SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

9 minutes ago, Alina89 said:

J hader at være bagudvendt. Han skriger og brokker og er slet ikke sjov at køre med. Når han er forudvendt hygger han sig med at køre bil. Så vi valgte at prioritere den samlede sikkerhed i bilen (noget lettere at koncentrere sig om at køre bil når han er rolig) :)

 

Ahh, det kan jeg godt forstå i har valgt så :) der er da heller ikke noget værre end selv at køre bil, og så barnet hyler i vilden sky og man ikke kan gøre en hujende fis <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, JustMe said:

Ester sidder stadig bagudvendt i en alder af 13 mdr, og vil blive ved med det så længe hun på nogen måde kan være i autostolen, hvilket forhåbentlig er længe (en Rømer 2-way), men det er en stol specielt indkøbt til hende, fordi hun er som hun nu er. Aron, derimod, kom over i en Rømer Safefix forudvendt stol da han var a 8,5 mdr, af den simple årsag, at han ikke kunne være i babystolen... Selerne kunne ikke trækkes længere ud, og kunne ikke rigtig lukkes ordentlig, så er man jo nødt til at skifte stol. Og som flere skriver, så er det faktum af bagudvendt er lidt bedre i en frontal-kollision ikke det samme som at forudvendte stole over en kam er usikre :) 

 

Jeg ved at nogen (aner ikke om det er dem som har kommenteret her i tråden) har vendt børnene tidligere på grund af fx ekstrem køresyge, hvor barnet var ved at blive kvalt i eget opkast og lignende, og i de tilfælde må det være et spørgsmål om en afvejning. Reglerne siger at barnet skal være min 9 kg ELLER 9 mdr ELLER kunne sidde selv. Hvis fx barnet sidder stabilt selv, let bliver meget køresyg og er ved at blive kvalt i eget opkast, og det kan løses ved en forudvendt stol, så ville jeg end ikke tvivle. Men personligt vil jeg ikke skifte før det på en eller anden måde er nødvendigt, hvad end det er fysisk at blive for lille til baby-stolene eller lignende. Og så vil jeg lige tilføje, at der er ret stor forskel på hvor store baby-stolene er. Rømer er vidst den hvor børnene kan blive størst inden de vokser ud, men der ER forskel. Vi kiggede nemlig da Aron var ca 6 mdr fordi den første stol var i stykker i hanken og jeg var ved at få spat af den. Så enten skulle vi købe en ny baby-stol, eller også skulle vi finde på noget andet. Det endte med en ny baby-stol, fordi det alligevel var det sikreste, og vi vidste vi gerne ville have et barn mere, og der fik vi flere steder at vide, at de anbefalede Rømer til os, fordi min søn var forholdsvis stor af sin alder, og han ville kunne sidde længst muligt i den fremfor flere af de andre. (Han var stor på alle måder... lang, tyk og bare generelt stor) 

 

Det giver jo også god mening at skifte stol hvis barnet ikke længere kan være i sin stol, bliver køresyg og kaster op, er utryg og derfor græder el. lign. I de tilfælde havde jeg også valgt en forudvendt stol :) jeg tænker heller ikke at de forudvendte stole ikke er sikre, og der er helt sikkert nogle rigtig gode bagudvendte stole på markedet. Reglerne tænker jeg er en rigtig god guideline til at sige hvornår barnet vil være klar til en forudvendt stol, i det tilfælde at man har behov for at skifte til en forudvendt stol. Vi har dog ingen udfordringer med køresyge, opkast, fysisk størrelse eller andet, og vi havde mulighed for at få en stol som både kan vende bagud og forud (Rømer Britax), så indtil benene bliver så lange at han ikke kan være der, så vender han altså bagud da det skulle være det sikreste. Det er dog sket at han har siddet forudvendt hvis han blevet meget ked af det, men jeg tror kun det er sket 1-2 gange. Og så elsker jeg iøvrigt at stolen kan begge dele ;):super 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, MorAnja said:

For vores vedkommende er det fordi vi gerne ville have en stol der kunne bruges længe. Pallas klarede sig godt i test og den kan kun monteres forudvendt, så var det sådan det var. 

 

Jeg tænker, ligesom BabyBlue, at så længe den faktisk er godkendt (og som bonus klarede sig godt i test på daværende tidspunkt), så har jeg ro i sindet ved at bruge den. Og selvom jeg godt ved at bagudvendt skulle være sikrere, så betyder det, for mig, ikke at forudvendt ikke er sikker :) 

:ditto 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom J ikke har været ked af at køre bil, så er jeg nu alligevel glad for, at vi skiftede til forudvendt. :)

Det betyder meget for mig, at kunne se ham under kørslen, og ja, som en anden skriver, så betyder førerens komfort også en del for sikkerheden. :) 

 

J vejede i øvrigt over 9 kg og kunne sidde selv, da vi opgav babystolen. Jeg har på ingen måder dårlig samvittighed. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har vi Silke Elia, der stadig sidder bagudvendt som 4,5 årig :lol

Men jeg tænker jo, at vi alle gør det, vi finder bedst og muligt for vores børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, louisevibe said:

Og så har vi Silke Elia, der stadig sidder bagudvendt som 4,5 årig :lol

Men jeg tænker jo, at vi alle gør det, vi finder bedst og muligt for vores børn :)

Det gætter jeg på  at Im også gør :lol han er kun rykket ud af baby autostolen fordi Z skulle have den :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, skruk said:

Det gætter jeg på  at Im også gør :lol han er kun rykket ud af baby autostolen fordi Z skulle have den :lol

 

Silke Elia var 1,5 da hun ikke kunne passe babystolen mere i længden. Der er stadig god plads i den hun har nu (Besafe izi plus) og desuden vejer hun endnu ikke nok til at sidde med bilens sele :D  Tænker jeg heller ikke Im gør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg køber en romer der kan bagudvendes og derefter bruges forudvendt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, louisevibe said:

 

Silke Elia var 1,5 da hun ikke kunne passe babystolen mere i længden. Der er stadig god plads i den hun har nu (Besafe izi plus) og desuden vejer hun endnu ikke nok til at sidde med bilens sele :D  Tænker jeg heller ikke Im gør ;)

83 cm og 11 kg :D og 3 år til maj :D jeg frygter om han nogensinde kommer til at kunne nå pedalerne når han skal tage kørekort :lolhit vi får bare små lækre børn :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der mon tilfældigvis nogen, der er faldet over en Bundgaard Smila sko i farven old rose og str 22 - på tilbud? E trænger til nye sko, og jeg har forelsket mig i disse, men synes 600 er dyyyyrt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, skruk said:

83 cm og 11 kg :D og 3 år til maj :D jeg frygter om han nogensinde kommer til at kunne nå pedalerne når han skal tage kørekort :lolhit vi får bare små lækre børn :kiss

Amilia vejer 15 kilo og er nok 95-96 cm høj som 2,2 år. Hvis hun bliver for høj, kan hende og im dele, så bliver hun ikke alt for høj og han kan nå pedalerne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med coaching ift. Vægttab? 

Har spurgt i slankeforum, men der sker ikke så meget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41 minutes ago, Maj 2014 said:

Amilia vejer 15 kilo og er nok 95-96 cm høj som 2,2 år. Hvis hun bliver for høj, kan hende og im dele, så bliver hun ikke alt for høj og han kan nå pedalerne :D

:lolhit det er en deal :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, JustMe said:

Det er den vi har, og er mega glade for den :-)

Hvilken model præcis? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, JustMe said:

Er jeg den eneste barslende kvinde, som oplever et akut behov for shopping når arbejdet banker på døren, og man skal starte igen lige om snart? 

 

Der røg lige ca 1400 kr... Men så er der faktisk også ret mange dele! Håber bare en del af det kan bruges!

Nope ;) Jeg shoppede for 2.500 inden jeg startede på job igen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, JustMe said:

Dualfix :) Ved ikke om den har noget 'efternavn', så at sige... Men det er den der kan dreje 360 grader uden at tage den ud :)

 

Den havde vi også og var rigtig glade for den. N er lige vokset ud af den da han var 3,3 år, 99 høj og vel 16 kg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, JustMe said:

Det er den vi har, og er mega glade for den :-)

Hvilken model præcis? 

 

Men det koster så også 4000 :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, JustMe said:

Jeg købte den brugt, fordi jeg ikke havde lyst til at bruge 4000 kr på en autostol på et barn som kan dø imorgen. Så jeg bugte min mavefornemmelse efter en familie som virkede reel, hvor jeg stolede på at den ikke havde været i uheld, og jeg synes den så fin ud. Vi gav vidst 1500 for den

Men I har jo også et andet behov, kan man sige. Den romer jeg havde til den store da hun var lille, bliver nok den jeg skyder pengene efter. Købt fra UK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, JustMe said:

Er jeg den eneste barslende kvinde, som oplever et akut behov for shopping når arbejdet banker på døren, og man skal starte igen lige om snart? 

 

Der røg lige ca 1400 kr... Men så er der faktisk også ret mange dele! Håber bare en del af det kan bruges!

 

Nej, men det er desværre fordi jeg er blevet lidt for fed til, at mit tøj sidder pænt :D 

 

Jeg tænker dog, at det er sundere og billigere at tabe mig ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, Barbamama said:

Er der mon tilfældigvis nogen, der er faldet over en Bundgaard Smila sko i farven old rose og str 22 - på tilbud? E trænger til nye sko, og jeg har forelsket mig i disse, men synes 600 er dyyyyrt :rolleyes

Du kan få den i bronze til 360 kr :)

http://www.milkywalk.dk/shop/bundgaard-smila-sko-56685p.html?gclid=COfei9nev9ECFcYp0wodeaEH1Q

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan føles veer når fødslen starter? Jeg er i tvivl om jeg har fået veer. Nu er jeg gået i sofaen. Altså min mave er helt spændt samtidig med at det gør ondt, mere ondt end det har gjort før og på en anden måde, men hvordan ved jeg at det ikke bare er plukkeveer? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Hvordan føles veer når fødslen starter? Jeg er i tvivl om jeg har fået veer. Nu er jeg gået i sofaen. Altså min mave er helt spændt samtidig med at det gør ondt, mere ondt end det har gjort før og på en anden måde, men hvordan ved jeg at det ikke bare er plukkeveer? 

Veer kommer rytmisk, det gør plukveer ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Fru.Mor said:

Veer kommer rytmisk, det gør plukveer ikke :)

Det har mine plukkeveer gjort flere gange de sidste par uger samtidig med at de har gjort ondt. Ikke i nærheden af hvad de gjorde for en time siden dog. Efter et varmt bad har de ikke den samme styrke længere, men de gjorde altså så ondt at jeg blev vækket af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, Maj 2014 said:

Det har mine plukkeveer gjort flere gange de sidste par uger samtidig med at de har gjort ondt. Ikke i nærheden af hvad de gjorde for en time siden dog. Efter et varmt bad har de ikke den samme styrke længere, men de gjorde altså så ondt at jeg blev vækket af det.

Så begynd at tage tid på dem, og se om de udvikler sig, som de skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER