SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Vi havde en ejendomsmægler ude, som samarbejder med vores bank. Han kostede ikke noget, og vi kunne lægge lån om efterfølgende :)

Så er det banken der bestiller mægleren til at lave en vurdering. Det er helt almindeligt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alle de klubber :rolleyes :D

Og det er vist mig der foreslår dem :chin: Har åbenbart et udækket klub-behov :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er vist mig der foreslår dem :chin: Har åbenbart et udækket klub-behov :lolhit

Måske et underliggende behov for at spise skovsnegle? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske et underliggende behov for at spise skovsnegle? :P

Haha, du vil jo gerne være med i hulen, ik' Mulle?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det koster typisk ikke noget, hvis det er en ejendomsmægler. Men man kan ikke bruge den vurdering til at låne ud fra. Oftest skal man have en gut fra realkreditinstituttet ud og det koster gerne et par tusind kr. per gang.

Vi har danske bank som jo arbejder sammen med Home. Så de sendte en home mand ud og det var ganske gratis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er vist mig der foreslår dem :chin: Har åbenbart et udækket klub-behov :lolhit

Bitter fisserne holder ellers rimelig lav profil :D :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske et underliggende behov for at spise skovsnegle? :P

:chin: nja, tror ikke det er det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, du vil jo gerne være med i hulen, ik' Mulle?

Jo, for h*lvede, det vil jeg!!! :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske et underliggende behov for at spise skovsnegle? :P

Tak for et godt grin!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nogen kender gode gallakjole butikker et sted i jylland, kunne jg godt bruge lidt hjælp til at finde dem inde i tøsesnak forummet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke drømme om at sælge, som sagt elsker jeg vores hus! Det er derfor det er tosset st tænke i de baner.. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis der bliver vurderet lavere sker der som udgangspunkt ikke noget. Bidragssatsen ændrer sig kun hvis man omlægger lånet (både op og ned)

Og ja, hvis huset vurderes 100.000 kr højere end sidst, kan man optage realkreditlån for 80.000 kr mere. Meget forsimplet. Det giver mening hvis man har et dyrere banklån vedsiden af. Men 80.000 kr er som udgangspunkt ikke nok at omlægge for, da der er en del omkostninger. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der bliver vurderet lavere sker der som udgangspunkt ikke noget. Bidragssatsen ændrer sig kun hvis man omlægger lånet (både op og ned)

Og ja, hvis huset vurderes 100.000 kr højere end sidst, kan man optage realkreditlån for 80.000 kr mere. Meget forsimplet. Det giver mening hvis man har et dyrere banklån vedsiden af. Men 80.000 kr er som udgangspunkt ikke nok at omlægge for, da der er en del omkostninger. :)

Så hvor meget ville det kunne betale sig for?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man ikke bare sige, for det kommer an på kurser på både nyt og gammelt lån. Men banken kan nemt regne på det og det kan man også selv via netbank, men man skal lige vide hvad man skal kigge efter:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man ikke bare sige, for det kommer an på kurser på både nyt og gammelt lån. Men banken kan nemt regne på det og det kan man også selv via netbank, men man skal lige vide hvad man skal kigge efter:)

Ååh, jeg er så elendig til sådan noget.. Det ville være meget lettere hvis der bare var en fast grænse, basta bum! :lol Tror jeg sætter Tim i gang med det... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååh, jeg er så elendig til sådan noget.. Det ville være meget lettere hvis der bare var en fast grænse, basta bum! :lol Tror jeg sætter Tim i gang med det... ;)

Du må gerne sende en pm, hvis I har nogle konkrete spørgsmål:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne sende en pm, hvis I har nogle konkrete spørgsmål:)

Hvor er du sød.. 1000 tak! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Vi fik ingen vurdering på huset med det samme. Vi for først på mandag når vi skal have møde igen.

Men ejendomsmægleren var meget positiv og sagde at de ligefrem higede efter vores type bolig, fordi de meget sjældent er til salg.

Så nu er jeg endnu mere spændt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Vi fik ingen vurdering på huset med det samme. Vi for først på mandag når vi skal have møde igen.

Men ejendomsmægleren var meget positiv og sagde at de ligefrem higede efter vores type bolig, fordi de meget sjældent er til salg.

Så nu er jeg endnu mere spændt!

Jeg er da også mega spændt på jeres vegne! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er da også mega spændt på jeres vegne! :D

Hvor er du sød :kiss

Jeg kan jo sagtens med min fornuft regne ud hvad banken vil låne os, og jeg har jo set hvad lignende huse bliver solgt for. Så i virkeligheden behøver jeg nok ikke at være så nervøs. Men jeg er mega dødnervøs alligevel :lol

Jeg tror bare at jeg ønsker mig et større hus så meget, at jeg frygter at det aldrig sker!

(På den anden side er jeg også liiiidt panisk over, hvis nu vi rent faktisk skal flytte om nogle måneder kun :O )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød :kiss

Jeg kan jo sagtens med min fornuft regne ud hvad banken vil låne os, og jeg har jo set hvad lignende huse bliver solgt for. Så i virkeligheden behøver jeg nok ikke at være så nervøs. Men jeg er mega dødnervøs alligevel :lol

Jeg tror bare at jeg ønsker mig et større hus så meget, at jeg frygter at det aldrig sker!

(På den anden side er jeg også liiiidt panisk over, hvis nu vi rent faktisk skal flytte om nogle måneder kun :O )

Jeg forstår dig så godt! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååh, jeg er så elendig til sådan noget.. Det ville være meget lettere hvis der bare var en fast grænse, basta bum! :lol Tror jeg sætter Tim i gang med det... ;)

Vi lagde om, da huset var steget 400.000, og vi kunne lægge 320.000 kr. over i realkredit og det var ca. nedre grænse for hvornår det kunne betale sig ;)

Jeg tror i hvert fald fald man skal over værdistigning på 300.000 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lagde om, da huset var steget 400.000, og vi kunne lægge 320.000 kr. over i realkredit og det var ca. nedre grænse for hvornår det kunne betale sig ;)

Jeg tror i hvert fald fald man skal over værdistigning på 300.000 kr.

Kommer der ikke an på husets pris? :chin: vores banklån er ikke engang på 320.000 kr ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer der ikke an på husets pris? :chin: vores banklån er ikke engang på 320.000 kr ;)

Det kommer nok an på restgælden i banken, jo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER