SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Hvis der bliver vurderet lavere sker der som udgangspunkt ikke noget. Bidragssatsen ændrer sig kun hvis man omlægger lånet (både op og ned)

Og ja, hvis huset vurderes 100.000 kr højere end sidst, kan man optage realkreditlån for 80.000 kr mere. Meget forsimplet. Det giver mening hvis man har et dyrere banklån vedsiden af. Men 80.000 kr er som udgangspunkt ikke nok at omlægge for, da der er en del omkostninger. :)

Man kan faktisk godt få ændret sin bidragssats uden at omlægge lånet.

Jeg klagede over min mors bidragssats. Hun har en forholdvis stor friværdi i huset og den vurdering at huset som banken havde noteret var al for lav. Så selvom hun havde et "gammelt" lån så fik vi sat satsen forholdvis meget ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Findes der mon en kogebog hvor det også fungerer som en madplan?

Altså at man får en indkøbsliste og så får man opskrifter/retter svarende til det ugeindkøb?

Sådan så man i princippet bare kan starte fra side 1 og så følge den slavisk? Så man undgår for meget madspild og får prøvet en masse forskelligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Rema1000 kan du gøre det i omvendt rækkefølge - du udvælgeropskrifter, og så laver den en indkøbsliste for dig :-)

Tror vores børn har en madplan på nettet hvor man får både opskrifter og indkøbsliste. Og på nemlig.com kan man vælge opskrifter og "læg i kurv", så bestiller man varerne man har brug for til retten....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bitter fisserne holder ellers rimelig lav profil :D :lol

Hov det var vist min klub! :D Måske den skal vækkes til live igen? :chin: :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov det var vist min klub! :D Måske den skal vækkes til live igen? :chin: :lolhit

Ej, vel?

Det er sgu sjovere når den kører lav profil ;)

(Skulle den blive vækket så jeg selvfølgelig klar til at bidrage i stort omfang :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke quote :klap

Men det lyder smart både med rema1000., nemlig og vores børn :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvor meget bankerne vil have at man har som rådighedsbeløb efter de fast udgifter pr person for hhv barn og voksen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvor meget bankerne vil have at man har som rådighedsbeløb efter de fast udgifter pr person for hhv barn og voksen?

Det er forskelligt fra bank til bank :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt fra bank til bank :)

Nå jeg troede det var en standart. Jeg fandt en side hvor de blev 14.000 for os 4 :) Men jeg ved så ikke hvad Nordea regner med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg troede det var en standart. Jeg fandt en side hvor de blev 14.000 for os 4 :) Men jeg ved så ikke hvad Nordea regner med.

Jeg meeeeeener at danske bank regnede med 5.000 pr. voksen og 2.500 pr. barn.. Men du må ikke hænge mig op på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sydbank opererer vist med ca 18.000 for en familie med tre børn, men de skæver også i høj grad til historik / hvad man plejer at bruge:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sydbank opererer vist med ca 18.000 for en familie med tre børn, men de skæver også i høj grad til historik / hvad man plejer at bruge:-)

Vi skulle have 16000 :) synes ik det er højt og vi har lånet igennem Sydbank

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have 16000 i jyske bank. 2 voksne og 1 barn :o vi har ikke engang tjent så meget nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt at der er så stor forskel!

Med det hus vi har vist banken som muligt hus, har hun beregnet at vi har 15tusindeogensjat og det var helt fino fino, så umiddelbart lyder det som lidt mindre end de tal i nævner...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle have 11000kr for to voksne og et barn den gang.

I nordjyske bank

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt at der er så stor forskel!

Med det hus vi har vist banken som muligt hus, har hun beregnet at vi har 15tusindeogensjat og det var helt fino fino, så umiddelbart lyder det som lidt mindre end de tal i nævner...

Det er jo (bør være) en konkret vurdering, som bare tager udgangspunkt i de tal. Det var ikke noget, der blev gjort noget ud af for os, hun nævnte bare det andet i forbifarten som en retningslinje. I praksis regnede hun bare det ønskede hus igennem og vendte tomlen op uden forbehold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo (bør være) en konkret vurdering, som bare tager udgangspunkt i de tal. Det var ikke noget, der blev gjort noget ud af for os, hun nævnte bare det andet i forbifarten som en retningslinje. I praksis regnede hun bare det ønskede hus igennem og vendte tomlen op uden forbehold.

Men rådgiverne er nødt til at tage hensyn til bankens kreditpolitik, hvor der findes grænser for rådighedsbeløb. Hvis der skal gives dispensation i forhold til det, skal det gives fra en med de beføjelser - og det skal indstilles af rådgiveren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men rådgiverne er nødt til at tage hensyn til bankens kreditpolitik, hvor der findes grænser for rådighedsbeløb. Hvis der skal gives dispensation i forhold til det, skal det gives fra en med de beføjelser - og det skal indstilles af rådgiveren ;)

Bestemt :) Jeg mente bare, at i en fornuftig bank vil der være flere overvejelser end som så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at have hørt at det er omkring 15.000 kr for en familie med to børn.

Men jeg håber at bankerne kigger mere i historik og forbrug end på retningslinjer.

Vi har f.eks. to biler inkl brændstof, telefoner, computere, internetforbindelser, fitnesscenter og stort set alle vores forsikringer betalt gennem vores arbejde - sågar feriesommerhuse. Meget af det er jo noget man normalt tæller som forbrug, der så allerede er betalt inden vi får udbetalt vores løn.

Til gengæld bruger vi så mange penge på mad.

Jeg vil håbe at man kan vise sin bank, hvad man har brugt henover de seneste år (de tal går jeg ud fra man selv også sidder og kigger på ifm huskøb) og så tage en dialog derfra.

Der skal jo også snakkes fremtidsplaner. Det kan godt være at rådighedsbeløbet dækker nu - men er der luft til en opsparing, en pludselig fyring eller et ekstra barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fremkaldelse af billeder på nettet - hvad kan I anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fremkaldelse af billeder på nettet - hvad kan I anbefale?

Billedbutikken har jeg gode erfaringer med. Jeg bruger dog altid fotobøger - men de har god kvalitet, fremragende service og så modtager man altid dagen efter ligegyldigt næsten hvor store projekter det drejer sig om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lejlighed er blevet vurderet til 550.000 mere end vi gav sidste forår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lejlighed er blevet vurderet til 550.000 mere end vi gav sidste forår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lejlighed er blevet vurderet til 550.000 mere end vi gav sidste forår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lejlighed er blevet vurderet til 550.000 mere end vi gav sidste forår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER