SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Ih et langt bad lyder godt nok lækkert.. Og tiltrængt :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg svarer lige samlet :) Juli er betalingsfri i min kommune, men hun skal jo først starte i august anyway. :) Og jo, hun skal gå hos mig, men hun skal alligevel hele vejen rundt i systemet, så jeg skal både give og have penge for hende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svarer lige samlet :) Juli er betalingsfri i min kommune, men hun skal jo først starte i august anyway. :) Og jo, hun skal gå hos mig, men hun skal alligevel hele vejen rundt i systemet, så jeg skal både give og have penge for hende :D

Får du så det samme, som du giver? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får du så det samme, som du giver? :chin:

Jeg får en fast månedsløn, uanset hvor mange børn jeg har (op til de 4, jeg er normeret til). Den er lavere end den fulde udgift for 4 dagplejebørn men (gudskelov :D) højere end egenbetalingen for 4 børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man har skrevet til en omkring at købe noget af personen ikke svarer, hvornår er det så ok at skrive til en anden, der har en tilsvarende vare til salg? Er der en moralsk tidsgrænse? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pumpkins jeg ville sige omkring 24 timer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man har skrevet til en omkring at købe noget af personen ikke svarer, hvornår er det så ok at skrive til en anden, der har en tilsvarende vare til salg? Er der en moralsk tidsgrænse? :unsure

Altså jeg havde gjort det med det samme. Jeg kan godt finde på, at skrive til flere for at være dækket ind. Vil man sælge må man være hurtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, det var det samme C og jeg mente. Jeg er mest til at vente, mens han synes, at man sagtens kan skrive til flere af gangen.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man har skrevet til en omkring at købe noget af personen ikke svarer, hvornår er det så ok at skrive til en anden, der har en tilsvarende vare til salg? Er der en moralsk tidsgrænse? :unsure

Hvis i har skrevet frem og tilbage i længere tid og du ligesom mangler den allersidste bekræftigelse, så ville jeg nok give den 1/2 til 1 dag. Du kan jo fx skrive 'hvis jeg ikke hører noget inden i aften, så køber jeg fra en anden'.

Hvis du har taget første kontakt, så er det på ingen måde bindende synes jeg.

(Går det godt med viklen?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i har skrevet frem og tilbage i længere tid og du ligesom mangler den allersidste bekræftigelse, så ville jeg nok give den 1/2 til 1 dag. Du kan jo fx skrive 'hvis jeg ikke hører noget inden i aften, så køber jeg fra en anden'.

Hvis du har taget første kontakt, så er det på ingen måde bindende synes jeg.

(Går det godt med viklen?)

Det er bare første kontakt. :)

Det går ret fint. Har efterhånden lært at binde den stramt nok :) Hvornår vil du have den tilbage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg havde gjort det med det samme. Jeg kan godt finde på, at skrive til flere for at være dækket ind. Vil man sælge må man være hurtig.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i har skrevet frem og tilbage i længere tid og du ligesom mangler den allersidste bekræftigelse, så ville jeg nok give den 1/2 til 1 dag. Du kan jo fx skrive 'hvis jeg ikke hører noget inden i aften, så køber jeg fra en anden'.

Hvis du har taget første kontakt, så er det på ingen måde bindende synes jeg.

(Går det godt med viklen?)

Det er jeg enig i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i har skrevet frem og tilbage i længere tid og du ligesom mangler den allersidste bekræftigelse, så ville jeg nok give den 1/2 til 1 dag. Du kan jo fx skrive 'hvis jeg ikke hører noget inden i aften, så køber jeg fra en anden'.

Hvis du har taget første kontakt, så er det på ingen måde bindende synes jeg.

(Går det godt med viklen?)

Helt enig.

Jeg har før skrevet på flere på samme tid og købt af den der svarede først ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man fjerne den lille brune spids på solbær, når man laver syltetøj? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man fjerne den lille brune spids på solbær, når man laver syltetøj? :chin:

Det ville jeg ikke bruge tid på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man fjerne den lille brune spids på solbær, når man laver syltetøj? :chin:

Unødvendigt. Vi drukner også i solbær her så der skal laves mere syltetøj om lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spitze! Tak de damer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blir simpelthen så skruk af se lækre babybilleder ❤️ Det er da godt der snart er råd for det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er betaling til institution forudbetalt eller bagudbetalt? :chin: Jeg undrer mig over, at betalingen til Es dp ikke figurerer på min betalingsservice og jeg heller ikke har fået en regning eller noget, og jeg har glemt, hvordan det var, da V startede :chin:

den kommunale dp er betalings fri i juli

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den kommunale dp er betalings fri i juli

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er fra august, jeg mener. Valdemars august-betaling er da på min betalingsservice-oversigt :chin:

Så er det fordi du selv skal melde den til din betalingsoversigt, når du får din første regning. Så hold øje med din e-boks, er ret sikker på regningen kommer her i ugen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er fra august, jeg mener. Valdemars august-betaling er da på min betalingsservice-oversigt :chin:

Der er august det skal betales, for vores er kommet ned på børnehavetakst og N fylder 3 sidst i august :yay

Men ja, du skal nok selv tilmelde den betalingsservice.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er fra august, jeg mener. Valdemars august-betaling er da på min betalingsservice-oversigt :chin:

Vi har en samlet betaling på beralingsservice og skal så logge på børnenettet for at se hvordan beløbet er fordelt på vores børn. Marius er jo lun halv pris pga søskende rabat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en samlet betaling på beralingsservice og skal så logge på børnenettet for at se hvordan beløbet er fordelt på vores børn. Marius er jo lun halv pris pga søskende rabat :)

Det var nemlig sådan, jeg også forventede at det ville være. Men jeg kan ikle finde nogle steder at tilmelde E, og beløbet er for lille til at det kan være sket automatisk. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, vil i høre noget mærkeligt????

Jeg sidder i haven, helt alene, og har haft en skøn nat, og har drukket en HEL kop te!!!!!

Hvad sker der?! :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER