SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Jeg leder også efter nogen. Måtte sku selv i gang, eftersom A fik beskidte strømper OVENPÅ fussen af at kravle i går :oops :blush

Der vanker vist kæmpe røvfuld til nogen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der vanker vist kæmpe røvfuld til nogen!

Ja!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har støvsuget - hele huset... Elsker at støvsuge, så gør det hver dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja!

Hvordan går det i øvrigt med din mand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har støvsuget - hele huset... Elsker at støvsuge, så gør det hver dag :D

Men hvornår kommer du så forbi her?? :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvornår kommer du så forbi her?? :lol

Når jeg har fået taget mig sammen til at gå i bad :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg har fået taget mig sammen til at gå i bad :D

Hvad hvis jeg går i bad og du støvsuger?! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det i øvrigt med din mand?

Tak fordi du spørger :kiss

Han er stadig indlagt. De har fyldt ham med kontrastvæske og har scannet ham med jævne mellemrum siden i går. Jeg håber virkelig det giver nogle svar, for alt andet er uholdbart! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger :kiss

Han er stadig indlagt. De har fyldt ham med kontrastvæske og har scannet ham med jævne mellemrum siden i går. Jeg håber virkelig det giver nogle svar, for alt andet er uholdbart! :unsure

Åh, for pokker! Jeg håber på svar - og gerne nogle gode! Hvordan har han det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, for pokker! Jeg håber på svar - og gerne nogle gode! Hvordan har han det?

Han har det vist ok. Men jeg savner ham! Og er en smule træt af at han har vores bil <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hvis jeg går i bad og du støvsuger?! :D

Det havde været en deal, men ville ikke hjælpe på mit fedtede hår...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger :kiss

Han er stadig indlagt. De har fyldt ham med kontrastvæske og har scannet ham med jævne mellemrum siden i går. Jeg håber virkelig det giver nogle svar, for alt andet er uholdbart! :unsure

Måske har jeg overset noget, men hvorfor er han indlagt søde A?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ok at holde en 3årig fast, der kæmper med al sin kraft og råber 'ned' igen og igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har det vist ok. Men jeg savner ham! Og er en smule træt af at han har vores bil <_<

Åh, det kan jeg godt forstå. Begge dele! Jeg håber, han snart kommer hjem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ok at holde en 3årig fast, der kæmper med al sin kraft og råber 'ned' igen og igen?

Det kommer an på grunden, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på grunden, synes jeg.

Enig. Jeg har båret båret på en skrigende, storkæmpende unge, for nu SKULLE vi altså hjem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ok at holde en 3årig fast, der kæmper med al sin kraft og råber 'ned' igen og igen?

Ja, det synes jeg godt det kan være, hvis det er i regi af mor eller far der bestemmer for barnet, at nu skal vi hjem/du skal i bad etc men uden at være voldsom. Jeg har båret Anna under armen fra børnehaven ud i bilen og hun skreg ret højt, at jeg skulle sætte hende ned ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ok at holde en 3årig fast, der kæmper med al sin kraft og råber 'ned' igen og igen?

Det skal virkelig være sidste udvej og med god grund, synes jeg.

Hvis det er for at fjerne barnet fra situationen, eller fordi man er nødt til at gå og barnet død og pine ikke vil med, så må det være sådan. Men så er det for at flytte barnet, og så sætte det ned igen, lige så snart man er fx ude af butikken eller væk fra det barn, barnet var oppe og slås med.

Jeg har nogle gange været nødt til at holde Karla i armene/ hænderne, hvis hun er kammet over af træthed eller frustrationer, fordi det er det eneste, der så virker til at få hende til at lytte, så vi kan snakke om, hvad der er galt, og for at forhindre hende i at slå eller lignende.

Der er også stor forskel på, hvordan man griber det an - hvis det er som straf, eller man bare står og holder barnet uden at snakke med det, se på det, eller gå et andet sted hen, så er det ikke ok. Det må ikke stå alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :kiss

Jeg kan høre at det kræver en uddybning.

Vi (Jon, mig, Nohr) var i formiddag til møde i børnehaven. William havde set at vi var kommet og legede videre. På et tidspunkt til mødet kan jeg høre at William græder lidt, for derefter at skrige helt panisk og råbe 'mor kram', han var altså blevet ked af at vi var kommet og så var gået ind på kontoret.

Efter kort tid (måske 2 minutter, måske mindre måske mere) går jeg ud til William. Og her ser jeg så en ansat sidde på skammel og holde William fast mellem benene og holde om ham med armene. William vender samme vej som den voksne, altså og kigger væk. Han skriger 'nej ned, mor kram, ned' osv.

Han blev holdt fast fordi han ikke måtte gå ind til mig.

Jeg har ondt i maven over det.

Hvad tænker i nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, hvorfor gav de ham ikke bare lov at komme ind til dig? Et kram er da ikke noget at holde barnet fra..

Pædagogen har nok gjort det i god mening for at han ikke skulle forstyrre. Meeeen jeg ville også få ondt i maven hvis det var mit barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, hvorfor gav de ham ikke bare lov at komme ind til dig? Et kram er da ikke noget at holde barnet fra..

Pædagogen har nok gjort det i god mening for at han ikke skulle forstyrre. Meeeen jeg ville også få ondt i maven hvis det var mit barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bare mest af alt at jeg ikke forstår det! William blev ked af det fordi han troede at vi var gået uden ham. Det var der ingen tvivl om at pågældende (og alle de andre) vidste. Hvis ikke det virker at sige 'mor er lige derinde, hun kommer ud om lidt', så kunne det jo være fint at tage William hen og se mig. Ja det ville måske være bøvlet for mødet, men mødet var for hans skyld. Og jeg måtte jo alligevel fise ud da han blev så ked af det.

Grunden til at han vendte væk, var at den ansatte var ved at snakke med nogle andre børn. Så William blev udelukkende fastholdt, ikke talt til (det blev han måske øjeblikket forinden, det ved jeg jo ikke, men uanset så synes jeg at han skulle have fuld fokus når han bliver fastholdt uden sin vilje!).

Men hvorfor overhovedet holde ham fast, hvis ikke det er for at trøste ham?

Han troede ikke vi var der. Han ville jo ikke stikke af. Måske fordi han nægtede at sidde på sin stol og spise frokost - men gæt selv hvor meget han fik spist ved at blive fastholdt.

Det er virkelig ikke for at skabe en orkan i et glas vand. Slet ikke. Jeg er ikke engang sur på den der holdte ham, jeg er sikker på at det ikke var ondt ment eller noget.

Men jeg har lyst til lige at nævne det. For jeg synes ikke at det er ok, så sådan i ønsket om at det ikke sker igen, tænkte jeg på at nævne det.

Grunden til at jeg spørger jer, er fordi jeg bliver usikker og tænker på om det er mig der er ondsvag. De ser iforvejen på mig som om jeg er bindegal dernede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bare mest af alt at jeg ikke forstår det! William blev ked af det fordi han troede at vi var gået uden ham. Det var der ingen tvivl om at pågældende (og alle de andre) vidste. Hvis ikke det virker at sige 'mor er lige derinde, hun kommer ud om lidt', så kunne det jo være fint at tage William hen og se mig. Ja det ville måske være bøvlet for mødet, men mødet var for hans skyld. Og jeg måtte jo alligevel fise ud da han blev så ked af det.

Grunden til at han vendte væk, var at den ansatte var ved at snakke med nogle andre børn. Så William blev udelukkende fastholdt, ikke talt til (det blev han måske øjeblikket forinden, det ved jeg jo ikke, men uanset så synes jeg at han skulle have fuld fokus når han bliver fastholdt uden sin vilje!).

Men hvorfor overhovedet holde ham fast, hvis ikke det er for at trøste ham?

Han troede ikke vi var der. Han ville jo ikke stikke af. Måske fordi han nægtede at sidde på sin stol og spise frokost - men gæt selv hvor meget han fik spist ved at blive fastholdt.

Det er virkelig ikke for at skabe en orkan i et glas vand. Slet ikke. Jeg er ikke engang sur på den der holdte ham, jeg er sikker på at det ikke var ondt ment eller noget.

Men jeg har lyst til lige at nævne det. For jeg synes ikke at det er ok, så sådan i ønsket om at det ikke sker igen, tænkte jeg på at nævne det.

Grunden til at jeg spørger jer, er fordi jeg bliver usikker og tænker på om det er mig der er ondsvag. De ser iforvejen på mig som om jeg er bindegal dernede.

De gange jeg har været til møde i børnehaven, er Marius altså også kommet ind og kaldt. Vi har så åbnet døren, sagt Hej til ham, fortalt ham vi lige skal snakke og så er han blevet udstyret med en iPad og sat lige uden for døren, så han havde styr på os. Og så har der været ro til at snakke :) Fordtår ikke de har holdt ham....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske har jeg overset noget, men hvorfor er han indlagt søde A?

Han lider af kronisk tarmslyng og fik et 'anfald' i mandags hvor han blev indlagt. Denne gang i Hjørring og ikke Aalborg. Han tog bilen da han næsten altid er hjemme dagen efter. Men ikke denne gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været til nogle møder, enten med leder eller pædagoger. Og der har "døren stået åben", de gange hun har set os inden mødet, ellers har vi forsøgt at skjule os.

Og det var ikke optimalt at hun rendte frem og tilbage, men når vi først var "opdaget", måtte det være sådan.

Synes det er noget underligt at gøre, og håber hun har gjort det i bedste mening.

Jeg tror bare jeg ville sige pænt/glad "ved du hvad, en anden gang må du gerne lukke ham ind, han havde jo set os, og så måtte han bare være hos os", eller noget i den dur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER