SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Jeg ved godt at det er det forkerte forum, men af en eller anden grund er jeg ved at gå i panik :unsure

Jeg har downloadet en contraction app til når jeg får rigtige veer, og jeg kan pludselig ikke finde ud af det.

Det er en start /stop knap som skal fortælle hvor langt der er imellem veerne.

Så jeg skal trykke start hver gang en ve kommer. Og skal jeg så trykke stop når jeg har pause? Eller skal jeg hurtigt trykke stop/start når den næste begynder? :unsure

Jeg ved ikke hvorfor jeg overhovedet ikke kan se logikken i det mere..

Desuden -de første opstartsveer...

Hvordan føles de kontra plukkeveer?

Jeg har jo længe haft plukkeveer som føltes som en pludselig jagende smerte i maveregionen.

Nu har de ændret karakter på en måde jeg ikke kan beskrive :chin:

For at forsøge så ville jeg sige at jeg forestiller mig at baby i maven ligger med ryggen mod mit maveskind og skyder ryggen ud af samtidig med at jeg har en mursten i underlivet og får jaget en kniv op i skridtet..

Det gør nas, er uregelmæssigt og alt det som gør at man ikke ringer til fødegangen endnu, men jeg tænker om det måske kunne være opstartsveer -altså dem som man kan have i en uges tid? :chin:

Altså jeg har ALDRIG fattet hvordan man tager tid på de veer der, og jeg har da fået begge mine børn ud alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg har ALDRIG fattet hvordan man tager tid på de veer der, og jeg har da fået begge mine børn ud alligevel

Jeg har heller aldrig fattet det tidtagning... Så jeg ringede bare når jeg begyndte at fæle mig utryg med de der veer.. Og er så bare kommet ind og blevet der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Ham kigger jeg nærmere på

Har ikke brugt ham, men ved han er et behageligt menneske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at det er det forkerte forum, men af en eller anden grund er jeg ved at gå i panik :unsure

Jeg har downloadet en contraction app til når jeg får rigtige veer, og jeg kan pludselig ikke finde ud af det.

Det er en start /stop knap som skal fortælle hvor langt der er imellem veerne.

Så jeg skal trykke start hver gang en ve kommer. Og skal jeg så trykke stop når jeg har pause? Eller skal jeg hurtigt trykke stop/start når den næste begynder? :unsure

Jeg ved ikke hvorfor jeg overhovedet ikke kan se logikken i det mere..

Desuden -de første opstartsveer...

Hvordan føles de kontra plukkeveer?

Jeg har jo længe haft plukkeveer som føltes som en pludselig jagende smerte i maveregionen.

Nu har de ændret karakter på en måde jeg ikke kan beskrive :chin:

For at forsøge så ville jeg sige at jeg forestiller mig at baby i maven ligger med ryggen mod mit maveskind og skyder ryggen ud af samtidig med at jeg har en mursten i underlivet og får jaget en kniv op i skridtet..

Det gør nas, er uregelmæssigt og alt det som gør at man ikke ringer til fødegangen endnu, men jeg tænker om det måske kunne være opstartsveer -altså dem som man kan have i en uges tid? :chin:

Du trykker på start når veen starter, og stop, når der kommer pause. Så måler den automatisk intervallet, veens varighed og pausens varighed.

Jeg syntes ikke opstartsveerne gjorde ondt, de ned lidt og jeg vil egentlig nok nærmere beskrive det som hvis man havde en svag mavekrampe. Forestil dig så at den mavekrampe bliver mere og mere intens. Veer gør nas, ja, men det er jo ikke en vedvarende smerte fra start til baby er ude. Det gør ondt, så er der pause, det gør ondt, så er der pause igen osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der kender til chiliplaster som smertelindring under fødslen? Min doula anbefalede det, men nu kan jeg se det er receptpligtigt.. :chin: Det ka garanteret skaffes uden om de reglementerede kanaler, men ville lige høre om nogen havde nogle erfaringer.. Positive som negative!

Jeg kunne sevfælgelig også forsøge at få min læge til at udskrive dem.. Så langt er jeg ikke lige kommet! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der kender til chiliplaster som smertelindring under fødslen? Min doula anbefalede det, men nu kan jeg se det er receptpligtigt.. :chin: Det ka garanteret skaffes uden om de reglementerede kanaler, men ville lige høre om nogen havde nogle erfaringer.. Positive som negative!

Jeg har set et tv indslag hvor de forklarede virkningen for kroniske smertepatienter. Folk med nervesmerter efter ulykke og amputation fx. Det sku virke i ca 3 uger ad gangen. Må indrømme jeg har lidt svært ved at forestille mig at den type smertelindring er anvendeligt ifbm fødsel. Men måske, det er vist ret nyt at man bruger det i DK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set et tv indslag hvor de forklarede virkningen for kroniske smertepatienter. Folk med nervesmerter efter ulykke og amputation fx. Det sku virke i ca 3 uger ad gangen. Må indrømme jeg har lidt svært ved at forestille mig at den type smertelindring er anvendeligt ifbm fødsel. Men måske, det er vist ret nyt at man bruger det i DK

Jeg kender godt (overfladisk!) til det i forbindelse med fantom- og nervesmerter, men har ikke hørt om det i forbindelse med fødsler før.. Men et sted giver det mening, veer er jo nervesmerter fra muskelsammenteækninger i livmoderen.. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender godt (overfladisk!) til det i forbindelse med fantom- og nervesmerter, men har ikke hørt om det i forbindelse med fødsler før.. Men et sted giver det mening, veer er jo nervesmerter fra muskelsammenteækninger i livmoderen.. :chin:

Jeg ser dem en gang i mellem til salg på hjemmefødselsgruppen på facebook

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser dem en gang i mellem til salg på hjemmefødselsgruppen på facebook

Okay, så er det måske der jeg skal spørge mig frem.. Nogle grupper du kam anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der har erfaringer med et godt sted at købe te? (Jeg bor på Amager så helst her eller i København. )

Jeg har kastet håndklædet i ringen og indset at mine tænder ikke længere kan modstå misfarvninger fra sort te.. (utroligt hvor meget en graviditet kan ændre) så må jeg jo prøve noget andet. Og det man kan købe i supermarkeder synes jeg efterhånden bare er kedeligt.

Modtager også gerne erfaringer med bestemte slags te eller mærker/navne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der kender til chiliplaster som smertelindring under fødslen? Min doula anbefalede det, men nu kan jeg se det er receptpligtigt.. :chin: Det ka garanteret skaffes uden om de reglementerede kanaler, men ville lige høre om nogen havde nogle erfaringer.. Positive som negative!

Jeg kunne sevfælgelig også forsøge at få min læge til at udskrive dem.. Så langt er jeg ikke lige kommet! :lol

Jeg har aldrig hørt de skulle være receptpligtige? Jeg havde købt ifbm hjemmefødsel, men nåede ikke at bruge dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så er det måske der jeg skal spørge mig frem.. Nogle grupper du kam anbefale?

De hemmelige hjemmefødere, men den er, som navnet antyder, hemmelig :D sig til hvis du vil ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der har erfaringer med et godt sted at købe te? (Jeg bor på Amager så helst her eller i København. )

Jeg har kastet håndklædet i ringen og indset at mine tænder ikke længere kan modstå misfarvninger fra sort te.. (utroligt hvor meget en graviditet kan ændre) så må jeg jo prøve noget andet. Og det man kan købe i supermarkeder synes jeg efterhånden bare er kedeligt.

Modtager også gerne erfaringer med bestemte slags te eller mærker/navne. :)

Perch's tehandel ved Nørreport.

Hvid Roiboos med f.eks vanille eller granatæble :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der har erfaringer med et godt sted at købe te? (Jeg bor på Amager så helst her eller i København. )

Jeg har kastet håndklædet i ringen og indset at mine tænder ikke længere kan modstå misfarvninger fra sort te.. (utroligt hvor meget en graviditet kan ændre) så må jeg jo prøve noget andet. Og det man kan købe i supermarkeder synes jeg efterhånden bare er kedeligt.

Modtager også gerne erfaringer med bestemte slags te eller mærker/navne. :)

Jeg er glad for Perchs - Carstensen i Aabenraa er også dejlig og har vist net-shop ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så er det måske der jeg skal spørge mig frem.. Nogle grupper du kam anbefale?

Jamen jeg har set dem både på den gruppe der bare hedder hjemmefødsel og på gruppe for Hjemmefødselsordning sjælland

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig hørt de skulle være receptpligtige? Jeg havde købt ifbm hjemmefødsel, men nåede ikke at bruge dem

Du skulle vel ikke have nogen til salg så? :lol Hvor købte du dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg har set dem både på den gruppe der bare hedder hjemmefødsel og på gruppe for Hjemmefødselsordning sjælland

Jeg kigger lige.. Tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tante T i Torvehallerne (eller Vesterbro)

Jeg er glad for ren hvid te eller grøn te med ingefær/citron.

Nogle der har erfaringer med et godt sted at købe te? (Jeg bor på Amager så helst her eller i København. )

Jeg har kastet håndklædet i ringen og indset at mine tænder ikke længere kan modstå misfarvninger fra sort te.. (utroligt hvor meget en graviditet kan ændre) så må jeg jo prøve noget andet. Og det man kan købe i supermarkeder synes jeg efterhånden bare er kedeligt.

Modtager også gerne erfaringer med bestemte slags te eller mærker/navne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der har erfaringer med et godt sted at købe te? (Jeg bor på Amager så helst her eller i København. )

Jeg har kastet håndklædet i ringen og indset at mine tænder ikke længere kan modstå misfarvninger fra sort te.. (utroligt hvor meget en graviditet kan ændre) så må jeg jo prøve noget andet. Og det man kan købe i supermarkeder synes jeg efterhånden bare er kedeligt.

Modtager også gerne erfaringer med bestemte slags te eller mærker/navne. :)

Jeg er glad for østerlandsk thehus ved Nørreport st.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perch's tehandel ved Nørreport.

Hvid Roiboos med f.eks vanille eller granatæble :)

:ditto

Og hvid tempel te, cool herbal og grøn mynte er fantastiske..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for Perchs - Carstensen i Aabenraa er også dejlig og har vist net-shop ;)

Carstensens er bestemt et besøg værd. Vi hamstrer hver år, når vi er i Aabenraa :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig oplevet nogen gøre så stort et nummer ud af en navngivningsfest som min søster. Man kan virkelig godt mærke, hun ikke har holdt bryllup :lol

Vores barnedåb var mere fancy end en del bryllupper vi har været til, dog ikke vores eget.....

Jeg bliver bare lidt over-the-top-amerikaner når det kommer til festplanlægning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skulle vel ikke have nogen til salg så? :lol Hvor købte du dem?

Nej de er røget videre. Åhh jeg kan virkelig ikke huske hvad hun hedder, hun er vist privat jm og bor på Frederiksberg... Tænker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej de er røget videre. Åhh jeg kan virkelig ikke huske hvad hun hedder, hun er vist privat jm og bor på Frederiksberg... Tænker!

Anne Ruby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carstensens er bestemt et besøg værd. Vi hamstrer hver år, når vi er i Aabenraa :biglove

Hvor hyggeligt :biglove

Har jeg fået at vide, hvorfor I er i Aabenraa hvert år? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER