådan grålig, men han løftede hovedet, og begge Jm'er forsikrede mig om, at det var helt normalt, når de var født i vand.

Han kom op til K mens jeg skulle op på briksen og føde moderkagen. Jeg rystede sindssygt meget pga skiftet fra det varme vand og så ud i det kolde rum.

Jeg fik et varmt tæppe på, og de forventede så at der kom en presseve, så moderkagen kunne komme ud. Intet skete. Den ville ikke give slip når de hev i navlestrengen. JM turde ikke hive for meget, da navlestrengen var porøs. Jeg fik sat akupunktur nåle i mine lilletæer (av hvor gør det ondt), fik kateter og tømt blæren, da det kan hjælpe samt fik sprøjtet saltvand op i navlestrengen. De forsøgte at lægge venflon i min ene hånd, da de frygtede at moderkagen ikke ville give slip og den så skulle opereres ud. De trykkede godt og grundigt på min mave og forsøgte at provokere min livmoder til at lave presseveer.

Da de så valgte at ringe til bagvagten, fik jeg langt om længe en presseve og moderkagen kom ud, hel og fin :wee

K har fortalt her bagefter, at han nåede at blive ret bekymret for mig, da det gik helt efter bogen sidste gang.

 

Jeg fik en lille hudafskrabning øverst oppe, hvilket var heldigt sluppet :yay

 

K fik givet Sirius den første flaske imens jeg blev stukket og prikket i :)

 

Vi nød bare de første par time med ham. Det var bare os, og ingen fik noget at vide. :biglove Det var så skønt at bare kunne gøre det, fordi ingen havde jo regnet med at der ville ske noget lige den dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh altså endnu engang stort tillykke med jeres søn. Det lyder som en heftig omgang - men dejligt at det passede med at pigerne kunne komme afsted og I havde dagen for jer selv :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså endnu engang stort tillykke med jeres søn. Det lyder som en heftig omgang - men dejligt at det passede med at pigerne kunne komme afsted og I havde dagen for jer selv :loveshower

Mange tak søde :)

Sjovt nok har jeg normalt angst for smerter og er en kæmpe pyller røv når jeg har ondt. Men har nu født 3 ud af 4 gange uden smertelindring (nr 2 fik jeg bistik ved, ikke lige smertelindring efter min mening, da det jo gør mega ondt)

Men jeg er glad for at det også gik forholdsvis hurtigt denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham - skønt navn i har valgt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi jeg måtte læse med :) Stort tillykke med ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning :biglove Åh hvor har jeg dog læst mange mange beretninger og selv født 2 gange, men jeg synes simpelthen det er det mest fantastiske at læse om! Det lyder som en rigtig god fødsel! :kram2

Og kæmpe stort tillykke igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER