SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Synes godt nok det er svært at balancere ferien så både tumling og 3 x store teenagere får noget ud af det... Tror nu mest det er pga svigersønnen der bare ikke er vant til ferie i udlandet. Det trækker altså lidt tænder ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes godt nok det er svært at balancere ferien så både tumling og 3 x store teenagere får noget ud af det... Tror nu mest det er pga svigersønnen der bare ikke er vant til ferie i udlandet. Det trækker altså lidt tænder ud!

Kan de ikke blive sendt lidt ud på egen hånd (går ud fra at de har en vis alder)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos tosset så er jeg vokset op med saftevand på risengrøden... :rolleyes

What? :O Dét er strange! Hvad smag? :chin:

Altså jeg er så vokset op helt uden al slags grød så jeg synes I alle har mærkelige vaner ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What? :O Dét er strange! Hvad smag? :chin:

Altså jeg er så vokset op helt uden al slags grød så jeg synes I alle har mærkelige vaner ;) :D

Rød - vist ikke defineret derudover :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

My kindred spirit :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok det er svært at balancere ferien så både tumling og 3 x store teenagere får noget ud af det... Tror nu mest det er pga svigersønnen der bare ikke er vant til ferie i udlandet. Det trækker altså lidt tænder ud!

Åh, kan levende sætte mig ind i det...

Hvor er det, I er henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.

De sidste to morgener hvor jeg har bedt Om havregrød til Eigil. Har sygeplejersken kigget på mig og spurgt "jamen, skal der ikke mælk på" ?

Når jeg beder om bare at få lidt sukker på.

Det får Liff i DP ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok det er svært at balancere ferien så både tumling og 3 x store teenagere får noget ud af det... Tror nu mest det er pga svigersønnen der bare ikke er vant til ferie i udlandet. Det trækker altså lidt tænder ud!

Det lyder hellere ikke nemt. Hvordan viser "problemerne" sig? Jeg tænker om de store evt kan får noget frihed med grænser? Nu ved jeg ikke hvor gamle teenagere de er, eller hvor i verden I befinder jer, så det er lidt svært at komme med konkrete eksempler. Jec tænker noget med at de kan få en time eller to til at gå lidt rundt selv, hvis de så møder jer på aftalt sted og tid bagefter, eksempelvis?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de ikke blive sendt lidt ud på egen hånd (går ud fra at de har en vis alder)

Jo, de går eller cykler et par ture alene ind i mellem. Men når vi alle er af sted bliver vi nødt til at tage hensyn til N og lave tingene på hans premisser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, kan levende sætte mig ind i det...

Hvor er det, I er henne?

Hos min far og hans kone i Sydfrankrig. Så der er ovenikøbet endnu en generation at tage hensyn til ;) Men det går. Dem er vi jo vant til at holde ferie med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælk på havregrød, jeps det har jeg også fået som barn (Østjylland).

Saftevand på risengrød!?! Det skal altså i glasset ved siden af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder hellere ikke nemt. Hvordan viser "problemerne" sig? Jeg tænker om de store evt kan får noget frihed med grænser? Nu ved jeg ikke hvor gamle teenagere de er, eller hvor i verden I befinder jer, så det er lidt svært at komme med konkrete eksempler. Jec tænker noget med at de kan få en time eller to til at gå lidt rundt selv, hvis de så møder jer på aftalt sted og tid bagefter, eksempelvis?

De er 15, 17 og 18. Jeg tror bare det er noget andet at være i udlandet end han lige havde forestillet sig. Han er generet ret svær at hive et smil ud af og gider ingenting. Ikke engang i poolen i haven. Og så er han ikke vant til små børn, N er det eneste barn han kender, og han går ham på nerverne når han får sine 3-års-flip...

De går og cykler ture og går selv rundt når vi er på marked eksempelvis. Men vi er i en lille by hvor der ikke sker noget og han må ikke køre vores lejebil (og har heller ikke lyst til at køre bil hernede).

Vi tog eksempelvis i badeland for det ville han rigtig gerne. Man måtte så ikke have badeshorts på, men kun badebukser, som man kunne købe i shoppen. Det nægtede han dog at have på. I stedet valgte han så ikke at bade og bare sidde i området og vente på vi andre ville hjem... Noah havde dog en fest, så det var alligevel det hele værd :)

Vi har sidste dag i morgen, så jeg overlever, men det har været nogle lidt lange dage, også selvom vi flere gange har lavet opdelte aktiviteter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille: Det lyder ikke så sjovt for jer. Til gengæld er det tydeligvis svigersønnen der har et problem med at være med på familieferie og skulle tage hensyn til andre mennesker, og det er jo IKKE dit/jeres problem. Men det er træls at have sådan en glædes- og energislugende person med! Han burde være glad for at få komme med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos tosset så er jeg vokset op med saftevand på risengrøden... :rolleyes

:ditto og har ført det videre børnene.

Edit: Ikke PÅ risengrøden, men dog ved siden af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille: Det lyder ikke så sjovt for jer. Til gengæld er det tydeligvis svigersønnen der har et problem med at være med på familieferie og skulle tage hensyn til andre mennesker, og det er jo IKKE dit/jeres problem. Men det er træls at have sådan en glædes- og energislugende person med! Han burde være glad for at få komme med.

Fuldstændig enig. Mit pleaser-gen har det bare svært med det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er 15, 17 og 18. Jeg tror bare det er noget andet at være i udlandet end han lige havde forestillet sig. Han er generet ret svær at hive et smil ud af og gider ingenting. Ikke engang i poolen i haven. Og så er han ikke vant til små børn, N er det eneste barn han kender, og han går ham på nerverne når han får sine 3-års-flip...

De går og cykler ture og går selv rundt når vi er på marked eksempelvis. Men vi er i en lille by hvor der ikke sker noget og han må ikke køre vores lejebil (og har heller ikke lyst til at køre bil hernede).

Vi tog eksempelvis i badeland for det ville han rigtig gerne. Man måtte så ikke have badeshorts på, men kun badebukser, som man kunne købe i shoppen. Det nægtede han dog at have på. I stedet valgte han så ikke at bade og bare sidde i området og vente på vi andre ville hjem... Noah havde dog en fest, så det var alligevel det hele værd :)

Vi har sidste dag i morgen, så jeg overlever, men det har været nogle lidt lange dage, også selvom vi flere gange har lavet opdelte aktiviteter.

Hvad siger din datter til det?

Nu ved jeg jo ikke hvor længe han har været "i familien" men deres alder taget i betragtning tænker jeg st han måske også har lidt svært ved at "falde ind", man er jo typisk noget mere sammen på en ferie end derhjemme hvor de unge mennesker måske mest er på værelset....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælk på havregrød, jeps det har jeg også fået som barn (Østjylland).

Saftevand på risengrød!?! Det skal altså i glasset ved siden af ;)

Saftevandet var da absolut eneste grund til at risengrød røg ned herhjemme. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor kan man købe senge 220 cm lange som ikke er boxmadras eller koster en jetjager?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor kan man købe senge 220 cm lange som ikke er boxmadras eller koster en jetjager?

Kan man få 220cm? Altså, vi har ekstra lang seng - den er 210cm og købt hos Sengekompagniet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man få 220cm? Altså, vi har ekstra lang seng - den er 210cm og købt hos Sengekompagniet.

Ja det kan man da - min mand er nu gået med til at 210 er ok, da det gør udvalget en smule større. Men drømme størrelsen er 120 el 110 cm x 220 el 210 cm og det virker rimelig begrænset hvad man kan finde. Sengekompagniet har fx umiddelbart ikke noget på deres side. (Det er ekstraseng til kontoret som jeg forudser at vi kommer til at bruge en del i det kommende år evt mere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, er der nogen, der ved noget om storskrald i Sønderborg...? :chin:

Min mor er - ret typisk hende - i gang med at finde på en temmeligt omstændelig og besværlig facon at skaffe sig af med en sofa på - hvor hun naturligvis har tænkt sig, at det er min mand, der skal bruge en dag på projektet... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, er der nogen, der ved noget om storskrald i Sønderborg...? :chin:

Min mor er - ret typisk hende - i gang med at finde på en temmeligt omstændelig og besværlig facon at skaffe sig af med en sofa på - hvor hun naturligvis har tænkt sig, at det er min mand, der skal bruge en dag på projektet... <_<

Det er vist lossepladsen og selvbetjening. Jeg har boet i Sønderborg altid, og har ikke hørt om andet :chin: alternativt samler kirkens korshær vist gerne ind - eller garderne til deres loppemarked, hvis den nu er i ok stand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist lossepladsen og selvbetjening. Jeg har boet i Sønderborg altid, og har ikke hørt om andet :chin: alternativt samler kirkens korshær vist gerne ind - eller garderne til deres loppemarked, hvis den nu er i ok stand :)

Suk, så får hun sq nok svært ved at finde ud af det selv.. <_< Alting er bare så besværligt, når hun er involveret - og hun gør det aldrig lettere...

Typisk eks: hun spørger mig, om jeg eventuelt kan hente en tung gave hos hende og tage med til jul til min niece (da hun boede på Amager) - jeg siger ja, men da det går op for mig, at det er en gave, der skal bestilles over nettet, foreslår jeg hende bare at få den leveret hos min søster. Hun bliver straks tavs og skifter emne. To uger senere kommer der en mail om, at nu er gaven kommet, så nu kan jeg bare komme og hente... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold kæft, hvor var det nemt at putte i dag. Bare ærgeligt, det ikke var mit eget barn :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos tosset så er jeg vokset op med saftevand på risengrøden... :rolleyes

Yes! Rød blandet saft ovenpå grøden :super

Dog har jeg ikke fået det i mine voksne år ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER