SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Åh gud, var ude at se det mest RÆDSELSFULDE hus i dag.. fra øjeblikket vi gik ind i det, havde vi begge bare lyst til at komme ud! Det var et rygerhjem, og røgen hang bare alle steder. Der var 6 (!!!) forskellige slags gulvbelægning og 12 forskellige slags "smarte tapeter" med forskellige motiver. Herudover var samtlige detaljer simpelthen bare så lidt os. Det værste var, at det faktisk var blevet gennemrenoveret for et par år siden. Men vi kunne bare slet ikke holde tanken ud om at skulle bo der.

Til gengæld var vi ude at se et hus i går, hvor vi bare FØLTE det. Og virkelig kunne se os selv bo der! Til trods for at det var ældre, og at der på sigt skal gøres meget mere. Men selve følelsen af huset - den var der bare!

Ah men for søren - jeg kan ikke slet ikke finde ud af det her bolighejs! Synes det er MEGA stressende!

Spændende :unsure

Vi kiggede på mange huse, og endte i et, som slet ikke havde de ting, vi drømte om, fordi vi netop havde den der følelse. Og den har vi stadig :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh gud, var ude at se det mest RÆDSELSFULDE hus i dag.. fra øjeblikket vi gik ind i det, havde vi begge bare lyst til at komme ud! Det var et rygerhjem, og røgen hang bare alle steder. Der var 6 (!!!) forskellige slags gulvbelægning og 12 forskellige slags "smarte tapeter" med forskellige motiver. Herudover var samtlige detaljer simpelthen bare så lidt os. Det værste var, at det faktisk var blevet gennemrenoveret for et par år siden. Men vi kunne bare slet ikke holde tanken ud om at skulle bo der.

Til gengæld var vi ude at se et hus i går, hvor vi bare FØLTE det. Og virkelig kunne se os selv bo der! Til trods for at det var ældre, og at der på sigt skal gøres meget mere. Men selve følelsen af huset - den var der bare!

Ah men for søren - jeg kan ikke slet ikke finde ud af det her bolighejs! Synes det er MEGA stressende!

Og mega spændende :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :unsure

Vi kiggede på mange huse, og endte i et, som slet ikke havde de ting, vi drømte om, fordi vi netop havde den der følelse. Og den har vi stadig :wub

Ja! Altså jeg troede jo også i mange år, at jeg skulle have en tynd, splejset kunstner/mystisk/lidt Weltschmertz-agtig mand (sådan var samtlige fyre på mit studie), og jeg endte med en stor dejlig mand på 2 m, som bestemt ikke er artyfarty, mystisk og SLET ikke Weltschmertz-agtig :lol Men mavefornemmelsen VAR der bare, og den er jeg da glad for, at jeg fulgte...

 

shit min mand ville være glad for at blive sammenlignet med et gammelt parcelhus fra 60'erne :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og mega spændende :wee

jaaaa du har da ret... det er mere dét med at sælge og købe på én gang, som er stressende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja! Altså jeg troede jo også i mange år, at jeg skulle have en tynd, splejset kunstner/mystisk/lidt Weltschmertz-agtig mand (sådan var samtlige fyre på mit studie), og jeg endte med en stor dejlig mand på 2 m, som bestemt ikke er artyfarty, mystisk og SLET ikke Weltschmertz-agtig :lol Men mavefornemmelsen VAR der bare, og den er jeg da glad for, at jeg fulgte...

shit min mand ville være glad for at blive sammenlignet med et gammelt parcelhus fra 60'erne :lol

Haha! Jeg ved ikke engang, hvilket hus jeg skal sammenligne min mand med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jaaaa du har da ret... det er mere dét med at sælge og købe på én gang, som er stressende!

Det tror jeg gerne!

Og gamle huse fra 60'erne har charme. Vores gamle 'slot' har i hvert fald ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg gerne!

Og gamle huse fra 60'erne har charme. Vores gamle 'slot' har i hvert fald ^_^

JA! Altså jeg kan bare mærke, at det lidt har stjålet mit hjerte :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jaaaa du har da ret... det er mere dét med at sælge og købe på én gang, som er stressende!

JA <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA <_<

Lad os krydse fingre for, at det snart lykkes for os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh gud, var ude at se det mest RÆDSELSFULDE hus i dag.. fra øjeblikket vi gik ind i det, havde vi begge bare lyst til at komme ud! Det var et rygerhjem, og røgen hang bare alle steder. Der var 6 (!!!) forskellige slags gulvbelægning og 12 forskellige slags "smarte tapeter" med forskellige motiver. Herudover var samtlige detaljer simpelthen bare så lidt os. Det værste var, at det faktisk var blevet gennemrenoveret for et par år siden. Men vi kunne bare slet ikke holde tanken ud om at skulle bo der.

Til gengæld var vi ude at se et hus i går, hvor vi bare FØLTE det. Og virkelig kunne se os selv bo der! Til trods for at det var ældre, og at der på sigt skal gøres meget mere. Men selve følelsen af huset - den var der bare!

Ah men for søren - jeg kan ikke slet ikke finde ud af det her bolighejs! Synes det er MEGA stressende!

Vi var ude og se ca 10 huse, tror jeg, i løbet af det halve år vi havde til salg. Da vi fandt vores hus VIDSTE jeg det bare! Jeg kan tydeligt huske følelsen i maven, og at jeg trak M med ud på det ene badeværelse og sagde "Jeg VIL bo her! Dét her skal være vores hus!" Jeg var slet ikke i tvivl :7himmel

Jeg tror på at mavefornemmelser skal være der. Så skal resten nok falde på plads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA! Altså jeg kan bare mærke, at det lidt har stjålet mit hjerte :biglove

Må man se det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA! Altså jeg kan bare mærke, at det lidt har stjålet mit hjerte :biglove

Vi nåede ikke at se ret mange huse og nogen ville kalde os forhastede, men da vi stod i huset vidste vi det. Det føltes rigtigt. Helt indeni. Og det er fra 1953 og trængte i den grad til lidt mindre hessian og lidt mere hvid maling ;)

Mavefornemmelsen skal nok hjælpe dig - lyt til den, så skal det nok gå :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA! Altså jeg kan bare mærke, at det lidt har stjålet mit hjerte :biglove

Altså vi købte det første det bedste og har nu haft det i 9 år. Vi renoverer løbende og har efterhånden fået vores hus :glad Så gå efter mavefornemmelsen :) Hvor er det spændende :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper på parcelhus fra 60'erne! Vores er sådan et, og så tudegrimt ud på billederne på nettet. Men da vi kom ud og kiggede, så var det bare dejligt, lå perfekt på grunden, og trængte egentligt bare til hvid maling og et nyt køkken-alrum. Elsker de store vinduer, kontakten med haven, planløsningen, og charmen. Det er blevet så flot og moderne/retro med nyt køkken-alrum, og det er mega funktionelt.

Skal der laves meget på det hus I har fundet, MforMor?

I øvrigt god sammenligning mellem hus og mænd. Jeg havde det lidt på samme måde med min brudekjole.

Troede bestemt jeg skulle ende i en knælang kjole i 50'er-stil, men endte i en stramtsiddende havfruemodel i helblonde! Den føltes helt rigtig fra det sekund jeg fik den på, og jeg fortrød på intet tidspunkt. Sådan har det også været med huset (og manden).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bankdame, advokatdame og forsikringsdame var alle meget sådan - se at blive gift i fbm huskøb. Som bankdamen sagde - hvis der sker din mand noget bliver din virkelighed at du skal til ejendomsmægleren samme uge som du skal til bedemanden.

Så vi blev gift på rådhuset velvidende at der jo aldrig sker noget. Ikke desto mindre befandt min mand sig 3 mdr senere 100 meter fra et gang shoot out, hvor der blev skudt 15 skarpe skud. Havde han forladt sit arbejde 30 sek før, havde han stået midt i det. Så... jeg er for det der ægteskab ;)

Jeg er enig her. Specielt med delebørn.

Min mands far døde da min mand var 3 år gammel. Hans far havde to børn fra et tidligere ægteskab. Det betød at midt i sorgen måtte min svigermor sælge huset og flytte. Hun skulle betale de to andre børn ud og det blev for dyrt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja! Altså jeg troede jo også i mange år, at jeg skulle have en tynd, splejset kunstner/mystisk/lidt Weltschmertz-agtig mand (sådan var samtlige fyre på mit studie), og jeg endte med en stor dejlig mand på 2 m, som bestemt ikke er artyfarty, mystisk og SLET ikke Weltschmertz-agtig :lol Men mavefornemmelsen VAR der bare, og den er jeg da glad for, at jeg fulgte...

shit min mand ville være glad for at blive sammenlignet med et gammelt parcelhus fra 60'erne :lol

:haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja! Altså jeg troede jo også i mange år, at jeg skulle have en tynd, splejset kunstner/mystisk/lidt Weltschmertz-agtig mand (sådan var samtlige fyre på mit studie), og jeg endte med en stor dejlig mand på 2 m, som bestemt ikke er artyfarty, mystisk og SLET ikke Weltschmertz-agtig :lol Men mavefornemmelsen VAR der bare, og den er jeg da glad for, at jeg fulgte...

shit min mand ville være glad for at blive sammenlignet med et gammelt parcelhus fra 60'erne :lol

:lol

Og hus-kiggeri ER en skønsom blanding af spænding, drømme, angst og frustration :kram2

Glæder mig til vi må få et kig på et muligvis-to-be-hus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender i det at man pludselig får den stærkeste lyst til at gøre hovedrent i hele lejligheden mens man ammer? Og at den lyst forsvinder ligeså snart baby er færdig med at spise? :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig her. Specielt med delebørn.

Min mands far døde da min mand var 3 år gammel. Hans far havde to børn fra et tidligere ægteskab. Det betød at midt i sorgen måtte min svigermor sælge huset og flytte. Hun skulle betale de to andre børn ud og det blev for dyrt.

Og i det tilfælde er et ægteskab ikke engang nok. Der skal faktisk et testamente til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender i det at man pludselig får den stærkeste lyst til at gøre hovedrent i hele lejligheden mens man ammer? Og at den lyst forsvinder ligeså snart baby er færdig med at spise? :p

Nej... hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender i det at man pludselig får den stærkeste lyst til at gøre hovedrent i hele lejligheden mens man ammer? Og at den lyst forsvinder ligeså snart baby er færdig med at spise? :p

Ha ha, ja det gør jeg faktisl. Der er ikke grænser for hvad jeg kan sidde og planlægge mens jeg ammer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev stoppet idag på gaden med barnevognen af en ældre mand som nærmest råbte "sikke en smuk og nybagt mor!" jeg bliver glad og forlegen og smiler til ham. Han kommer helt hen og siger at han godt vidste at det var upassende men han blev draget af mine smukke og gyngende bryster :lolhit

Jeg gik bare videre og har valgt at se det som en kompliment, upassende, dog stadig en kompliment! Man må tage hvad man kan få :D :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev stoppet idag på gaden med barnevognen af en ældre mand som nærmest råbte "sikke en smuk og nybagt mor!" jeg bliver glad og forlegen og smiler til ham. Han kommer helt hen og siger at han godt vidste at det var upassende men han blev draget af mine smukke og gyngende bryster :lolhit

Jeg gik bare videre og har valgt at se det som en kompliment, upassende, dog stadig en kompliment! Man må tage hvad man kan få :D :rolleyes

Arhmen det kan man da ikke andet end at blive glad af! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev stoppet idag på gaden med barnevognen af en ældre mand som nærmest råbte "sikke en smuk og nybagt mor!" jeg bliver glad og forlegen og smiler til ham. Han kommer helt hen og siger at han godt vidste at det var upassende men han blev draget af mine smukke og gyngende bryster :lolhit

Jeg gik bare videre og har valgt at se det som en kompliment, upassende, dog stadig en kompliment! Man må tage hvad man kan få :D :rolleyes

HAHAHA :lol Mega upassende, men dog også forfriskende ærligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev stoppet idag på gaden med barnevognen af en ældre mand som nærmest råbte "sikke en smuk og nybagt mor!" jeg bliver glad og forlegen og smiler til ham. Han kommer helt hen og siger at han godt vidste at det var upassende men han blev draget af mine smukke og gyngende bryster :lolhit

Jeg gik bare videre og har valgt at se det som en kompliment, upassende, dog stadig en kompliment! Man må tage hvad man kan få :D :rolleyes

Gad vide om det var den samme mand jeg engang interviewede? Som han sagde, så deltog han kun, så han kunne kigge på mine bryster under navneskiltet :lol

Nok det mærkeligste jeg nogensinde har oplevet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER