SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Haha, jeg troede bare det var mig det var tosset! :lol Vi købte vores hus for godt halvandet år siden, og vi ELSKER det, men det er da en spændende tanke hvad vi evt. kunne få for det osv.. :rolleyes

Vi er da åbenbart to tosser ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er da åbenbart to tosser ^_^

Det gør livet sjovere at leve.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan koster det ikke noget at få det vurderet? Når vi er færdige med biografen og fyrrummet, ville vi gerne have vores hus vurderet.

Vi betalte i hvert fald ikke noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er da åbenbart to tosser ^_^

 

Bare I har med i beregningerne, hvad det koster jer i gebyrer, kurstab på lån, afgifter, ejendomsmægler, ejerskifteforsikringer osv. osv. at flytte, så ikke I får skudt jer selv i fødderne.

 

Ovenstående koster SNILDT 250.000 og også ofte mere per flytning. Og det er foruden det faktum at man jo sjældent flytter ind i et nyt hus uden lige at skulle bruge lidt "småpenge" på nye møbler, gardiner osv.

 

Der er selvfølgeligt fint nok, hvis der er et reelt behov for en flytning (man flytter til en anden landsdel eller huset skal være større eller lignende). Men hvis man bare sælger fordi ens hus er blevet mere værd, og man tror man kan putte de penge i lommen, så bliver det noget skidt. Alle de andre huse i området er jo ofte steget tilsvarende.

 

Som en tommelfingerregel så skal man helst bo i en lejlighed i 5 år og et hus i 10 år før det kan betale sig at eje frem for at leje. Det er så undtaget evt. store boligbobler eller prisfald - men det er rigtig farligt at spekulere i dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betalte i hvert fald ikke noget :)

 

Det koster typisk ikke noget, hvis det er en ejendomsmægler. Men man kan ikke bruge den vurdering til at låne ud fra. Oftest skal man have en gut fra realkreditinstituttet ud og det koster gerne et par tusind kr. per gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det koster typisk ikke noget, hvis det er en ejendomsmægler. Men man kan ikke bruge den vurdering til at låne ud fra. Oftest skal man have en gut fra realkreditinstituttet ud og det koster gerne et par tusind kr. per gang.

 

Nåh ja - og så skal man huske at sige til ejendomsmægleren at det ikke er den pris mægleren ville sætte til salg til I skal bruge. Det er den pris huset kan sælges for (inkl afslag), hvis huset skal være solgt indenfor 4-6 måneder. Det er typisk det krav realkreditforeningen har.

 

Bare så man ikke får sig en kedelig overraskelse, når banken sidder med en helt anden vurdering end den I har fået :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare I har med i beregningerne, hvad det koster jer i gebyrer, kurstab på lån, afgifter, ejendomsmægler, ejerskifteforsikringer osv. osv. at flytte, så ikke I får skudt jer selv i fødderne.

Ovenstående koster SNILDT 250.000 og også ofte mere per flytning. Og det er foruden det faktum at man jo sjældent flytter ind i et nyt hus uden lige at skulle bruge lidt "småpenge" på nye møbler, gardiner osv.

Der er selvfølgeligt fint nok, hvis der er et reelt behov for en flytning (man flytter til en anden landsdel eller huset skal være større eller lignende). Men hvis man bare sælger fordi ens hus er blevet mere værd, og man tror man kan putte de penge i lommen, så bliver det noget skidt. Alle de andre huse i området er jo ofte steget tilsvarende.

Som en tommelfingerregel så skal man helst bo i en lejlighed i 5 år og et hus i 10 år før det kan betale sig at eje frem for at leje. Det er så undtaget evt. store boligbobler eller prisfald - men det er rigtig farligt at spekulere i dem.

Jeg kunne ikke drømme om at sælge, som sagt elsker jeg vores hus! Det er derfor det er tosset st tænke i de baner.. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså - det er jo forholdsvis nemt af afklare. Et møde med en ejendomsmægler og et møde med banken - så har I rene linjer og ved, hvad I har at rette jer efter.

Det synes jeg faktisk I skal benytte jer af. Det er altid en god ting at vide ca. hvor man står.

Banken ringer i dag og ejendomsmægleren kommer i morgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er da åbenbart to tosser ^_^

Tre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke drømme om at sælge, som sagt elsker jeg vores hus! Det er derfor det er tosset st tænke i de baner.. :lol

Præcis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tre ;)

:kiss :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tre ;)

Fire :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det koster typisk ikke noget, hvis det er en ejendomsmægler. Men man kan ikke bruge den vurdering til at låne ud fra. Oftest skal man have en gut fra realkreditinstituttet ud og det koster gerne et par tusind kr. per gang.

Vi gik sådan en ud gratis via banken..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fire :D

5 :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik sådan en ud gratis via banken..

 

Min mor er vurderingsansvarlig i en bank og siger at det ikke koster noget at få hende ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min mor er vurderingsansvarlig i en bank og siger at det ikke koster noget at få hende ud.

Det gør det heller ikke hvis det er med henblik på belåning eller fordi banken har brug for en opdateret beregning af gæld vs aktiver. Jeg mener vi skulle tage 1500 kr for en hyggevurdering i sin tid, men det blev stort set aldrig benyttet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 :rolleyes

7 :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør det heller ikke hvis det er med henblik på belåning eller fordi banken har brug for en opdateret beregning af gæld vs aktiver. Jeg mener vi skulle tage 1500 kr for en hyggevurdering i sin tid, men det blev stort set aldrig benyttet.

Vores var med henblik på belåning og kostede ikke noget. Selvom det ikke var muligt med belåning efter vurderingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 :p

Vi laver en klub - tossede BK-tøsers klub :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores var med henblik på belåning og kostede ikke noget. Selvom det ikke var muligt med belåning efter vurderingen.

Møg-krise! Men selvfølgelig koster det ikke noget hvis banken har interesse i vurderingen. Jeg håber opsvinget snart rammer lidt bredere på det danske boligmarked.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Møg-krise! Men selvfølgelig koster det ikke noget hvis banken har interesse i vurderingen. Jeg håber opsvinget snart rammer lidt bredere på det danske boligmarked.

Ja det kunne være dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har erfaring med et rentefrit anfordringslån? Meget apropos hussnak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det koster typisk ikke noget, hvis det er en ejendomsmægler. Men man kan ikke bruge den vurdering til at låne ud fra. Oftest skal man have en gut fra realkreditinstituttet ud og det koster gerne et par tusind kr. per gang.

Vi havde en ejendomsmægler ude, som samarbejder med vores bank. Han kostede ikke noget, og vi kunne lægge lån om efterfølgende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver en klub - tossede BK-tøsers klub :D

Alle de klubber :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER