SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Ej, vil i høre noget mærkeligt????

Jeg sidder i haven, helt alene, og har haft en skøn nat, og har drukket en HEL kop te!!!!!

Hvad sker der?! :p

Twilightzone... :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Twilightzone... :blink

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kigger bil... Keder mig bravt... Går nu over til at sortere efter farve - det er sagligt nok, ikk'? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav ham en Mont Blanc kuglepen med juniors fødselsdag indgraveret første gang. Han virkede dog ikke så glad at jeg ville bruge penge og kræfter på noget tilsvarende anden gang. Det generer mig lidt, men...

Jeg har fået sten i min vielsesring som barselsgave begge gange :)

Min mand skylder STADIG en sten i ringen - indsæt mega bitter smiley!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kigger bil... Keder mig bravt... Går nu over til at sortere efter farve - det er sagligt nok, ikk'? :rolleyes

Totalt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kigger bil... Keder mig bravt... Går nu over til at sortere efter farve - det er sagligt nok, ikk'? :rolleyes

 

Det er også min taktik :D :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi er nødt til at tage på ferie og lade svigermor passe katten noget oftere.

Vi kom hjem i går og hun har bare gået og ryddet lidt op og indrettet hist og her. :)

F.eks. har hun ryddet på altanen så man faktisk kan være der og ordnet vores altankasser så der nu er blomster og krydderurter i stedet for en død plante. Hun har købt små kurve og vaser til lige at samle de ledninger og papirer der lå løst omkring. Hun har sågar vasket gulvet.

Alt dette med begrundelsen at hun jo skulle lave et eller andet mens hun underholde katten nogle timer hver dag. :D

Nogle vil måske synes det er grænseoverskridende eller for meget. Jeg synes det er skønt fordi det er lige præcis sådan nogle småting jeg bare aldrig får gjort noget ved selv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi er nødt til at tage på ferie og lade svigermor passe katten noget oftere.

Vi kom hjem i går og hun har bare gået og ryddet lidt op og indrettet hist og her. :)

F.eks. har hun ryddet på altanen så man faktisk kan være der og ordnet vores altankasser så der nu er blomster og krydderurter i stedet for en død plante. Hun har købt små kurve og vaser til lige at samle de ledninger og papirer der lå løst omkring. Hun har sågar vasket gulvet.

Alt dette med begrundelsen at hun jo skulle lave et eller andet mens hun underholde katten nogle timer hver dag. :D

Nogle vil måske synes det er grænseoverskridende eller for meget. Jeg synes det er skønt fordi det er lige præcis sådan nogle småting jeg bare aldrig får gjort noget ved selv. :)

Det er bare mega skønt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke det er voksent at eje en volvo, så er der næppe noget der er. Nu skal vi bare have styr på det praktiske, og så kan vi nyde, at vi har fået en bil med en hel meters mere plads. Shit det er luksus, ikke at skulle splitte barnevognen i atomer, proppe poser og tasker ind under ungernes ben, og altid sidde med et eller andet på skødet. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke det er voksent at eje en volvo, så er der næppe noget der er. Nu skal vi bare have styr på det praktiske, og så kan vi nyde, at vi har fået en bil med en hel meters mere plads. Shit det er luksus, ikke at skulle splitte barnevognen i atomer, proppe poser og tasker ind under ungernes ben, og altid sidde med et eller andet på skødet. :yay

Det er SÅ fedt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg poster den lige her også: :)

Nu er min dagpleje-tråd jo lukket, men jeg mener at nogen nævnte, at de glædede sig til at se, når jeg kom på plads, så der kommer et lille kig her. :) Jeg vil ikke sige, at jeg er "færdig", men jeg synes, det begynder at tage form:

fbj7s0.jpg

29wqp2t.jpg

Øverst i reolen er der bøger og puslespil. Den blå pose er et sæt med bog og bamse, hvor bogen handler om bamsen. Rigtig sødt. :)

Kasserne er der ikke frygteligt meget i, og jeg overvejer lidt at droppe (nogle af) dem, men i en af dem er der tørklæder i alle regnbuens farver og risposer, og i en anden er der trommer (:yay !) rasleæg og bjælder. Ellers er der hammerbræt, puttekasse, baby-rangle-nulre-dimser, dyr, ringstabletårn, bold, pop-up-bondegård, biler, bus og ambulance, 3 dukker med potte, tøj og lift, og sådan en farvet dimser-på-snoede-liner-tingest. En rigtig lækker og stabil gåvogn med en rubens cutie og fint sengetøj. Og så har jeg købt legetæppe og det lille køkken med stofgrøntsager, og jeg har fået lidt service og en lille bitte smule plastik-mad.

Og så to lækre scootere, en bold og en masse sandting til når vi skal ud.

Jeg ville jo også have en tumlemadras og kravletunnel, men der er rod i mine dagpenge, så finanserne er små <_< Men jeg satser stærkt på at det kommer, og nok også noget mere legemad og måske et lille tæppe til køkkenet også, så det ikke ser så øde ud :D

I forhold til "kunder" har jeg jo tavshedspligt, men jeg kan da - meget vagt - sige, at jeg har haft fornøjelsen af at møde nogle rigtig søde mennesker, både store og små, og at jeg glæder mig rigtig meget til at starte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser fint ud, Barbamama! Men jeg tænker at det kan være godt at have en del mere legetøj som DP-børnene kan lege med, hvis du får 4 børn. Hvad med at fylde en kasse med biler, og en med Duplo? Husk at man kan købe en hulens masse legetøj brugt for næsten ingen penge:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser fint ud, Barbamama! Men jeg tænker at det kan være godt at have en del mere legetøj som DP-børnene kan lege med, hvis du får 4 børn. Hvad med at fylde en kasse med biler, og en med Duplo? Husk at man kan købe en hulens masse legetøj brugt for næsten ingen penge:)

Jeg er blevet anbefalet ikke at "go overboard" fordi det omvendt også kan være forstyrrende, hvis der er FOR meget, men jeg kan sagtens låne mere fra dagplejen, hvis det viser sig at der er for lidt. :) Jeg tænker også, at der er plads til mere, men jeg ser lige an :)

Duplo, der har jeg aftalt med Valdemar, at vi må låne hans - han har en GIGA kasse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser fedt ud, BBM! :glad jeg tror ungerne bliver glade for det (og dig med ;) ) ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser fedt ud, BBM! :glad jeg tror ungerne bliver glade for det (og dig med ;) ) ^_^

Jeg synes i hvert fald, det er ret hyggeligt :biglove Men altså mere mad, maracas, madras og tunnel står på indkøbs/ønskelisten. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eh, skal til noget jordemoder graviditets komsammen noget i morgen. Burde man tage en buket blomster eller chokolade med til jordemoderen? Ved ikke om de andre gør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eh, skal til noget jordemoder graviditets komsammen noget i morgen. Burde man tage en buket blomster eller chokolade med til jordemoderen? Ved ikke om de andre gør

Jeg gav en lille gave til begge mine hjemmefødselsjordemoødre... Men jeg eeeelsker os at gi gaver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav en lille gave til begge mine hjemmefødselsjordemoødre... Men jeg eeeelsker os at gi gaver

Jeg tænker også at du skal give det, hvis du har lyst Cmathilde, ikke fordi du føler dig forpligtet til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig ikke forpligtet, men jeg elsker at værdsætte folks gode arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig ikke forpligtet, men jeg elsker at værdsætte folks gode arbejde.

Efter min fødsel var jeg en tur forbi hospitalet med både breve og chokolade til fødsels- og barselsgangen :biglove

Hvis du føler for det, så gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand skylder STADIG en sten i ringen - indsæt mega bitter smiley!

Fesent hubby... <_< Det skal efterhånden være en STOR sten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet anbefalet ikke at "go overboard" fordi det omvendt også kan være forstyrrende, hvis der er FOR meget, men jeg kan sagtens låne mere fra dagplejen, hvis det viser sig at der er for lidt. :) Jeg tænker også, at der er plads til mere, men jeg ser lige an :)

Duplo, der har jeg aftalt med Valdemar, at vi må låne hans - han har en GIGA kasse :)

Det ser så fint ud! Til det med kasserne- i Cecilia's vuggestue havde de også nogle, feks husker jeg de havde en masse Schleich dyr ( eller den slags dyr) i den ene og det var ret smart fordi børnene lærte også at rydde op sådan og "sortere" dvs alle dyr skal derned igen men bogen feks skal i kassen ved siden af. ( ikke at alt skulle i kasser men feks med de der dyr giver det jo god mening )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser så fint ud! Til det med kasserne- i Cecilia's vuggestue havde de også nogle, feks husker jeg de havde en masse Schleich dyr ( eller den slags dyr) i den ene og det var ret smart fordi børnene lærte også at rydde op sådan og "sortere" dvs alle dyr skal derned igen men bogen feks skal i kassen ved siden af. ( ikke at alt skulle i kasser men feks med de der dyr giver det jo god mening )

True! Og jeg havde faktisk tænkt på at kigge efter nogle flere dyr :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

True! Og jeg havde faktisk tænkt på at kigge efter nogle flere dyr :chin:

Men du behøver vel heller ikke at have alt i starten tænker jeg? Du kan jo se hvad der fungerer og så altid købe mere eller andet, rykke rundt etc:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du behøver vel heller ikke at have alt i starten tænker jeg? Du kan jo se hvad der fungerer og så altid købe mere eller andet, rykke rundt etc:)

Helt sikkert! Det er en ongoing proces :D Jeg ville egentlig også lave min egen sangbog, men det når jeg heller ikke til dag 1. Men det kommer jo nok alt sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER