SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

2 minutes ago, Fru.Mor said:

Så begynd at tage tid på dem, og se om de udvikler sig, som de skal :)

Det er det samme som for 2 timer siden, men måske lidt mindre kraftige eller også har jeg vænnet mig lidt mere til det. De er ikke blevet stærkere eller kommer oftere, men de startede også ud med interval på 5 min da jeg vågnede. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Maj 2014 said:

Det har mine plukkeveer gjort flere gange de sidste par uger samtidig med at de har gjort ondt. Ikke i nærheden af hvad de gjorde for en time siden dog. Efter et varmt bad har de ikke den samme styrke længere, men de gjorde altså så ondt at jeg blev vækket af det.

Altså, da jeg gik i aktiv fødsel var der alt mellem 7 og 45 min mellem mine veer og ingen sammenhæng i længde og styrke. Just sayin' ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Fru.Mor said:

Så begynd at tage tid på dem, og se om de udvikler sig, som de skal :)

Modningsveer kan man have on/off i flere dage ikke? Gør de ondt? Jeg føler mig som en førstegangsfødende der ikke aner noget. Jeg har jo kun prøvet hele det kunstige cirkus. Synes bare man høre om nogen hvor det går i sig selv igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Mistel said:

Altså, da jeg gik i aktiv fødsel var der alt mellem 7 og 45 min mellem mine veer og ingen sammenhæng i længde og styrke. Just sayin' ;)

Vildt. Spændende er det da i hvert fald. Håber hun kommer i dag og at jeg ikke bliver snydt. Jeg er vildt træt og min svigermor holder 70-års fødselsdag i dag, så hvis jeg ikke føder skal vi til fødselsdag. Har sendt bud efter min mor. Hun er her om et par timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27 minutes ago, Maj 2014 said:

Vildt. Spændende er det da i hvert fald. Håber hun kommer i dag og at jeg ikke bliver snydt. Jeg er vildt træt og min svigermor holder 70-års fødselsdag i dag, så hvis jeg ikke føder skal vi til fødselsdag. Har sendt bud efter min mor. Hun er her om et par timer.

Det er i hvert fald en god undskyldning!

Jeg øffede lidt til jm over at det på intet tidspunkt blev nævnt, at det også kunne starte sådan. Hun sagde at for førstegangsfødende skete det aldrig! Nogle gange for 3-4-5. Gangs... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Mistel said:

Det er i hvert fald en god undskyldning!

Jeg øffede lidt til jm over at det på intet tidspunkt blev nævnt, at det også kunne starte sådan. Hun sagde at for førstegangsfødende skete det aldrig! Nogle gange for 3-4-5. Gangs... 

Veerne er stort set forsvundet for nu. Må se om jeg kan få sovet lidt. Har været oppe siden kl. 4. 

 

Jeg har jo kun prøvet igangsættelse med det hele! Vi har slet ikke snakket om hvordan en fødsel starter eller noget med jordmoderen. Vi regnede med igangsættelse igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende om @Maj 2014 :kiss 

 

Jeg føler mig også fuldstændig som en første gangs fødende. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp mig med drengenavne i navnedebatten :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, Maj 2014 said:

Hvordan føles veer når fødslen starter? Jeg er i tvivl om jeg har fået veer. Nu er jeg gået i sofaen. Altså min mave er helt spændt samtidig med at det gør ondt, mere ondt end det har gjort før og på en anden måde, men hvordan ved jeg at det ikke bare er plukkeveer? 

hvis det tager til i styrke og regelmæssighed er det måske optakt. Tror man siger veer skal vare ca 1 min hver gang og komme med 5 min eller kortere interval. Jeg syns rigtige veer er ret svære at tage fejl af :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, louisevibe said:

Spændende om @Maj 2014 :kiss 

 

Jeg føler mig også fuldstændig som en første gangs fødende. 

 

2 hours ago, Saga74 said:

hvis det tager til i styrke og regelmæssighed er det måske optakt. Tror man siger veer skal vare ca 1 min hver gang og komme med 5 min eller kortere interval. Jeg syns rigtige veer er ret svære at tage fejl af :whistling

Jeg blev snydt. Havde regelmæssige veer i 3 timer, men så forsvandt de. Jeg har haft dem lidt on/off i dag, men ikke med samme styrke som i morges. De gjorde ellers virkelig ondt, så jeg var faktisk overbevist om at det var nu. Føler mig lidt snydt, men så nåede vi svigermors 70-års fødselsdag. Er godt nok smadret nu! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan finder man ud at hvem ens sagsbehandler er? Ringer til kommunen og snakker med dem eller????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, JustMe said:

Jeps. Man ringer til den relevante afdeling, of så bliver man fordelt

 

Super tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, JustMe said:

Jeg sidder og ser det DR program der hedder 'Når naboens datter bliver muslim', og jeg synes det er vildt spændende at høre hvad der får folk til at vælge som de gør, både i kraft af at jeg selv er troende og religiøs, omend en anden religion, men også sådan den der menneskelige nysgerrighed...

 

Men jeg har også nogle spørgsmål, og jeg tænkte der måske var nogen her som kunne svare? 

 

Jeg vil gerne gøre helt klart, at det er ment med oprigtig nysgerrighed og et ønske om at forstå :kram 

 

1. Hvorfor 'skal' man bede på arabisk? Forstår deres gud ikke andre sprog, eller??? Jeg mener, indenfor den kristne kirke er det netop vigtigt at bede på sit eget sprog, at man ikke skal gøre noget bestemt eller sige noget bestemt, men at du skal tale til Gud som din Far... Men er det lidt som det var før i tiden i den katolske kirke (og vidst til dels stadig er), at latinsk var et 'helligt' sprog?

 

2. Hvilken betydning har de iranske flag i forhold til Islam? Flere at kvinderne har et eller andet forhold til det iranske flag, selvom de er født af danske familier, er hvad man kalder pæredanske, så der er ingen sådan åbenlys grund. De er ikke iransk gift eller andet som ville give mening som sådan. Er det fordi Muhammed var fra Iran (som vel reelt ikke var Iran på det tidspunkt, som jeg husker min historie-undervisning)? 

 

Og så var der lige noget der gik op for mig... En af kvinderne sagde, at for hende var tørklædet frihed, fordi hun ligesom kunne tage Islam på sig. Det giver super god mening for mig. De skal ikke fortælle eller forsvare eller noget. Alle kan se at de er muslimer. Som kristen kan vi vælge at bære et kors om halsen, men det gør den almindelige dansker også, og er jo ikke forbehold os religiøse. Jeg tænker det må være rart på en eller anden måde at hele verden kan se hvor man står, så snart de ser dig. Lidt det samme som når en nonne har nonneklæder på etc. Ingen er bare i tvivl.

 

Suuuuper interessant program! Jeg slugte de to første afsnit på en aften :super 

 

Det rykkede faktisk lidt i mine fordomme, hvilket jeg er glad for! Nogle af kvinderne er PRÆCIS som jeg forestillede mig, mens andre er total modsatte. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, JustMe said:

Jeg sidder og ser det DR program der hedder 'Når naboens datter bliver muslim', og jeg synes det er vildt spændende at høre hvad der får folk til at vælge som de gør, både i kraft af at jeg selv er troende og religiøs, omend en anden religion, men også sådan den der menneskelige nysgerrighed...

 

Men jeg har også nogle spørgsmål, og jeg tænkte der måske var nogen her som kunne svare? 

 

Jeg vil gerne gøre helt klart, at det er ment med oprigtig nysgerrighed og et ønske om at forstå :kram 

 

1. Hvorfor 'skal' man bede på arabisk? Forstår deres gud ikke andre sprog, eller??? Jeg mener, indenfor den kristne kirke er det netop vigtigt at bede på sit eget sprog, at man ikke skal gøre noget bestemt eller sige noget bestemt, men at du skal tale til Gud som din Far... Men er det lidt som det var før i tiden i den katolske kirke (og vidst til dels stadig er), at latinsk var et 'helligt' sprog?

 

2. Hvilken betydning har de iranske flag i forhold til Islam? Flere at kvinderne har et eller andet forhold til det iranske flag, selvom de er født af danske familier, er hvad man kalder pæredanske, så der er ingen sådan åbenlys grund. De er ikke iransk gift eller andet som ville give mening som sådan. Er det fordi Muhammed var fra Iran (som vel reelt ikke var Iran på det tidspunkt, som jeg husker min historie-undervisning)? 

 

Og så var der lige noget der gik op for mig... En af kvinderne sagde, at for hende var tørklædet frihed, fordi hun ligesom kunne tage Islam på sig. Det giver super god mening for mig. De skal ikke fortælle eller forsvare eller noget. Alle kan se at de er muslimer. Som kristen kan vi vælge at bære et kors om halsen, men det gør den almindelige dansker også, og er jo ikke forbehold os religiøse. Jeg tænker det må være rart på en eller anden måde at hele verden kan se hvor man står, så snart de ser dig. Lidt det samme som når en nonne har nonneklæder på etc. Ingen er bare i tvivl.

Jeg ved ikke om jeg for alvor har ret her,  men nu prøver jeg alligevel. Jeg mener ikke at latin som sådan er at betragte som et helligt sprog-  men snarere et fælles sprog som engelsk i høj grad er i dag. Altså et sprog vi alle kan kommunikere på uanset nationalitet. 

 

Og det der med at kunne tale direkte til Gud uden om præsten på sit eget sprog er, mener jeg, en af reformationens grundstene. Sagt med andre ord - det er ikke givet at det anses for det rigtige og gode. Tror jeg. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke en uskreven regel om, at mandlige fysioterapeuter ikke må være lækre?

 

Til gengæld var jeg vild med at han omtalte min overvægt som "lidt ekstra" :D:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, mille1981 said:

Er der ikke en uskreven regel om, at mandlige fysioterapeuter ikke må være lækre?

 

Til gengæld var jeg vild med at han omtalte min overvægt som "lidt ekstra" :D:lol

Jeg tror faktisk, der er en regel om, at de skal være lækre :rolleyes:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

42 minutes ago, mille1981 said:

Er der ikke en uskreven regel om, at mandlige fysioterapeuter ikke må være lækre?

 

Til gengæld var jeg vild med at han omtalte min overvægt som "lidt ekstra" :D:lol

JO!!! Jeg ville melde det hvis jeg var dig.. :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, mille1981 said:

Er der ikke en uskreven regel om, at mandlige fysioterapeuter ikke må være lækre?

 

Til gengæld var jeg vild med at han omtalte min overvægt som "lidt ekstra" :D:lol

He he. Jeg er en gang blevet kaldt erotisk buttet.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Fru.Mor said:

Jeg tror faktisk, der er en regel om, at de skal være lækre :rolleyes:D

Kan de ikke bare være sådan helt standard? På den anden side, så tror jeg motivationen til at få lavet øvelserne er større hvis han er over gennemsnittet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, FruLR said:

JO!!! Jeg ville melde det hvis jeg var dig.. :lol 

 

Men til hvem? ;) Han havde heldigvis en super professionel tilgang til det hele og var yderst behagelig, så det ikke var akavet. Det frygtet jeg altid med en ny behandler, selvom de jo ser kroppen på en helt anden måde når det er deres arbejde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Tøsernes mor said:

He he. Jeg er en gang blevet kaldt erotisk buttet.  

 

:lol Jeg kan ikke engang huske hvad min læge sagde i onsdags, men det var bestemt ikke noget der lød så pænt... Hun kalder en spade for en spade, og synes vist bare jeg var en hykler der skulle gå en tur i stedet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille bølle skal have dræn :boo puh, det synes jeg er lidt hårdt at tænke på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Stephi-moren said:

Min lille bølle skal have dræn :boo puh, det synes jeg er lidt hårdt at tænke på!

:kram 

Men det skal nok blive godt :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, louisevibe said:

:kram 

Men det skal nok blive godt :kiss 

 

Jo helt sikkert, han skal jo heller ikke rende og have ondt i ørene. Det er ikke sjovt! 

 

Jeg synes bare at narkose er lidt skræmmende :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Stephi-moren said:

Min lille bølle skal have dræn :boo puh, det synes jeg er lidt hårdt at tænke på!

:kram jeg har ikke forstand på dræn, men jeg håber det hjælper ham :kram2 

forstår godt narkosen ikke er rar at tænke på, er det ikke et lyn-indgreb? 

Stort :kram til dig 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER